..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mutlu insanlar tatlı şeylerden söz ederler. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sağlık > Hulki Can Duru




16 Mart 2011
Atatürk Korkusu (Ak) Sendromu  
Ağa düşen balık, oltadan korkmaz (Türk Atasözü)

Hulki Can Duru


Atatürk’ün Kara Harp Okulu’na girişinin yıldönümü olan 13 Mart 2011 günü düzenlenen törende bir ilk gerçekleşmiş ve Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi okunurken bazı paragraflar kasıtlı olarak okunmadan atlanmıştır.


:BDCD:
Sözcü gazetesinde çıkan bir habere göre Atatürk’ün Kara Harp Okulu’na girişinin yıldönümü olan 13 Mart 2011 günü düzenlenen törende bir ilk gerçekleşmiş ve Gençliğe Hitabe okunurken bazı paragraflar okunmadan atlanmıştır. Gençliğe Hitabeyi okuyan kimler? Kara Harp Okulu öğrencileri. Atlanan bölümler hangileri? Şu aşağıdaki büyük harfle yazılı olan sakıncalı bölümler:

ATATÜRK’ÜN GENÇLİĞE HİTABESİ
Ey Türk gençliği! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyeti'ni, ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin en kıymetli hazinendir. İSTİKBALDE DAHİ, SENİ BU HAZİNEDEN MAHRUM ETMEK İSTEYECEK DAHİLÎ VE HARİCİ BEDHAHLARIN OLACAKTIR. Bir gün, istiklâl ve Cumhuriyet'i müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. CEBREN VE HİLE İLE AZİZ VATANIN BÜTÜN KALELERİ ZAPTEDİLMİŞ, BÜTÜN TERSANELERİNE GİRİLMİŞ, BÜTÜN ORDULARI DAĞITILMIŞ VE MEMLEKETİN HER KÖŞESİ BİLFİİL İŞGAL EDİLMİŞ OLABİLİR. BÜTÜN BU ŞERÂİTTEN DAHA ELÎM VE DAHA VAHİM OLMAK ÜZERE, MEMLEKETİN DAHİLİNDE, İKTİDARA SAHİP OLANLAR GAFLET VE DALÂLET VE HATTÂ HIYANET İÇİNDE BULUNABİLİRLER. HATTÂ BU İKTİDAR SAHİPLERİ, ŞAHSÎ MENFAATLERİNİ, MÜSTEVLÎLERİN SİYASİ EMELLERİYLE TEVHİD EDEBİLİRLER. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi vazifen, Türk istiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!
*********************

Gençlerimize kolaylık olması amacıyla söz konusu hitabeyi çağdaş Türkçesini naçizane aşağıda sansürsüz olarak veriyorum. Atatürk’ün üslubundaki görkem biraz azalıyor ama söylem daha anlaşılıyor oluyor ve Kara Harp Okulunda bu hitabe okunurken atlanan büyük harfle yazılı bölümlerin neden ve hangi gerekçelerle sakıncalı görülüp atlandığı sanırım daha iyi anlaşılmış olacak:

ATATÜRK’ÜN GENÇLİĞE SESLENİŞİ
Ey Türk gençliği! Birinci görevin, Türk bağımsızlığını, Türk Cumhuriyeti'ni, sonsuza dek korumak ve savunmaktır.
Varlık ve geleceğinin en önemli temeli budur. Bu temel, senin en kıymetli hazinendir. GELECEKTE DAHİ, SENİ BU HAZİNEDEN MAHRUM ETMEK İSTEYECEK İÇ VE DIŞ BOZGUNCULAR OLACAKTIR. Bir gün, bağımsızlık ve Cumhuriyet'i savunmak zorunda kalırsan, göreve atılmak için, içinde bulunacağın durumun imkan ve şartlarını düşünmeyeceksin! Bu imkan ve şartlar çok olumsuz bir şekilde gözükebilirler..
Bağımsızlık ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada benzeri görülmemiş bir galibiyetin temsilcileri olabilirler. ZOR KULLANARAK VE HİLE İLE AZİZ VATANIN BÜTÜN KALELERİ ZAPTEDİLMİŞ, BÜTÜN TERSANELERİNE GİRİLMİŞ, BÜTÜN ORDULARI DAĞITILMIŞ VE MEMLEKETİN HER KÖŞESİ OLDU BİTTİYLE İŞGAL EDİLMİŞ OLABİLİR. BÜTÜN BU KOŞULLARDAN DAHA ACIKLI VE DAHA VAHİM OLMAK ÜZERE, MEMLEKETİN DAHİLİNDE, İKTİDARA SAHİP OLANLAR GAFLET VE SAPKINLIK VE HATTÂ İHANET İÇİNDE BULUNABİLİRLER. HATTÂ BU İKTİDAR SAHİPLERİ, KİŞİSEL ÇIKARLARINI İŞGALCİLERİN SİYASAL EMELLERİYLE BİRLEŞTİREBİLİRLER. Millet, yoksulluk ve açlık içinde harap ve yorgun düşmüş olabilir.
Ey Türk geleceğinin evlâdı! İşte, bu durum ve şartlar altında dahi görevin Türk bağımsızlık ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!
****************************

