..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada birbirinin eşi ne iki görüş vardır, ne iki saç kılı, ne de iki tohum. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Güven ve Güvensizlik > Mustafa Yener




14 Ocak 2013
Öcalan İçin Kardeşlik Türküsü Söylemek…  
Mustafa Yener
Türk solunun iktidar olabilmesinin, sol değerlere yaslanmasıyla değil, ‘okyanus ötesi’ne seslenmesiyle mümkün olabileceğini artık herkesin anlaması gerekiyor.


:AIAB:
“Hepimiz kardeşiz; bu kavga ne diye..?”
Evet bildiniz; bu anlamlı sözler kardeşlik türküsünün sözleri. Öcalan’la yapılan müzakereler gündeme gelince kardeşlik ve barış türküleri söylemek moda oldu ya; bizde istedik ki bu türkü yazımıza fon olsun.

Fon müziğimiz arka planda yürürken, bizde usulca konuya girelim.
30 yılı aşkın bir süredir, kardeşin kardeşi öldürdüğü, anaların göz pınarlarının kuruduğu büyük bir acı, kanlı bir kardeş kavgası yaşıyor bu ülke.
Bunca ölüm, bunca acı yetsin artık. Kardeş kanıyla, anaların gözyaşıyla sulanmış bir coğrafya bırakmayalım çocuklarımıza.
Sizler de “yeter” deyin ne olur..! Akan kan dursun, çocuklar kardeş olsun…
….
Yürütülmekte olan bu müzakerelerden rahatsızlık duyan, şüphe ile bakan ciddi bir kesimin varlığını da belirtmek gerekiyor.
Fakat baksanıza; CHP bile aklını başına almış; iktidar partisinin bu günlere kadar taşıdığı misyonun takipçiliğini, AKP’den sonra kendilerinin sürdürebileceğini ispatlamanın gerekli olduğunu kavramış gibi görünüyor.
Eğer hala tereddüt gösterenler varsa; toplumdaki son kredisini tüketmek pahasına iktidara kredi açan CHP, herkese kapak olsun.

Türk solunun iktidar olabilmesinin, sol değerlere yaslanmasıyla değil, ‘okyanus ötesi’ne seslenmesiyle mümkün olabileceğini artık herkesin anlaması gerekiyor.

Bu yalın gerçeği, bunca zamandır anlayamamak CHP’ye hem zaman, hem de birçok şey kaybettirmiştir.
Halbuki Türkiye’de doğru düzgün bir sol olmadığı, solu büyütebilmek için CHP’nin iktidara baston değnekliği yapması gerektiğini bazı yazarlarımız defalarca yazmıştı.
CHP Genel Başkanı’nı, birkaç blog yazarına itibar etmediği için elbette eleştirecek değiliz. Lakin beklerdik ki: yazarlarımıza inanmıyorsa, ‘Parti Meclisi’ne doldurduğu liberallere sorsun.
_____________
Bakın bakın; iktidar suyun başında..!
Vanayı çevirdiği zaman, oluk gibi akan kan birden bire duracak.
İşte kardeşlik bu kadar kolay. Türk-Kürt, Alevi-Sünni, Laz-Çerkez birdenbire kucaklaşacak. Türkiye hem ileri demokrasiye geçecek, hem de Osmanlı yeniden canlanacak. Bu projeye kredi açan Sosyal Demokratlar ise, bir dahaki dönem iktidara koşacak.
Emeklileri unuttuğumuz zannedilmesin; onların maaşına da okkalı zamlar olacak.
…..
Daha dün, Başbakan idam cezasının yeniden getirilmesinden söz ederken, belki de büyük bir coşkuyla bu talebi desteklemiş, idam cezasının şart olduğunu savunmuş olabilirsiniz.
Olsun olsun..!
Sadece siz değil ki; anketler gösterdi ki toplumun büyük çoğunluğu, bir insanın canını almak suretiyle cezalandırılmasına sıcak bakıyordu. Utanılacak bir şey yok bunda; dün öyle söyleyenlerin bir kısmı bu gün çark etti bile.

Kardeşlik türküsünü, yazının hemen başında plağa koymamız boşuna değildi. Cumhuriyet tarihi boyunca, böylesi ilkel bir cezaya çarptırılmayı belki de en çok hak eden Öcalan için, o türküyü hep beraber söyleyelim, hatta halay çekelim diye.
_____________
Haydi diyorum; gelin kucaklaşalım. Helalleşelim artık. Kinle, nefretle, öfkeyle bu fırsatı zayi etmeyelim. İçimizdeki öfke ve kine yenik düşmeyelim.
Hangi çağda yaşıyoruz..?
Meydanlara idam sehpaları kurup, suçluların ipini mi çekelim..?

Ayol barış diyorum, kardeşlik diyorum size. Hala Oturduğunuz yerde kös kös yazı mı okuyorsunuz..?
Boş verin Allah aşkına..! Bırakın okumayı; ayağa kalkın kardeşlerim.
Hep beraber tilili çekelim…


_____________
Mustafa Yener



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Altın Yürekli Kahraman Beşar Esad…
Boş Verin; Sol da Oluvermesin…
Haydi Kızlar Kocaya..!
Su İçerdik Testiden…
Kenan Evren'in Burnu...
Gavur Biliyor Kardeşim..!
İkiyüzlü Avrupa..!
Öğretmen Öğretir Direnişi de

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Lavman... [Şiir]
Babam Yaşasa Çok Kızardı… [Deneme]
Kendisiyle Savaşan Toplum… [Deneme]
Hayat Kazık Atar İnsana… [Deneme]
Ölen Bir Ülkenin Memesinden Beslenmek… [Deneme]
İşte Bunun İçin Üç Çocuk [Deneme]
Pandora’nın Kutusu… [Deneme]
Chp Kur’an-ı Gerçekten Yasakladı Mı..? [İnceleme]
Savaş Güvercinleri [İnceleme]
Türk Dil Kurumu’nuzu Eşek Arısı Soksun… [İnceleme]


Mustafa Yener kimdir?



Etkilendiği Yazarlar:
Öyle bir etki altında olduğumu düşünsem, yazmam manasız olurdu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mustafa Yener, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.