..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bazen evrende yalnız olduğumuzu düşünürüm, bazen de olmadığmızı. Her iki durumda da bu düşünce beni afallatır. -Arthur C. Clarke
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Gökhan




23 Ocak 2023
Şişelerdeki Mektuplar  
Gökhan
Sıradan, agresif ve çoğulcu kustum.


:FIF:

Yazmak. Kendi kendine konuşur gibi. Deli gibi. Şişenin içine sokulmuş ve okyanusa fırlatılmış mektuplar gibi. Yeni bir dil yaratmaya çalışmak. Evrene kuşku ve hayranlık içinde bakabilmek. Ve bir gün senin yarattığın dilde konuşan birisini duyduğunda yalnızlığına şükretmek. Yalnızlığının diliyle konuşan insanlar hayal etmek. Kimi zaman bir anlam sağanağında kalıp duyguların diliyle ıslanmak, kimi zaman dilinin ucuna gelemesini beklediğin tek bir kelime için kıvranmak.

Olası bütün evrenleri hayal edip, içlerinden birine inanmak ve inandırmak. Öyle güzel bir yalan söylemekki, gerçeği anımsatmak, söylenemeyen ve hazmedilemeyen gerçeği anımsatmak. Vazgeçmenin sıkılganlığında ve umutsuzluğun en koyusunda bir kibrit çakmak. Birazdan yitip gideceğini bildiğin alev parmak uçlarını ve beynini yakarken karanlıkta kısacık hayallere göz atmak. Kibritçi Kız gibi ısınmaya çalışmak yarattığın kısacık hayal evreninde. Kısacık bir merhaba demek ateşini görenlere ve elveda diyebilmek sessizce terkettiklerine.

Bir kayba ağlamak satırlarda. Kendi kaybına. Kendini gömmek uğuldayan rüzgarlarda ve ağza alınmayacak küfürden beter ağıtlarla. Kendini delik deşik ettiğin kalemle son noktayı koymak nefretine. Belki diyebilmek. “Benim içinde umut vardır belki” diyebilmek. Görünür olmayı hayal etmek kimi zaman. Bütün kelimelerin üzerine basa basa “Belki bende varım.” diyebilmek.

Kederle kader arasında bir bağ kurmanın ağlaklığından kurtulup varlıkla mucize arasında bir keşfi doğurmak. Olmaklıkla ölmek arasında bir yerlerde yeniden doğmak. Yeniden nefesin ciğerlerine dolduğunu hissederek hıçkırmak. Yeniden hep yeniden doğurulan dini bütün sevgisi eksik çocuklarına şefkat göstermek. Şefkat göstermek kendi annesi tarafından şefkatsiz bırakılmış benzerlerine.

Benliğin bu en muğlak alanında ben olma kaygısı gütmeden sıralamak yarım bırakılmış ne kadar duygu varsa. Seni sen yapan herşey benim yangınımdan yağdı diyebilecek kadar pervasız ve şımarık gülmek sevgilinin acıyan yüzüne. Ve ayaklarının dibinde can vermek yaralı bir kuş gibi. Kendinden başka herşey olmayı becerebildiğin bu harikalar evreninde her zamankinden daha çok kendin olabildiğini farkettiğinde bu yalnızlık oyununu bitirmek. Ben bir ihtimalden bahsettim bu yazdıklarımla. Oysa sen varsın ve gerçeksin. Bu şans yada şanssızlığını iyi kullanmanı öneririm.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Son Söz
Direnç
İkinci Tekil Yalnızlığıma Göndermeler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Arayış
Vasat, Hiçlik ve Ben Olma Kaygısı
Sonsuza Yakınsamalar
Bilgelik ve Cehalet
Kaçış, Kabullenme ve Kanıt Üzerine
Kırık Oyuncağım
- Gece -
Susamamak
Alıcılarınızın Ayarlarıyla Lütfen Oynayın
Bir Bölü Elli

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çıkar Beni [Şiir]
Duvar Yazıları (Saçma) [Şiir]
Kalmak [Şiir]
Duvar Yazıları (Bitmesin) [Şiir]
Duvar Yazıları (Bir An İçin) [Şiir]
Işıkları Söndürün [Şiir]
Duvar Yazıları [Şiir]
Alfabe [Şiir]
- Ada - [Şiir]
- Oyun - [Şiir]


Gökhan kimdir?

Sessizliği mabed edinenlere selam olsun!. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Adalet Ağaoğlu,Ahmet Altan,Orhan Pamuk,Necip Fazıl Kısakürek,Ataol Behramoğlu,Cezmi Ersöz,Atilla İlhan, Dücane Cündioğlu


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gökhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.