..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumsal Olaylar > ESRA BAYKAL ÇETİNKAYA




4 Ağustos 2006
Londra'dan Gerçek Bir Haber  
ESRA BAYKAL ÇETİNKAYA
Size gerçek bir olayın haberini de okutturmak istiyorum. Bu sayede işin boyutlarını daha net görebilirsiniz.


:CFGC:
Kaynak: BİA Haber Merkezi , 25/01/2003, Emel Göçen:
BİA (Londra) - Geçtiğimiz yıl Amerika Birleşik Devletleri'nde Thomas Reedy adlı bir bilgisayar danışmanı tutuklandığında çocuk pornosunun ve çocuk taciz olaylarının bu kadar yaygın olduğunu kimse düşünmemişti.Şimdi aradan bir yılı aşkın bir süre geçtikten sonra olay üç kıtaya yayılmış, bir soruşturmaya dönüştü. Zanlıların 7 bin kadarının İngiltere'de yaşadığı tahmin ediliyor. Şimdi anne babalar çocuklarını bu tehlikeden nasıl koruyacaklarını düşünüyorlar.

Bin 335 yıl hapis

6 Ağustos 2001 Pazartesi günü polis Teksaslı bir bilgisayar danışmanını tutukladı. Thomas Reedy adındaki bu adam İnternet üzerinden çocuk pornosu çetesi oluşturmak suçundan tam bin 335 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Amerika Adalet Bakanlığı bu operasyona "Operation Avalanche" (Çığ Operasyonu) adını verdi. Çünkü olay bir anda çığ gibi büyümüştü. Reedy yakalandığında internet porno çetesinin üç kıtaya yayılmış 250 binin üzerinde üyesinden ayda bir milyon 400 bin dolar kazanıyordu.Teksas çıkışlı "Landslide Promotions" şirketinin web sitesine girenler "Çocuk pornosu için burayı tıklayın" ibaresi ile karşılaşıyorlardı. Polis için bundan daha uygun bir kanıt olamazdı.

Bin 300 kişi tutuklandı

Çocuk pornosu çetesinin diğer üyeleri Rusya ve Endonezya'da yerleşikti. Ellerindeki fotoğrafları, adresleri, bilgileri birbirine geçen üyeler ağlarını gitgide genişletmişlerdi. Polis bile soruşturma sırasında işin boyutlarından paniğe kapılmıştı. Soruşturmanın İngiltere'deki ayağı ülkede 7 binin üzerinde üye olduğunu gösterdi. Amerikan Posta İdaresi İngiliz polisine siteye üye olanların kredi kartı bilgilerini geçmişti.

İngiliz polisinin bu konuda gelmiş geçmiş en büyük operasyonu olan "Operation Ore" (Cevher Operasyonu) çerçevesinde Ocak ayının 15'ine kadar bin 300 kişi tutuklanmıştı. Kimler yoktu ki bunların arasında: Hakimler, avukatlar, dişçiler, hastane danışmanları, okul müdürleri. 1970'lerin ünlü rock grubu Who'nun kurucusu ve gitaristi Pete Townshend de tutuklananlar arasında idi.

"Ben sübyancı değilim"

Böyle haykırıyordu Townshend. "Bana göre sübyancılık bir hastalık. İğrenç bir şey. Benim de çocuklarım var. Kendinizi tehlikeye hazırlamak için onu tanımanız gerekir" diyerek, kendisinin de çocukken taciz edilmiş olabileceğini, öz yaşam öyküsünü hazırlarken bu konuyu öğrenme gereği doğduğunu, siteye de bu yüzden üye olduğunu söylemişti. Townshend'in haklı olup olmadığını yasal süreç gösterecek. Gösteri dünyasında sübyancılık iddiaları çok yeni değil. 2001 Kasım ayında pop dünyasının babası olarak bilinen Jonathan King sübyancılık suçundan gözaltına alınmıştı. 1980'li yıllarda altı oğlan çocuğuna cinsel tacizde bulunmaktan yedi yıl hapis cezasına çarptırılmıştı. Ayrıca seks suçlusu olarak kayıtlara geçmiş, çocuklarla ilgili bir işte çalışması yasaklanmıştı. Bu olaydan sonra Surrey polisinin araştırmaları yeni tutuklamalarla sonuçlandı.

Başka tanınmışlar

ITV televizyonunun "Stars in their eyes" adlı yetenek yarışmasının ünlü sunucusu Matthew Kelly de gözaltına alınanlar arasında. 52 yaşında, erişkin iki çocuk babası olan Kelly sübyancılıkla suçlanıyor ancak diğerleri gibi o da bu suçlamayı şiddetle reddediyor. Kelly daha sonra kefaletle serbest bırakıldı. Kelly de Townshend gibi King soruşturması çerçevesinde gözaltına alınmıştı.

1970'lerin bir başka ünlü pop grubu The Bay City Rollers'ın menajeri Tam Paton da bu soruşturma sonucu göz altına alınan üçüncü kişi. Paton da Edinburg'da tutuklanıp daha sonra kefaletle serbest bırakıldı ise de, daha sonra uyuşturucu suçundan yine göz altına alındı. The Bay City Rollers 1970'lerde İskoçya'nın en tanınmış pop grubu idi. Paton, Shang-a Lang, Bye Bye Baby, Give a Little Love adlı şarkıları ile hit olan, plakları 70 milyon civarında satan grubun 11 yıl boyunca yöneticisi idi.

