Mermere sıkışmış bir melek gördüm ve onu özgürlüğüne kavuştuncaya dek mermeri oydum -Mikelanjelo |
|
||||||||||
|
Bu bir avuç iyi insan; kah hayatlarımızdaki yörüngeye, kah ise boynumuzun kıldan ince olduğu kutsal topraklardaki yönetime girebilse ve beraberinde her iki yerde de güçlü kalabilse; eminim ki bu iki yerdeki umutsuzluk en kısa sürede son bulacak. Öyle ya… İstediğin sevgiyi bulabilmen için önce sevdiklerine fedakarlık yapabilmen; vatandaştan da sağ duyu alabilmen için de, önce halktan biri olduğunu ispatlaman gerek… Bunu da sadece bir avuç iyi insan; hiç korkmadan ve beraberinde hiçbir beklenti içinde olmadan yapar. Amma velakin; kolay ve rahat bir yaşamın olabilmesi için, ne yazık ki Ademoğlu, ilk önce kötülerin yolundan gitmeyi tercih ediyor. Bu kötülerden korkan; onlar kadar risk alamayan ve kafası basmayan salaklar ve kendilerine salak dendiğinde alınan ve kah IQ, kah ise üniversite testine soksan, başarısız sonuç alabileceği aşikar olan bu salaklar; kötülere ekmek parası için biat etmek zorunda kalıyor; iyi olmanın bedelini çok ağır ödeyip sağ kalanlar ise; kötüleri cezalandırmanın en doğru yol olduğuna inandığından; gaddarlıkları tekrar iyi olmalarını engelliyor. Bu yüzden de; bu üç tip kötü, kendi aralarında şahsi çıkarları uğruna kavgalar verirken, ne şahsi hayatlarında, ne de toplumda iyi şeyler olabiliyor… Adım gibi eminim ki, bu kötülük ve onun saçtığı bu nefret enerjisi yüzünden; ne kış ayında lapa lapa kar yağabiliyor, ne de yaz ayında Güneş, sadece tatlı bir bronzlaştırmayla yetiniyor… Aksine; kış, kar yerine, sellerle cezalandırıyor; yaz ise, öldürücü sıcaklığı ile her yeni sabaha aynı kiniyle uyanıyor. Fazla uzatmaya gerek yok… Bunların hepsi ama hepsi önlenebilirdi ta tarihin en başından dahi… Yeter ki; insan özel olmadığını kabullensin… Yeter ki; insan en iyisini hak etmediğini bilsin… Yeter ki; insan haddini ve hududunu bilsin… Bu baktığında bu kadar kolaydı aslında amma velakin artık çok geç… Hepimizin ve herkesin hakkında Hakk’tan hak ettiğinin olması dileğiyle…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |