..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi dünyadaki yaşam ırmağıdır. -Henry Ward Beecher
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat > Ömür İsfendiyaroğlu




12 Şubat 2004
Buradaydı...  
Ömür İsfendiyaroğlu
Akordeon çalsam ne güzel olurdu... / / / / Akordeon çalamamam ne iyi oldu.


:BJAF:


06 Şubat 2001

Akşamın karanlığına aldırmayan yağmur, kaldırımlara kendine has bir aydınlık katmış.
Hava bir kaç gün öncesine göre yumuşak...
İstanbul’un tam göbeğinde olmasam mutlaka alırdım yağmur kokusunu...
Kırmızı ışıkta bekleyen otomobiller, karşıya geçmeye çalışan kalabalık, dönerciler,
Beşiktaş motor iskelesindeki çığırtkanların sesleri, deniz, hepsinin kokusu birbirine karışmış. Bense karşı kıyıya geçmek üzere, kalabalıklardayım.

Akbilimi metal bölmeye dokundurduğumda ortaya çıkan ses çok hoşuma gidiyor.
İskeleden denize açılıyorum. Vapurun kıç tarafından dışarıdan bir akordeon sesi geliyor. Yıllar yılı dinlediğim çok tanıdık bir parça beni çok daha farklı etkilemiş olsa da hava dışarı çıkamayacak kadar soğuk. Elimdeki kitabı çantama yerleştirip dışarı çıkıp çıkmama konusunda kararsızlığa düştüğüm bir sırada, hemen karşımdaki üzerinde iki yuvarlak cam olan tahta kapı açılıveriyor. Çalan enstrümanın güzelliği dışında, akordeonu küçük parmaklarına göre büyük bir kabiliyetle çalan kızın güzelliğinden gözlerimi alamıyorum.

Okuduğum satırların o an hayatımda hiç bir ehemmiyeti yok artık.

Tüm dikkatim vapurun içerisine dolanan müziğin tınısında...

Akordeon çalsam ne güzel olurdu...


06 Şubat 2004

Bu büyülü rastlantının sebebi belki, akşam, belki yağmur , belkide kış...
Daha önceden ben bu anı yaşamıştım dedirten, tüm şartlar, hiç değişmeden yeniden karşımda.
Gece, yağmur,aydınlık, karanlık, kalabalıklar...

Bir kez daha karşı kıyıya geçmek üzere Beşiktaştayım.
Ve insan üzerinde anlam veremediğim bir huzur yaratan büyülü insanla karşı karşıyayım. Yann Tiersen, rahatlatıcı müziklerin bestekarı...

Gün içerisindeki stresten kurtulmam için gönderilmiş...

Yine kalabalıklar arasındayım, ayaklarım her ne kadar parlayan asfaltı arşınlıyor gözükse de, zaman zaman zıplıyorum, bir çift kanat takmış uçuyorum. Parçalardaki geçişlerle birlikte bende duygusal geçişler yaşıyorum.


Bir parçada, bir balkan ülkesinde yaşayan yağmurlu sokaklarda dolaşan akordeon çalan küçük kızım; bir diğerinde çimlere huzur içinde uzanmış genç bir adam. Bedenim günlük rutininden sıyrılmasa da ruhum ani iniş çıkışlar yaşıyor. Avrupa’dan, Asya’ya, hüzünden, sevince, çoşkulu yolculuğumda bana Tiersen eşlik ediyor. Kendisi ile bu kadar geç karşılaşmış olmaktan dolayı kendime kızarken, bir yandan da tüm sevdiklerimin ruhunun Tiersen’le dolmasını istiyorum. Herkese dinletmeliyim.
Ruhumu kıskançlıkla kasıp kavuran, yaratıcılığın gerçekte nasıl bir olgu olabileceğinin farkına varmamı sağlayan eşsiz melodileri herkes duymalı.
Şu kırmızı ışıkta bekleyen, üzgün, mutsuz, bıkkın, aceleci insanlar, karşıdan kahkaha atarak gelen öğrenciler, iskelede sevgilisinin dudağına tutkulu bir veda öpücüğü konduran genç kız hepsi Tiersen’i tatmalı.

Müzik kritikleri tarafından Nino Rota, Eric Satie ve Penguin Cafe Orchestra ile kıyaslanan, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de “Amelie” filmi için bestelediği parçalar ile ün kazanmış, sevilen Fransız besteci Yann Tiersen. Piano, melodika, akordeon, viyolonsel eşliğinde, bana geçmişten akordeon çalarak gelen küçük kızı anımsatan çoşkulu bir müzik yolculuğuydu o akşam yaşadığım. Tek kelimeyle buradaydı.

Tüm dikkatim içime dolan o muazzam müziğin tınısında...

Dünyada böyle müzik yapan insanlar varken,

Akordeon çalamamam ne iyi oldu.

Daha önce dinlediğiniz müziklerin artık hiçbir ehemmiyeti yok aslında...

Birazdan tüm dikkatiniz Tiersen’de olacak. Ve ruhunuz tüm kötülüklerden arınacak...



Ömür İsfendiyaroğlu

.Eleştiriler & Yorumlar

:: O dünyada...
Gönderen: Diren Yardımlı / İstanbul
16 Şubat 2004
Sabah uyanmak için Yann Tiersen çalan bir bilgisayar, akşam çalışırken Yann Tiersen çalan bir bilgisayar... akordeonları eşliğinde uyumak, onun eşliğinde yolculuklar yapmak, onunla birlikte vapurlarda gün geçirmek... onun eşliğinde onun hakkında bir yorum yazmak ve her zaman sondan bir önceki parça olmasını ummak.. film bitince, müziğin bitmediğini duymak...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayatımda İlk Kez Bir Kadın İçin Heyecanlanıyorum

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayata Dokunmak
Nilüfer'e, Nilüferime...
İstanbul Calling, İstanbul Embracing
Nişa Oyunu
Meleklerin Gözyaşı
Yaşam Mucizedir
Bir Rüya
Şimdi
Yıldızlar
Düşümün Öte Yanı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bulmaca [Öykü]
Pulkanatlı Öykü [Öykü]
İçinden bir isim tut [Öykü]
O Pity Pity Karamela Sepeti [Öykü]
Servi [Öykü]
Buluşma [Öykü]
Seni Seviyorum... [Öykü]
Maskeli [Öykü]
Sinek [Öykü]
Düşmek [Öykü]


Ömür İsfendiyaroğlu kimdir?

Kişiliğimin tam anlamıyla gitmek istediği yoldan gitmek ve bunu yaparken de başkalarının bam tellerine dokunabilme isteği çoğu zaman hissettiğim. Yaşamımın hiçbir evresinde yazı olmadan yaşayabileceğimi düşünmüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her kitaptan, her satırdan, her cümleden kısacası; yaşamın sözcüklerinden etkilenirim


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömür İsfendiyaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.