..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Yunus Emre Coşan




29 Nisan 2008
Demirel'den Selam Var  
Yunus Emre Coşan
DağSes Gazetesi Yazıları


:BJEI:
Süleyman Demirel’den Selam Var

Geçtiğimiz hafta, yayın hayatına kazandırmak için büyük uğraş verdiğimiz Kozalak Gençlik ve Kültür Dergisi için Süleyman Demirel’i ziyaret ettik. Efsane siyaset adamının özel yaşamına dair sorular sorduk. Herkesi bir iki soru ile geçiştirirken tam on üç sorumuzu içtenlikle yanıtladı. Dağ Yöresi’ni hatırlattık kendisine. “Birçok gelmişliğiniz var” dedik. O da yöremizi unutamamış.

12 Eylül’de kendisi ile beraber ağlayan Nazmiye Hanım’ı sorduk, siyasette kader arkadaşından söz etti bizlere.

Gündeme dair sorular sorduk, esprili yanıtlarından notlar tuttuk. Yöremizi elektrikle tanıştırdığından bahsettik. Ve su yoluna adanan bir ömrü anlattı…

Türkiye’nin en genç genel müdürü Süleyman Demirel siyasette neler yaşadı? “Yedi kere gönderdiler sekiz kere geldim” diye özetleyiverdi siyasi yaşamını. “Yollar yürümekle aşınmaz” diyen de kendisi. Hakeza: “dün dündür bugün bugündür. Dağlar hürdür taşlar hürdür, memleket hürdür,” dedi.
Elbette Demirel’in bir saatlik sohbeti bu sütunlara sığmaz. Ama kendisinin Dağ Yöresi’ne çok selamı var.
Sürekli bir şeyler okuyor. Sürekli birileri ona fikir danışıyor. O cumhuriyetin karakutusu. O hâlâ çoklarının “baba”sı. İslamköy’den Çankaya’ya uzanan bir coğrafyanın izi. 1964’te Ragıp Gümüşpala’dan devraldığı Adalet Partisi’ni yükselten adam. Elbette yanlışları vardır. Bunu sorgulamak haddimize değil.
Ömrün uzun olsun demek düşer bize… Bir de selamını söylemek…

Unutmadınız değil mi?

Evet, geldi çattı. Dağ-Der’in birlik ve beraberlik için aylar öncesinden hazırlığına başladığı Yörük-Türkmen gecesi bu hafta cumartesi günü Atatürk kapalı spor salonunda gerçekleştirilecek. İkbal Gürpınar’ın sunuculuğunu üstlendiği geceye Türk Halk Müziğinin dev ismi Bedia Akartürk hayat veriyor. Yine güzelliklerle ve kültürle dolu bir gece olacak. Erkan Aydın başkan kız evinin duygusallığını ve oğlunu evlendiren babanın heyecanını taşıyacak.
12 Nisan Cumartesi günü saat 19.00’da Atatürk kapalı spor salonunda Dağlı olmanın tadına varacağınız ve gururuna ereceğiniz anları yaşamanız dileğiyle şimdiden iyi eğlenceler…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çabalayan Adam Niyazi Çapa
Arabası Dört Teker
Termik Santrale Nereden Bakmalı?
Mustafa Şahin ile Yeniden
Kampus Kent Keles
İrfan Başkan'ın Eğitim Işığı
3 Başkanla Baş Başa
Rafting Hep Aklımızdaydı
Dağdan İnene İş Var!
Danışık'tan Dip Notlar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Jandarma Ne İşe Yarar?
ve Kozalak...
Bursa'yı Sevmek Bursa'yı Bilmek Midir?
Sadağ Kanyonu
Kanas - Der'den Anlamlı Kutlama
Rektör Umut Verdi
Kepler Düş'erken
Şenlikler, Hayırlar, Bizler
Kpss Gençliği
Dağ'ın Asfaltsız Yolları

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dedeme [Şiir]
Beşinci Yalnızlık [Şiir]
Şişe Kıran Kız [Şiir]
Geleceğe Mektup Yazmak [Eleştiri]
İnsanı Yücelt ki Devlet Yücelsin [Eleştiri]
Kocayayla Sahipsiz mi? [Eleştiri]
Suya Sabuna Dokunmamak [Eleştiri]
Peynir Yiyen Polis [Eleştiri]
İşgüzar Öğretmen [Eleştiri]


Yunus Emre Coşan kimdir?

Hayatın öğrenciliği, öğremciliğin bir hayat olması asıl hayata karşı bir bakış. . hayatın biteceği yerden hayata başlamak. . Keles'ten Bursa'ya Bursa'dan İzmir'e kıvrılarak ettiğim yolculukların tadı yok 3-5 şeritli yollarda. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Can Yücel, Cemal Süreya, Sunay Akın


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.