..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Işık verirseniz, karanlık kendiliğinden yitecektir. -Erasmus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Suçbilim > Ahmet Zeytinci




23 Ekim 2018
Bilişim Suçları  
Ahmet Zeytinci
Bildiğiniz gibi artık her devlet kuruluşunun ve çoğu özel sektör kuruluşunun büyük küçük bir internet sitesi var. Hacker denilen arkadaşların bir kısmı buraları koruyor, kötü niyetli bir kısmı da buralara elektronik saldırılar gerçekleştiriyor, dolayısı ile sitenin işlevlerini yavaşlatıyor ya da tamamen devreden çıkartıyor. Bu sebep ile önemli her kuruluşun ayrıca yedek siteleri de var...


:ACDI:
Hepinizin bildiği gibi yirminci yüzyıl ve peşi sıra gelen yirmi birinci yüzyıl bilişim çağı olarak da adlandırılıyor. Teknolojide ki aklı almaz buluşlar ve ilerlemeler yıldırım hızı ile çağa damgasını vuruyor. Yapılan her aletin her buluşun kısa bir zaman sonra daha gelişmişi ortaya çıkıyor. Hatırlarsınız doksanlı yıllarda ilk önce çağrı cihazı çıktı peşine cep telefonu, çağrı cihazları aynen çöp tenekesine ve tarihin tozlu derinliklerine cumburlop. Cd ler çıktıktan sonra taş plaklar ve kasetlerin hükmü kalmadı. Telefonlarda artık sizi kim arıyorsa numarası kabak gibi çıkıyor amiyane tabir ile. Mail adresinize eğer birisi dadandı ise onu ortaya çıkarıp polise teslim etmeniz içten bile değil haberiniz olsun. Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde Bilişim Suçları ile Mücadele Daire Başkanlığı diye bir birim var 2011 yılında kurulmuş ve halen görevini başarı ile yürütmektedir...

Bildiğiniz gibi artık her devlet kuruluşunun ve çoğu özel sektör kuruluşunun büyük küçük bir internet sitesi var. Hacker denilen arkadaşların bir kısmı buraları koruyor, kötü niyetli bir kısmı da buralara elektronik saldırılar gerçekleştiriyor, dolayısı ile sitenin işlevlerini yavaşlatıyor ya da tamamen devreden çıkartıyor. Bu sebep ile önemli her kuruluşun ayrıca yedek siteleri de var...

Her ne kadar internet ortamından ben alışveriş ve bankacılık işlemi yapmasam da bunu yapanlar ve teknolojik çağa ayak uyduranlarda çoğunlukta. Artık İlköğretim çocukları bile babalarının bankacılık işlemlerini yapabilecek kapasiteye sahip...

Yetkili bir ağızdan yapılan açıklama aynen şöyle "Son dönemlerde karşılaşılan en büyük hata, kredi kartı bilgilerini polis, savcı, bankacı ya da diğer kamu görevlisi olarak tanıtan şahıslara inanarak vermeleridir.''

Yine bir yetkili ''Kimlik ve kredi kartı bilgilerini ne suretle olursa olsun kendisini polis ya da savcı olarak bile tanıtsa kimse ile paylaşmamaları gerekmektedir. Vatandaşlarımız, güvenlik güçleri tarafından sadece davet amacı ile aranmakta olup kredi kartı ve kimlik bilgilerinin talep edilmediği unutulmamalıdır" diyerek vatandaşları uyardı.''

Sözün özü sizleri bizleri mailden ya da internet ortamından başka bir şekilde rahatsız edenler ve bunda ısrar edenler suç işlemektedirler. Bir dilekçe ile Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan bu Bilişim Suçları ile Mücadele Daire Başkanlığına başvurulduğu zaman bunların foyasını ortaya çıkarmak ve adalete teslim etmek de çok kolay olacaktır. Sevgi ve saygılarımla...


2012



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın suçbilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eşkıya Ekranada Hükumdar Olmamalı
Şiddeti Körükleyin Bakalım
Terörün Zararı Kime Faydası Kime
Beşinci Kol da Çok Uzun Yahu
Silahın Oyuncağı Bile Bir İşe Yaramaz

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sam Amcada Bir Şey Değişmez
Ah Beee
Pireyi Deve Yapanlar
Bazen Kafayı Yer İnsan
Marsa Bir İki
Bende Seçimin ve Siyasilerin Nabzını Tuttum
Seçim Vaatleri
Holywood Neden Hep Felaket Tellallığı Yapar
Uyku Problemi Olanlar
Noktalı Virgül

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.