• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Ruhbilim |
1
|
|
|
|
Klasik psikiyatride homoseksüellik (eþcinsellik), pederasti (oðlancýlýk) ve pedofili (sübyancýlýk) üç ayrý psikoseksüel sapkýnlýktýr. Oysa, çaðdaþ psikiyatri bunlarý psikoseksüel hastalýk, ya da, cinsel tercihler olarak görür. Ne psikiyatri, ne psikoterapi, ne psikanaliz, ne Gestalt, ne de psikoloji bu tür deðiþkenlik ya da sapmalarý ahlaki veya etik açýdan yargýlamaz, konuya önyargýsýz, bilimsel ve yansýz bir þekilde yaklaþýr. Benim de bakýþ açým bu olacaktýr. |
|
2
|
|
|
|
Bilinç nedir? Bildiðinin farkýnda olmak mý? Hayvanlar benliklerinin farkýnda mýdýrlar? Ben dediðimiz þey neden bu kadar muamma? Ruh diye birþey var mýdýr yoksa beyinde birtakým elektrik sinyallerinin yönettiði ve hormonlar sayesinde hissedebilen çok hücreli organizmalar mýyýz? |
|
3
|
|
|
|
Akýl tutulmasý için önce kiraya verecek ya da satacak bir akýl olmalý ortada... Tabi bunu kim satacak ve kiraya verecek ise o da hemen çýkmayacaktýr ortaya. Gazeteye ya da dergilere de ilan filan vermeyecektir, beklemeyin böyle þeyleri... Akýl vicdan ile cüzdanýn arasýna sýkýþmaya görsün ay gibi, güneþ gibi hemen tutulur... Eðer ki cüzdanýnýzý vicdanýnýzdan büyük bellemiþ iseniz vay halinize ve aklýnýza... |
|
4
|
|
|
|
Hastanýn yüzü içinde bulunduðu endiþe, acý ve ýzdýrabý yansýtacak bir hal almýþtýr. Aðýz, yanaklar ve kaþlar aþaðý doðru sarkmýþtýr. Yüzünde çok büyük acýlar çekmiþ, sopa yemiþ, ölümlerden dönmüþ bir insanýn hali vardýr. Alýn çizgileri derinleþmiþ, iki kaþýn arasýnda alýn derisi "omega" harfi þeklinde ( Ω ) buruþmuþtur. Bu iþaret alýndaki korügasyon kasýnýn aþýrý kasýlmayý nedeniyle oluþur. |
|
5
|
|
|
|
Þark-Ýslam toplumlarýnda kadýnlarýn çalýþma hayatýndan dýþlanmýþ olmasý, göbek dansý dýþýnda sosyal ve eðlence hayatýnda yerinin olmayýþý, Müslüman milletleri adeta “kadýnsýz” bir topluma dönüþmüþtür. Flört etmek, çýkmak, buluþmak gibi sosyal aktiviteler de “bekaret ve namus elden gider” gerekçesiyle kýsýtlanýnca, bu durumda kadýn objesinin yerini, kaçýnýlmaz olarak baþka objeler almýþ, cinsel sapmalar oluþmuþ, cinsellik onlara yöneltilmiþtir. |
|
6
|
|
|
|
kadýnlar ve entrika, hýrs; bir olma tek olma savaþý. Hürrem Sultan kadýn iktidarýnýn en çarpýcý örneklerinden biridir. iktidar hýrsý belkide bir devletin geleceðine mal oldu. peki ondan günümüz kadýnlarýna bir miras kaldý mý? |
|
7
|
|
|
|
Bazý düþünce insanlarý içinde bulunduðumuz çaðýn bir “bunalým çaðý” olduðunu söylerler. Sokaklara sýðmayan, baðýrýp çaðýran, etrafa saldýran, uyuþturucuya eðilimli gençlerin hazin hikâyelerini medyadan izleyip okuyoruz. |
|
8
|
|
|
|
insan gerçekten iyi mi doðdu öyleyse neden bunca düþünce sistemi bunca din onu düzeltmekte yetersiz kalýyor? |
|
9
|
|
|
|
Çünkü, insanlar uzaylýlarýn gerçek olduðuna ve peygamber olarak bildikleri o çok kutsal kimselerin aslýnda uzaylý veya þarlatan olduðuna inandýrýldýðý vakit büyük bir toplumsal þok yaþanacak, bu da dinlerin ani çöküþüne yol açabilecektir. Sýradan insanýn yaþayacaðý bu þok büyük isyanlara, kitle hareketlerine ve özellikle dünya çapýnda egemen olma hayallerini taþýyan baðnaz çevrelerin cihat baþlatmalarýna yol açabilecektir. |
|
10
|
|
|
|
Eðer ki aþk acýsýna dayanmak da zorlanýyorsanýz; kim zorlanmýyor ki? Bol bol çið köfte yiyin hem de çok acýlý... Çið Köftenin acýsý belki aþkýnýzýn acýsýný bastýrýr da unutursunuz, geçici bir müddet bile olsa... Kafa daðýtýcý þeyler yapmaya çalýþýn... Balýk tutmaya gidin mesela hafta sonlarý, ama sakýn yakaladýðýnýz balýklar ile aþkýnýzý müzakere etmeye kalkmayýn... |
|
11
|
|
|
|
Hacib u Müvekkel.
