..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Ömür İsfendiyaroğlu




23 Şubat 2005
Buluşma  
Ömür İsfendiyaroğlu
Uzun zamandır beklenen, ertelenen bir buluşmanın kısacık öyküsü


:CJEA:
Hava çoktan kararmıştı.
Beyoğlu’nun kokusunu sevdiğim sokaklarında gönlümce, amaçsız bir şekilde adımlarımı atarken düşündüğüm hiçbirşey yoktu diyemem.
En azından İstiklal Caddesi’nin güzelliğini düşünüyordum, başka güzellikleri hatırıma getirmemeye çalışarak. Gövdemi, soğuk rüzgara karşı siper etmiş tüm anıları geride kalan birbirine paralel boş sokaklarda bırakıyordum. St. Antuan Kilisesi sol tarafımdan üç boyutlu bir maket gibi geçip gitmiş, sardunya renkli balkonlar başımın hemen bitiminden görünüp kaybolmuşlardı ki; bir koku duydum tüm caddeye yayılan. İçimde birşeyleri kıpırdatan bir koku. Bir kahve kokusu, bir çiçek kokusu, bir sidik kokusu, belki de bir bedenin kokusu... Herhangi bir insanı farklı şekillerde sarsacak bir koku...Geçmişten gelen anıları anımsatacak ya da geleceğe etiket olacak türden bir koku... Geçmişin yansıması ya da geleceğin parıldaması... Yıldızsız gökyüzünde yakaladığım tek bir ışıltı gibi beni mutlu eden...
Bir çocuğun, kaybettiği bebeğini yatağının altından çıkaran annesine duyduğu minnet duygusu kadar naif.

Geçmiş arkamda şimdi cebimde gelecek bir adım önümde yürüyerek tünele kadar yürüdüm. Tünel’e vardığımda avrupa sokaklarını anımsatan sakin bir kalabalık beni içine çekti. Gördüğüm ilk caféde altıma ferforje, çiçek minderli bir sandalye çekiverdim.
Bir şişe beyaz şarap ve az önce sipariş verdiğim peynir ve meyve tabağı ile bekledim.
Beklediğim bir sevgili, bir arkadaş, bir ses, bir koku, bir dokunuştan çok farklıydı. İlk kez böyle birini beklemenin heyecanı, geleceği zamanın yaklaştığını hissettikçe artıyordu. Elimi titreten soğuk değil; bu heyecandı bundan fazlası ile emindim. Belki de uzun zaman sonra yeniden göreceğim birini beklemekti beni bu denli heyecanlandıran. Bu ani buluşma kararım beni gerçekten korkutuyordu. Uzun zaman sonra neden kendisine bu kadar zaman ayırmamış olduğumu, hep ihmal edilenler arasına girdiğini açıklamak zorunda kalabilirdim. Neden önceliklerim arasında olmadığını, neden her sabah beş dakika daha ertelediğim zaman ile onu da ertelediğimi yüzüm kızararak da olsa dile getirmeliydim. Sonunda beklenen misafirim geldi. Her zaman olduğu gibi randevularına sadık bir şekilde tam zamanında...

Bunca yıl dinlediğim eşten dosttan, sevgiliden sonra sıra en nihayet ona gelmişti. Kendime...

- Ne içersin?
- Beyaz şarap ve peynir bence de güzel bir seçim.


22 Şubat 2005
Fotoğraf : Erhan İdiz
Ömür İsfendiyaroğlu



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Duygular ve imgeler
Gönderen: Murat M. UĞURLU / İstanbul/Türkiye
17 Mayıs 2005
Duygular ve imgeler güzel, şırıl şırıl akıyor. Ancak satırlara dökülürken aynı özen yok gibi."bu" sözsüğünü sıkça ve çok kullanmışsınız. "Beklediğim bir sevgili, bir arkadaş, bir ses, bir koku, bir dokunuştan çok farklıydı." Bu tümceyi "bir"leri silerek veya azaltarak yazmayı deneyin isterseniz... Duygu zenginliğiniz sözcüklere yansıması dileğiyle...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Servi
Seni Seviyorum...
Düşmek
Nar'ın Bahçesi
Yaz Uykusu
Bir; Mayıs İntiharı

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bulmaca
Pulkanatlı Öykü
İçinden bir isim tut
O Pity Pity Karamela Sepeti
Maskeli
Sinek
Deli Çamur ve Yalnızlık
Zamansız Yolculuk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatımda İlk Kez Bir Kadın İçin Heyecanlanıyorum [Deneme]
Hayata Dokunmak [Deneme]
Nilüfer'e, Nilüferime... [Deneme]
İstanbul Calling, İstanbul Embracing [Deneme]
Nişa Oyunu [Deneme]
Meleklerin Gözyaşı [Deneme]
Yaşam Mucizedir [Deneme]
Bir Rüya [Deneme]
Şimdi [Deneme]
Yıldızlar [Deneme]


Ömür İsfendiyaroğlu kimdir?

Kişiliğimin tam anlamıyla gitmek istediği yoldan gitmek ve bunu yaparken de başkalarının bam tellerine dokunabilme isteği çoğu zaman hissettiğim. Yaşamımın hiçbir evresinde yazı olmadan yaşayabileceğimi düşünmüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her kitaptan, her satırdan, her cümleden kısacası; yaşamın sözcüklerinden etkilenirim


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömür İsfendiyaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.