..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumsal Olaylar > Seval Deniz Karahaliloğlu




12 Ağustos 2006
İnsana Yatırım Yapan Yazıbaşı Kültür Şenliği  
Yazıbaşı beldesi, aydınlık halkı, laik tavrı ve Cumhuriyete sahip çıkan değerleri koruyan onurlu duruşuyla, daima diğer yerlerden ayrılmıştır.

Seval Deniz Karahaliloğlu


Yazıbaşı, bu haklı ününü asla yaşlanmayan gençlerine borçlu. Bir nesilden diğerine bayrak yarışı gibi aktarılan bu değerler, Yazıbaşı beldesinde titizlikle korunuyor. Çünkü bu köyün gençleri, aydınlanmanın sanattan geçtiğini erken yaşlarda ağabeylerinden ve ablalarından öğrenmişler. Şairleri, akademisyenleri, tiyatrocuları, karikatüristleri, yazarları ve müzisyenleri bir araya getirmeyi ve halkı bire bir sanatçılarla ve aydınlarla buluşturmayı amaçlayan Yazıbaşı Kültür Şenliklerinin asıl hedefi, ‘bilinçli bir kuşağın’ yetiştirilmesidir. Bu şenlik, geleceğimiz olan ve Cumhuriyeti emanet edeceğimiz gençlerimizi, 'ruhsal ve beyinsel' beslenmelerini sağlayacak olan sanatçılarla, aydınlarla ve bilim adamlarıyla tanıştırmayı hedefliyor.


:CBIH:
İnsana Yatırım Yapan Yazıbaşı Kültür Şenliği

Seval Deniz Karahaliloğlu

‘Biz, insana yatırım yapıyoruz’ sloganıyla yola çıkan, Yazıbaşı Kültür Şenliklerinin 22 Ağustos ve 25 Ağustos tarihleri arasında, bu yıl altıncısı gerçekleştiriliyor.

Yazıbaşı beldesi, aydınlık halkı, laik tavrı ve Cumhuriyete sahip çıkan değerleri koruyan onurlu duruşuyla, daima diğer yerlerden ayrılmıştır. Yazıbaşı, bu haklı ününü asla yaşlanmayan gençlerine borçlu. Bir nesilden diğerine bayrak yarışı gibi aktarılan bu değerler, Yazıbaşı beldesinde titizlikle korunuyor. Çünkü bu köyün gençleri, aydınlanmanın sanattan geçtiğini erken yaşlarda ağabeylerinden ve ablalarından öğrenmişler.

Şairleri, akademisyenleri, tiyatrocuları, karikatüristleri, yazarları ve müzisyenleri bir araya getirmeyi ve halkı bire bir sanatçılarla ve aydınlarla buluşturmayı amaçlayan Yazıbaşı Kültür Şenliklerinin asıl hedefi, ‘bilinçli bir kuşağın’ yetiştirilmesidir. Bu şenlik, geleceğimiz olan ve Cumhuriyeti emanet edeceğimiz gençlerimizi, 'ruhsal ve beyinsel' beslenmelerini sağlayacak olan sanatçılarla, aydınlarla ve bilim adamlarıyla tanıştırmayı hedefliyor.

Bilim adamları, sanatçılar ve aydınlarla toplum arasında yaratılan yapay mesafenin kırılarak, aydınlarla gençlerin ve çocukların sıcak temas içinde düşün dünyası ile bire bir iletişime geçmesi amaçlanıyor. Düşünmeyi, soru sormayı, bilim insanları, sanatçılar ve aydınlarla aynı masada oturarak bire bir sohbet etmeyi, hayalden gerçeğe dönüştürecek olan bu şenlikler, bilinçli bir kuşağın yetiştirilmesinde ‘geleceğe bir yatırımdır’. Bu nedenle, Yazıbaşı Kültür Şenlikleri bu yıl, ‘Biz İnsana Yatırım Yapıyoruz’ sloganıyla yola çıkıyor.

