• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Eðitim |
21
|
|
|
|
Amaç, görme engelli insanlarýmýzýn bilgi kaynaklarýna daha kolay ulaþmalarýný saðlamak. Bu çalýþmada görev alan çok sayýda "gönüllü" yurttaþýmýz da bulunmaktadýr. |
|
22
|
|
|
|
Çaðdaþ ve medenî milletler bugünlerinden çok yarýnlarýný düþünürler.
“Dün” artýk elimizden uçup gitmiþtir.
“Bugün” öyle veya böyle,iyi veya kötü yaþanmakta…
Ya yarýn?...O gelmedi daha.
Yarýný mamur etmek elimizde. |
|
23
|
|
|
|
Ölüm kervaný uzayýp gidiyor gün geçtikçe… Birileri bu kervana dâhil oluyor vakit gelince… Bu yol Hz. Âdem zamanýnda açýldý, kýyamete kadar da açýk kalacaktýr. Þüphesiz ki vakti gelen bu yola revan olacaktýr. Ýþte bu kervana, bu sonsuzluða giden yola bir güzel insan daha revan oldu. Genelde spor, özelde futbol deyince Trabzon’da akla gelen ilk isim olan Hayri Gür, hayatýný kaybetti. Trabzon’umuz deðerli bir büyüðünü yitirdi. 98 yaþýnda hayata gözlerini yuman Hayri Gür için 09 Nisan 2010 tarihinde Trabzon Lisesi önünde bir tören düzenlendi. Gür`ün cenaze törenine Trabzon Valisi Dr. Recep Kýzýlcýk, Trabzon Belediye Baþkaný Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoðlu, Trabzon AK Parti Ýl Baþkaný Dr. Adnan Günnar, Trabzonspor eski divan baþkaný Nizamettin Algan ve çok sayýda seveni katýldý. Türk bayraðýna sarýlý tabutu tören alanýna getirilen merhum Gür için dostlarý konuþmalar yaptýlar.
|
|
24
|
|
|
|
Bazý kentlerdeki fýrýnlarda “askýda ekmek” uygulamasýna rastlamýþ olabilirsiniz: Ekmek alanlar, dilerlerse bir ya da daha fazla ekmek parasýný bu uygulama için býrakýyor. Fýrýn da o gün býrakýlan para kadar ekmeði ihtiyacý olanlara ücretsiz olarak veriyor.Ayný uygulamayý neden “kitap” için de yapmayalým? |
|
25
|
|
|
|
Kredi kartlarý döneminden önce biz büyükler de paramýzýn sonlandýðýný “bir kuruþum kalmadý” deyiþi ile anlatmaya çalýþýrdýk. Bu baþlangýç SIFIR kavramýna yakýnlaþmak içindi. |
|
26
|
|
|
|
Yüreklere nakýþlamak lazým; eðitimin potansiyel gücünü, hayallerin gün gelir gerçek oluþunu, çocuklarýmýzýn da büyüyüp bizlere tepeden bakabileceðini..
|
|
27
|
|
|
|
Türkiye eðitim sistemi çok test çözmeye dayalý ve insanlarýn yeteneklerini ortaya çýkarmadan uzak bir yapýya sahiptir. Yetenekleri doðrultusunda eðitim görenler daha baþarýlý, mutlu ve üretken olmaktadýrlar. Baþarýyý çok test çözmede deðil yeteneklerde aramak gerek. |
|
28
|
|
|
|
Gümüþhane Üniversitesi nihayet kuruldu. Bu üniversite þehrin sosyal, kültürel ve ekonomik kalkýnmasýna büyük faydalar saðlayacaktýr. Gümüþhane’de hýzlý bir göç dalgasý görülmektedir. Geçimini bu topraklardan temin edemeyenler bu þehri terk etmektedir. Bu þehre üniversitenin kurulmuþ olmasý göçü önleyecektir. Belki de tersine göç baþlayacaktýr. Yani iþ ve aþ imkâný bulan Gümüþhanelilerin bir kýsmý þehirlerine geri döneceklerdir.
