Dengeli bir rejimde yemeğin yeri çok önemli. -Fran Lebowitz |
|
||||||||||
|
Sonrası… Sonrası yıllar süren boşluk ile hafızamızda tatlı anılar olarak kalırdı. ‘Belediye’lerden beklerdik atılımları. Oysa hiçbiri bizi duymazdı. Belediyeye su faturası yatırmaktan başka da gitmişliğimiz yoktu hani. Bizse beklerdik… Birileri ‘düşüncelerimizi okusun’ diye… İşte bu beklediğimiz kahramanlardan biriyle tanışma fırsatı buldum. Bu kahraman UÜ Veterinerlik Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hasan Hüseyin Oruç’tan başkası değildi. Kendisi Uludağ Üniversitesi Bahar Şenliklerinde Ünidağ çadırını ziyaret eden hocalarımızdan biriydi. Yöreye dair projeler üretmek Dağ-Der ile birlikte etkin çalışmalar yapmak istiyordu. Dağ-Der’den kimseyi göremeyince üzülmüştü. Sözleştik, maillerimizi aldık birbirimizin. Zaman zaman internet üzerinden görüştük. Projelerinden birini UÜ Kent Tarihi Araştırma Merkezi (KETAM)’nin toplantısında KETAM müdürü Prof. Dr. Hasan Ertürk ve Dağ Yöresi aşığı Rektör Mustafa Yurtkuran ve diğer hocalarımızla birlikte açıkladı. Özetle şunlardan bahsetti: Nilüfer, Emet ve Kocasu çaylarının bazı bölümleri rafting ve sal sporu için oldukça elverişli, Bu sporla ilgilenecekler için uygun kamp yerlerini belirledik, Heyelan oluşan bazı yerler ve suya düşen ağaçlar temizlenecek, Zor ve kolay parkurlar belirlenecek, Rafting sporunun yanında eko turizm, dağ yürüyüşü gibi doğa sporları da önem kazanacak, Kamçılık faaliyetleri hız kazanacak, Evet, proje heyecan verici… Sivil toplum ve resmi kuruluşlar destek veriyor. Rektör Yurtkuran rafting projesi için “KETAM’ın ürettiği 9 projeden Dağ Yöresi için düşünülen bir proje,” diyor. Ve ekliyor: “Yakın zamanda valimiz Şahabettin Harput’a sunacağız. Kırsal bölgelerimizin kalkınması için var gücümüzle çalışıyoruz,” diyor. KETAM Kocasu Rafting ve Kampçılık projesinin yanında şu projeleri de sonlandırma aşamasına gelmiş durumda: 1. Bursa'da Sultan 3. Mehmet zamanına ait A153 No'lu Şer'iye Sicillerinin transkripsiyonu ve değerlendirmesi projesi, 2. Bursa'nın mimarlık ve endüstri mirasının tespiti ve envanteri projesi, 3. Kent peyzajında kullanılan bitki türleri ve bu amaçla kullanılacak diğer bitkileri araştırma projesi, 4. Sosyoekonomik durumları kötü olan köyler için arıcılık projesi, 5. Şehir florası projesi, 6. Ağaköy monografisi, 7. Kentleşmede üniversitenin etkisi projesi, 8. Bursa sözlü tarih arşivi projesi, Yerel yöneticilerimiz bizi kucaklayan Mustafa Yurtkuran ve diğer hocalarımızın elinden mutlaka tutacaklardır. Bizlere el uzatılmışken ellerimizi kaldırmanın vaktidir. Bizim yapacak işimiz daha çok. Bırakınız beyazcamlarda eski filmler dönedursun!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |