• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Ruhbilim |
21
|
|
|
|
Bildiðim bir þey daha var insan gerçekten yalnýzdýr. Ancak ruhuyla barýþýk olduðu taktirde onun o sayýsýz renkteki kalabalýðýna kavuþur. |
|
22
|
|
|
|
Söz olup sýzsa insan hayata, onu þekle þemale soksa yaþamak suretiyle, ilk önce neyi deðiþtirir hallerin birinde? Hal öyle bir olsun ki ben kendimi deðiþtirebileyim. Kendimi deðiþtirmek suretiyle çevremle iliþkilerimi de deðiþtirebiliyor olayým, böylelikle topluma yeni bir can katma ihtimalim olsun. Ben çevremin hem etkisi hem de tepkisi olayým iþte. |
|
23
|
|
|
|
Ýnsanýn doðumundan ergenliðe kadar olan yaþamýnda algýnýn nasýl geliþtiði üzerine |
|
24
|
|
|
|
Hayatýnýza giren,size hep gülen yüzlerin dostunuz olduðunu düþünenlerdenseniz, yanýlýyorsunuz demektir. Yanýlgýnýz da siz güldüðünüzde dost olduðunuz için, çýkar gözetmeden, menfaat düþünmeden gülümsediðinizden, herkesi kendiniz gibi görmenizden kaynaklanýr.
|
|
25
|
|
|
|
Daye Fato da konuþacak inan buna Mirza..!
Ama anlatmayacak asla kimseye hiçbirþey Mirza..!
Buna da inan Mirza buna da inan.!
Hiç bir þey anlatmayacak Daye Fato.
Yemin ederim.!
|
|
26
|
|
|
|
Bu özet incelemenin pek okunduðunu söyleyemem.Ama gene de ýsrarla okunmasýný tavsiye ederim.Çünkü bu eserde yararlanabileceðimiz pekçok bilgi var.O nedenle geri kalan bölümleri birlikte sunuyorum...
|
|
27
|
|
|
|
Düþünmenin nasýllýðý üzerine yazýlmýþ bir tefekkür denemesidir. |
|
28
|
|
|
|
Bu savunma mekanizmasýnýn Psikoloji’deki adý:Mantýða bürünme(Akla uygun hale getirme veya bahane bulma)dýr. |
|
29
|
|
|
|
Deprem sonrasý insanlarýn psikolojik durumu ve neler yapýlmasý konusunda ülkemizin psikiyatri alanýndaki önemli isimleri þunlarý söylüyorlar: "Bir hayat olayý yaþadýk, sosyolojik psikolojik sonuçlarý olacaktýr. Kabullenip, isyan etmeyecek dersler çýkararak, aklýmýzý baþýmýza alacak daha iyi insan olma yönünde özeleþtiri yeteneðimizi geliþtirerek bu dönemden Türkiye olarak kârlý çýkmamýz mümkündür."
|
|
30
|
|
31
|
|
|
|
Ne kadar ürpertici, ne kadar giziemli ve ne kadar heyecan verici bir kavramdýr bilinmezlik.. Ýnsanlarýn çoðu bilmediði yoldan gitmez, bilmediði iþi yapmaz, bilmediði soruyu cevaplamaz çünkü bilinmezlikten korkar insanlar.. Neyin ne olacaðýný bilmemekten korkarlar.. |
|
32
|
|
|
|
O halde tatmak ifadesinden kasýt, insanýn her hücresiyle hissettiðinin vurgulanmasý olabilir. Hem azabýn, hem serinliðin, hem ölümün insanýn her zerresine geldiðinin açýklamasý...
|
|
33
|
|
|
|
Sonra ufka dikti gözlerini ve..
Bir kara aradý umutsuzca..
Ve..
Bir kadýn perisi kokladý umarsýzca..
Hayret..!
Bütünüyle tarçýn kokuyordu deniz..
Ve ..
Bütünüyle gözyaþý dalgalanýyordu..
Okyanus..
|
|
34
|
|
|
|
Ýntihar edenler ne hisseder? |
|
35
|
|
|
|
-Bilinç sadece uyanýk olduðumuz zaman iþ baþýndadýr;ama düþüncenin bilinçaltý kullanýmý yirmi dört saat sürer.
-Hayatýmýza hakim olmanýn yolu,bilincimizi kullanmaktan geçer.Bir þeyi düþündüðümüz zaman,týpký topraða ekilen tohumun meyve veren aðaca dönüþmesi gibi,bu düþünce de geliþmeye baþlar.
|
|
36
|
|
|
|
-Düþüncenin insan beyni ile sýnýrlý olduðunu düþünmek yanýltýr bizi.Ýnsan beyni “düþünce”nin bir aracýdýr yalnýzca.
-Heinrich Heine’ye göre:”Iþýk gök gürültüsünden,düþünce de eylemden önce gelir.”
|
|
37
|
|
|
|
um ! ma ! söyleyeceklerin düðümlenmiþtir ellerine ama uzanýrsýn buluta... |
|
38
|
|
39
|
|
|
|
Önceleri tanýþ olduðum bazý dostlar bazý sohbetlere iþtirak etmeye baþlamýþlar. |
|
40
|
|
|
|
Öyle aþýk ol ki ey Ruhum aþýk et aþkýna ve fakat. Beni benden etme senden yana kalayým ben aþýðýn olarak daima ve daima.
|
|