Bu yıl, 6. düzenlenen ‘Yazıbaşı Ekin Şenlikleri’ büyük önem taşıyor. Bu şenlikleri ‘gençlerimiz hazırladığı’ için çok önemli. Geleceklerini çizen, tercihlerini ve önceliklerini belirleyen bireyler olarak, beslendikleri kaynağı doğru seçmeleriyle bizi umutlandırıyorlar. Sanattan, düşünden, aydınlanmadan yana olan tercihleriyle, Yazıbaşı Gençliği tiyatro yapıyor. Kimlikleriyle, öz değerleriyle barışık ‘aydın gençler’ olarak, yöresel değerlerini ön plana çıkarıyor ve folklor gösterileri düzenliyorlar.

Şenlik süresince, geleceğin sanatçılarını ortaya çıkaracak, resim, şiir ve karikatür atölyeleri düzenlenecek. Bu atölyelerde, gençlerin içlerindeki yetenekler ortaya çıkartılarak, onların yetenekli oldukları sanat dallarına yönelmeleri sağlanacak. Kendi dallarında söz sahibi olan sanatçılar tarafından eğitilecek olan çocukların ve gençlerin önünde yeni ufukların açılması, ‘aydınlık bir toplum yaratılması’ aşamasında tek umudumuz.

Gençler, resim, karikatür ve şiir atölyelerindeki çalışmalarıyla kendilerinde olan yeteneği, eğilimi ortaya çıkaracaklar. İlerde, ressam, karikatürist, tiyatro sanatçısı ya da şair olmasalar da bu atölyelerden öğrendikleriyle ve paylaşımlarıyla dünyaya daha geniş perspektiften bakmayı öğrenen bireyler olarak hayata atılacaklar.

Bir yanda hala devam eden savaşlar, öte yanda ağırlaşan hayat şartları derken zor zamanlar yaşadığımız bir gerçek. Ama hayat karşı sağlam duruşlarıyla Yazıbaşı gençliğini gördükçe, geleceğe dair umutlarımız da artıyor. Çünkü böylesine güzel bir şenlik hazırlayan, bu şenliğe umutlarını, enerjilerini ve inançlarını koyan bu gençler, ilerde aydınlık bir topluma ve barış dolu bir dünyaya işaret ediyorlar.

Yazıbaşı Kültür Şenliği, gençlerin bir araya gelerek kendi kurdukları tiyatro topluluğunda sahneledikleri oyunlar, folklor gösterileri ve çağırdıkları tiyatro sanatçıları, karikatüristler, şairler, ressamlar, yazarlar, müzisyenler ve akademisyenlerle tamamen aydınlık bir bilince sahip gençliğin ‘ortak yaratımıdır’.

Bizler, sadece organizasyonda görev alarak elimizden geldiği ölçüde onlara yardımcı olmaya çalışıyoruz. Onların bu heyecanına, enerjisine ve geleceğe dair umutlarına bakıp heyecanlanmamak ve onlara katılmamak elde değil. Bütün bir toplumun, Yazıbaşı Beledesi gençliği gibi ‘aydınlık bir yüreğe ve akla’ sahip olmaları dileğiyle, nice nitelikli şenliklere…

Eskinin ‘Hortunası’ yeninin Yazıbaşı Beldesiyle ilgili olarak daha ayrıntılı bilgiye,

http://www.hortuna.org/

adresinden ulaşabilmek mümkün…



Yazıbaşı 6. Kültür Şenliği Programı

22 Ağustos – 25 Ağustos 2006

22 Ağustos 2006 Salı

15.00 - 17.00 Atölye Çalışmaları

Şiir Atölyesi :Dinçer Sezgin - Hidayet Karakuş Kafeterya
Resim Atölyesi: Ahmet Rüştü Doğan – Fügen Erdir
Karikatür Atölyesi : Cihan Demirci

18.00 Çocuklarla Neşeli Dakikalar ( Yüz Boyama, Yarışmalar) Şenlik Meydanı

19.00 Torbalı Belediye Bandosu Eşliğinde Açılış
Konuşmalar
Folklor Gösterisi
Sergi Açılışı – Kokteyl Kafeterya
Grup Türkü Yolu
Ritm Grubu
Grup Öteki