"Sübyancı" avı

BBC televizyonu yapımcılarından Bob Long'un "sübyancıları" konu alan filmi 2002 Haziran ayında üç bölüm halinde yayınlandığında çok büyük yankı yarattı. Long'un iki yıl süren araştırmaları, İngiltere'de 250 binin üzerinde "sübyancı" olduğunu gösteriyordu.

En korkuncu bu insanların kurbanları arasında daha kolundaki hastane bandajı çıkmamış bebekler bile vardı. Long, İnternetin "sübyancı" yetiştirdiğini vurguluyordu: "Adam oturuyor nete, sörf yapıyor, belki erişkin pornosu kanalı arıyor, o arada çocuk pornosu kanalına denk geliyor, ona da bakıyor ve tutkunu oluyor" ve şöyle devam ediyordu: "Bu insanların bir stereotipi de yok. Bir adamla konuşuyorum. Adam işbirliğine hevesli falan. Kız arkadaşı, aktif bir sosyal yaşamı olan, son derece normal bir adam. Ertesi gün poliste bu adamın 6 yaşındaki bir çocuğa tecavüz ederken fotoğrafını görüyorum, internetten alınmış.". Long'un sözünü ettiği adam daha sonra tutuklanmış, ardından kendisini öldürmüş.

"Sübyancıların en büyük savunması çocukların da bundan hoşlandığı, ama fotoğraflardaki çocukların yüzlerindeki acıyı, dehşeti, korkuyu gören birinin buna inanması olanaksız" diyen Long'un polisle işbirliği "Operation Doorknock" (Kapı Çalınıyor Operasyonu) adlı bir operasyon başlatılmış ve sonuçta pek çok kişi tutuklanmış.

Korkutmak istemiyorlar

Çünkü İnternet üzerindeki "sübyancılar" kendilerini çocukmuş gibi gösterip, çocuklarla chat'a giriyor, daha sonra bir yerlerde buluşma teklifinde bulunuyorlar. Kendi yaşlarında bir çocukla karşılaşacağını düşünen çocuklar da bu buluşmaya gitmekte sakınca görmüyor.

İçişleri alt düzey bakanlarından Hilary Benn "İnternet çok yararlı bir araç. İnsana yeni ufuklar açıyor. Bu yüzden insanları korkutmak istemiyoruz" diyor, ancak yetkililer çocuğun anne babasının da uyanık olması gerektiğini vurguluyorlar.


İnternette izleme

"Çocuğunuzun ne yaptığını bilin, kimlerle yazıştığını, kimlerle görüştüğünü, attığı her adımı, ondaki her tür davranış değişikliğini çok yakından izleyin. Çünkü taciz edilen çocuk mutlaka işaretler verecektir" diyen yetkililer çocuğun İnternet'te girdiği sitelerin de izlenmesi gerektiğini söylüyorlar.

Filtreler yardımı ile çocuğun girmesini istemediğiniz siteler bloke edilebilir, sizin gözünüzden kaçmış siteler "geçmiş" sayfalarından tespit edilebilir. Anne babaların erken müdahalesi ile masum bir yazışma gibi görünen chat ortamının dehşet verici bir deneyime dönüşmesi engellenebilir.

Bir yandan polis, sivil koruma örgütleri, eğitimciler, öte yandan anne babalar. Masum çocuklarımızı bu kötülükten korumaya gücümüz yetecek mi? Şimdi bütün anne babaların dilinde bu soru var. (EG/NM)

Ne cezalar caydırıcı, ne de tedaviler etkili. Çünkü yaşanan vakalarda görülen en acı gerçek, pedofili hastalarının cezalarını doldurduktan sonra suça eğilim ve tekrarlama oranlarının %90 seviyelerinde olduğunu gösteriyor.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumsal olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Pedofili (Çocuk Tacizi) Vakaları Hakkında Detaylı Bir Çalışma
Sinirlerinizi Bozmaya Devam Ediyorum, Edeceğim
Cumadan Pazara İkinci Çocuk Tacizi Haberi
Çocuklara Dokunmak İçin Yaptım Herşeyi
Çocuk Tacizine Karşı Sivil Hareketimiz Başladı

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hristiyanlığın Roma'nın Yıkılışındaki Etkileri
İspanya Bir Başka Avrupa

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelme Bu Gece [Şiir]
Nehir, Deniz, Sen vs. [Şiir]
Aşkı Küstürdük! [Şiir]
Bir Islık [Şiir]
Aşktan Korkan Adam [Roman]
Size Aşık Olabilir Miyim? [Deneme]
Bugün Seni Her Zamankinden Çok Özledim [Deneme]
Nefesimi keseceksin biliyorum! [Deneme]
Korkak Erkeklerden Sıkıldım [Deneme]
Aşk, askerlik, erkekler... [Deneme]


ESRA BAYKAL ÇETİNKAYA kimdir?

Arıza hallerin dışa vurumu

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan,Murathan Mungan, Sait Faik, Alain De Paton


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL ÇETİNKAYA, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.