SONUÇ VE SAĞALTIM
Demek ki, Atatürk’ten, onun sözlerini böylesine sansür edecek kadar korkan bir zihniyetle karşı karşıyayız. Atatürk korkusu sendromu, sinsi ve bulaşıcı bir salgın gibi yayılıyor. Korkunun ecele faydası yoktur. Ama anlaşılan Atatürk korkusu bacayı sarmış.

AK sendromuna yakalananlar, çeşitli dernekler, hatta parti bile kurabilirler. Ne demişler? “Chi va piano, va sano, e lontano!” Zamanla, Atatürk resimleri, heykelleri, büstleri de yavaş yavaş kaldırılacak, Gençliğe Hitabenin tamamı okunmaz olacak ve yıllar sonra “Atatürk kimdi ya?” diye şımarık şımarık tepişildiğinde “Ergenekon’un baş mimarıdır” diye güleç bir yanıt alınacaktır. Ve Anıtkabrin yerinde dev bir alış veriş merkezi veya kıvrıla kıvrıla yükselen arabesk bir gökdelen göze çarpacaktır.

Atatürk bir insandır. Tanrıdan korkmayanlar, insandan korkar, Tanrıdan korkanlar, insandan korkmaz. Peki bu AK sendromunun sağaltımı yani tedavisi var mı? Tedavisi yoktur. Mümkünatsız. En iyisi hastayı uyutmaktır…

(Not: Atatürk’ün Gençliğe Söylev’i tarafımdan sadeleştirilmiştir.)


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Ben Umutsuz Değilim
Gönderen: Taner SARGIN / , Türkiye
22 Haziran 2011
Elbette ki umudunu kaybetmemiş insanlar var. Ve de hala uyku ya da hipnoz halinde olanlar gelecekte bir yol seçmek zorundalar. Kurtuluş savaşı ve devrimler çok zor şartlarda verildi. Bu gün düşman saflaşmayı kendi politikalarıyla keskinleştirirken geniş yığınlar kendilerini yok oluşa götüren bu açılımın farkında değiller.

:: Çok daha önce söyledikleri var Atatürkümün
Gönderen: Gürcan Erbaş / , Türkiye
26 Mart 2011
Bağımsız Türkiye Cumhuriyetini kuran Atatürkümün, Mecliste okuduğu Nutuk'tan çok daha önce yine aynı gerçeği parmağıyla göstere göstere söylediği iki Sözcük var. Elbette HARİCÎ VE DAHİLÎ BEDHAHLAR için. Marmaradan Sarayburnuna doğru süzülen Müstevlî donanmasını gösterdiler, O ne dedi. " GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER. "

:: Artık açıkça
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
17 Mart 2011
Sinsice yürütülen saldırı artık açıkça, meydan okuyarak yürütülmeye başlandı demek ki...Mustafa Kemal iyice saf dışı edilmezse, tüpgazla nükleer enerji nasıl eş tutulacak, dünya nükleer santrallerini kapatmaya uğraşırken Sinop ve Akkuyu nasıl peşkeş çekilecek?

:: ...
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
17 Mart 2011
Gazetenin iddiası doğru ise durum gerçekten vahim demektir. Ancak bunların bazı kalemlerinin de kıyısından köşesinden Atatürk'ü kullanmaya çalıştıklarını da son zamanlarda gözlemekteyim. Adamlar kendi çıkarları için her şekle, her renge girebiliyorlar. Bukalemunu da geçtiler. Teşekkürler üstadım. Saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çağdaş Gagavuz Şiiri
Mevlana'nın Tesettür ve Kadınların Örtünmesine Bakışı
Yahudi, Hristiyan ve İslam Teolojisinde Şeytan ve Şeytanlar (1. Ci Bölüm)
İslamlıktaki Cinselliğin Psikopatolojisi (2. Bölüm)
Yahudilik, Hristiyanlık ve Müslümanlıkta Kutsal Savaş ve Ganimetler
Yahudi - Hristiyan ve İslam Teolojisinde Cincilik ve Cinlere İnanış
Omega Melancholia (Omo) Sendromu
İslamlıktaki Cinselliğin Psikopatolojisi (1. Bölüm)
Yeni (!) Anayasayı Kimler İstiyor?
Yahudi Soykırımı Gerçek mi, Abartı mı? (3. Bölüm)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.