23 Ağustos 2006 Çarşamba

15:00 – 17:00 Çocuklar için Şiir, Resim ve Karikatür Atölyeleri Kafeterya
16: 00 Söyleşi : Nevzat Süer Sezgin Medyanın Çocuklarımıza ve Gençlerimize Etkisi
18:00 Söyleşi : Ali Poyrazoğlu – İçimdeki Timsah
19.30 Şiir Dinletisi
Dinçer Sezgin, Hidayet Karakuş, Ahmet Günbaş, Fergun Özelli ve
Muzaffer Kale
21:00 Tiyatro - Ali Poyrazoğlu - Ödünç Yaşamlar

24 Ağustos 2006 Perşembe

15:00 – 17:00 Çocuklar için Şiir, Resim, Karikatür Atölyeleri Kafeterya
16:00 Söyleşi : Cihan Demirci - Mizah ve Gençlik
18:00 Söyleşi : Prof. Dr. Yücel Aşkın – Üniversitelerimiz ve Türkiye Üzerine…
21:00 Yazıbaşı Gençlik Tiyatrosu - Azizname


25 Ağustos 2006 Cuma

15:00 -16:00 Söyleşi : Haluk Işık - Sanatla Yaşamak
18:00 Söyleşi : Prof. Dr. Ergün Aybars – Cumhuriyetimizin Kazanımlarından
Günümüze
19:30 Resim, Şiir ve Karikatür Atölyeleri Sergisi
20:30 Folklor Gösterisi
Ödül Törenleri (Kros, Masa Tenisi, Tavla, Dama Dallarında)
22:00 Konser – Edip Akbayram






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumsal olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sahibinden Az Kullanılmış "İkinci El" Stratejiler
Ali Poyrazoğlu : Ne İşimiz Var Tanımadığımız Adamlarla?
Tiyatro Topluluklarına Yeni Bir Seçenek : Tepekule Sahnesi
Yücel Aşkın, Yazıbaşı Kültür Şenliğinde Halkla Söyleşti

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Kafkas Tebeşir Dairesi'nin Sebeb-i Hikmeti... ''
Bir Varmış Hiç Yokmuş
"Beni Ben mi Delirttim?" : Ferhan Şensoy
Ermişler Ya da Günahkarlar, İyilik Ya da Kötülüğün Dayanılmaz Lezzeti…
Uluslarararası İzmir Festivali 20. Yaşını Kutluyor.
Sineklidağ"ın Efsanesi : Keşanlı Ali"nin İbretlik Öyküsü
Anton Çehov'dan Arthur Miller'a, Modern Zamanlarda Düşlerin
Ahmet Adnan Saygun"un Mirasını Taşıyan Onurlu Bir Sanatçı : Rengim Gökmen
Tek Kişilik Oyunların Efsane İsmi : Müşfik Kenter
İlhan Berk"in Şiirleri ve Sait Faik"in Öykülerini Gravürde Eriten Adam: Fatih Mika

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İbneler ve Çocuk Cesetleri [Şiir]
Komşu Çocuğu [Şiir]
Bir Bardak Soğuk Suyun Hatırına… [Şiir]
İhtiyaçtan [Şiir]
Deli mi Ne? [Şiir]
Sakız Reçeli Seven Yare Mektuplar [Şiir]
Bir Nefes Alıp Verme Uzunluğunda… [Şiir]
Lord'umun Suskunluğunun Sebeb-i Hikmeti... [Şiir]
Pimpirikli Hanımın, Pimpiriklenmesinin Nedeni… [Şiir]
Yere Göğe Sığamıyorum… [Şiir]


Seval Deniz Karahaliloğlu kimdir?

Bazı insanlar için yazmak, yemek yemek, su içmek kadar doğal bir ihtiyaçtır. Yani benimki ihtiyaçtan. Bir vakit, hayatımla, ne yapmak istiyorum diye sordum kendime? Cevap : Yazmak. İşte bu kadar basit.

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilenmek ne derecede doğru bilemem ama beyinsel olarak beslendiğim isimler, Roland Barthes, Jorge Luis Borges, Braudel, Anais Nin, Oscar Wilde, Bernard Shaw, Umberto Eco, Atilla İlhan, İlber Ortaylı, Ünsal Oskay, Murathan Mungan,..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Seval Deniz Karahaliloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.