|
|
29
|
|
|
|
Almanya'daki öðrencilerimizin acilen kitaba ihityaçlarý var.. |
|
30
|
|
|
|
Okumamak ve okuyamamak arasýndaki fark sebepler ve çözüm yollarý
|
|
31
|
|
|
|
Aslýna bakacak olursanýz biz ‘'OKU'' diye baþlayan bir yüce kitabýn Kur'an-ý Kerim'in muhatabý olan bir toplumuz ama ne hikmetse düzenli okuyan insanlarýmýz ve yazýlý basýlý yayýnlarýmýzýn sayýsý maalesef istatistiðe vurduðunuz zaman geliþmiþ ülkelere nazaran yerlerde sürünmektedir. |
|
32
|
|
|
|
Þairler, yaþadýðý toplumun gözü,kulaðý,sesi ve dilidir.Cemiyette ne yaþanýyorsa,insanlarýn duygu,düþünce ve eðilimleri ne yönde cereyan ediyorsa, bu söz ustalarýnýn dizelerine yansýr. |
|
33
|
|
|
|
Deprem kuþaklarýnda olan ülkelerde ölümcül, yýkýcý sonuçlar olur. Önceden saðlam önlem alýnmazsa can kaybý, yýkým artar. |
|
34
|
|
|
|
Ekran baþýndaki öðrencilere, fýrsattan yararlanarak konuyla ilgili bazý sorular yönelttim. Ýlk sorduðum: |
|
35
|
|
|
|
Ez dê bi vê nivîsê re destpê bikim û her carekê li ser fîlozofekî Kurd rawestim hûn dê wê demê bibînin ku gelek fîlozofên ku Tirk û Ereb û Ecem lê xwedî derketine birastî Kurd in. |
|
36
|
|
|
|
Perwerdehîya zimanê dayikê mafek xwezayî ye,divê bi lez dibistanên xwerû bi kurdî bêne vekirin. |
|
37
|
|
|
|
Aðlayarak dünyaya geliriz bir ebenin ellerinde. Acaba dünyayý beðenmediðimizden mi aðalarýz yoksa yaþamaya deðer bir yer olarak görmediðimizden mi aðlarýz hiç bilemedim. Eðitim daha dünyaya gelmeden bile baþlar. Dil öðrenmeye daha anne karnýnda baþlarýz. Sürekli annemizin çevresinde konuþulanlarý dinliyerek annemizin dilinin seslerine alýþýr kulaðýmýz önce. Doðduktan sonra da uzun süre dinleriz. Ýlk öðretmenlerimiz sevgili annelerimiz. |
|
38
|
|
|
|
Asýl hedefi Kuran öðrenimini sýnýrlamak olan kesintisiz sekin yýllýk eðitim, farkýnda olunmadan bu ülke gençliðinin eðitim seviyesini yükseltti. Bir düþünün beþ yýllýk eðitim gören gençle sekiz yýllýk eðitim gören bir genç bir olabilir mi? Sanki birileri böyle eðitimli gençlik yetiþmesinden rahatsýz olmuþ gibi. |
|
39
|
|
|
|
Özellikle çocuklara öz güven kazandýrma konusunda yetiþkinlere yönelik kapsamlý bir inceleme. |
|
40
|
|
|
|
Dil doðuþtan gelen özelliðinin yayýnýnda aile ve çevre faktörlerinin etkisiyle geliþir.TDK sözlüðünde anadil þöyle açýklanmaktadýr:Çocuðun ailesinden ve içinde yaþadýðý topluluktan edindiði dildir.’Dil bir ulusun bireylerinin anlaþmasýnda , o ulusu ulus yapan özelliklerin oluþmasýnda önemli görevler üstlenmiþ , yapýcý ve yaratýcý bir canlý varlýk olarak nitelendirir.’(Cem DÝLÇÝN)
Dilçin’in tanýmýndan yola çýkarak ulusun birlikte paylaþým duygularýnýn geliþmesi ve etkili etkileþim kurabilmeleri için ana iki unsura ihtiyaç vardýr.
1-)Yazý dilinin ortak olmasý
2-)Konuþma dilinin ortak bir aðýz olmasý
Harf Ýnkýlâbýndan sonra ülkemizde ortak ve çaðdaþ bir yazý dili oluþturulmuþtur.Ama ne yazýk ki ortak bir konuþma dili aðzý yeterince oluþturulamamýþtýr.Bunda farklý bölgelerimizdeki mahalli aðýz ve þivelerin konuþulmasýn etkisidir..Konuþma dilinin geliþtirilmesi o toplumun ortak bir konuþma dili etrafýnda birleþmeleri için olmazsa olmaz nitelik taþýmaktadýr.
Ýnsanlar , doðuþtan gelen bir konuþma yeteneðiyle dünyaya gözlerini açarlar .Konuþma yeteneði doðuþtan gelir fakat kiþinin düzgün ve doðru konuþabilmesi okul hayatýnda alacaðý konuþma eðitimine baðlýdýr.Eðitim kurumlarýndaki konuþma dersleri dil kurallarýna uygun ve etkili biçimde anlatma becerisi kazandýrýr.(Özbey,2005:121) Özbey’in dediði gibi konuþmada eðitim kurumlarýna çok büyük görev düþmektedir.Çünkü çocuðun içinde yaþadýðý aile , arkadaþ çevresi çocuðun konuþmasýný geliþtirebilecek yapýda ve bilinçte olmayabilirler.Bundan dolayý çocuðun asýl rehberi öðretmenlerdir.Rehber olan öðretmenin davranýþlarýndan ,konuþmasýna kadar her alanda öðrenci tarafýndan izlendiðini ve örnek alýndýðýný bilerek hareket etmesi gerekir.Özellikle öðretmenlerin mahalli aðýzlarý terk edip kendilerini diksiyon dersinde eðitmeleri gerekir ki öðrenciler de konuþmalarýný düzeltebilsinler.
|
|