Halil-i Müþekkel.
Müþtehi Sadr’ýn hal-i nefesi.
Nefes nefese sýyýrgýn mý sýyýrgýn seyr u sefer u illa illa |
|
12
|
|
|
|
Doðal terapidir bazen yazmak, ancak siz de yazmadýðýnýz zaman çýldýracak gibi olmayýn sakýn. Ara ara dinlendirin kaleminizi ve ruhunuzu, yüreðinizi... Baþkalarýnýnda ihtiyacý var ruhunuzun güzelliðine, yüreðinizin saflýðýna temizliðine... |
|
13
|
|
|
|
Dünyadaki bir çok ülkenin tavrý ABD gibi olup güdülen amaç kamuoyunu doðru-yanlýþ bir haber seli ile boðarak, korkutarak, endiþeye sevkederek kitleleri sarsma, bölme, daðýtma, sersemletme gibi psikolojik savaþ taktiklerini – insanlarý daha kolay yönetebilmek ve güdüleyebilmek için- her vesile ve her çeþit yöntemle uygulamaktýr. |
|
14
|
|
|
|
Özellikle halkýn karþýsýndayken "euphoria" ile "phobia"nýn çatýþmasýndan doðan psikolojik çeliþki ve anksiyete kendine acýma, ani sinir boþalmasý ve dolayýsýyla aðlama krizi olarak kendini gösterecektir. Lakrimanik, aslýnda en çok korktuðu þeyin karþýsýndadýr: Halk ! Kendisinin de içinden çýktýðý o saf, masum fakat ayný zamanda aç gözlü ve asla doymak bilmeyen fakir halk! |
|
15
|
|
16
|
|
|
|
Ruhun varlýðý insanlarý Allah’a götürür ve onlarýn iddialarýný tamamen çökertir. Materyalistler her ne kadar bilincin açýklanamayan bir gizem olduðunu söyleseler de ruh konusu apaçýk bir gerçektir. Ýþte maddeden baþka bir varlýðý kabul etmeyen materyalistlerin içinden çýkamadýklarý asýl konu da budur. |
|
17
|
|
|
|
21. yüzyýl Allah’ýn dilemesiyle, insanlarýn yaygýn olarak Ýlahi gerçekleri kavrayacaklarý ve mutlak gerçek olan Allah’a dalga dalga yönelecekleri bir tarihsel dönüm noktasý olacaktýr |
|
18
|
|
|
|
"Yolda yürürken baþýný önüne eðeceksin, kaþlarýný çatacaksýn, saða sola bakmayacaksýn, bir erkek gördüðünde kaþlarýnýzý çatacaksýn, gülümsemek yok, saðda solda oyalanmadan doðruca eve geleceksiniz vs. vs" |
|
19
|
|
|
|
Saplantýsý olan kiþilerde mantýksýz olduðunu bildikleri halde düþünmekten kendilerini alamadýklarý ya da düþünmek istemedikleri halde zihinlerinden uzaklaþtýramadýklarý düþünceler vardýr. Örneðin namaz kýlan bir kiþinin aklýndan Allah’a küfretmenin |
|
20
|
|
|
|
Beyin yað, su ve proteinlerden oluþan maddesel bir yapýdýr ve insanýn benliðini meydana getirmesi imkansýzdýr. Ýnsaný düþünen, sevinen, öfkelenen, heyecanlanan bir varlýk haline getiremez. |
|