..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Tarihsel Olaylar > Alp Şahin




17 Eylül 2022
Hem Laik Hem Müslüman Olunur  
Alp Şahin
İslam ve Atatürkçülük zeka, yanlışa yanlış deme, adaletsizliğe başkaldırma gibi değerleri içeriyor... Bu yüzden benzerler… Hem laik hem müslüman olunur...


:ECB:
Hiçbir şey için mücadele etmiyor, hiçbir farklılık yaratmıyor, sonra bir şeylerin inşallah ile tekrar bir kurtarıcının gelmesi düşüncesi ile değişeceğine inanıyoruz. Atatürkçüyseniz eğer ‘’Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur’’ sözünü hatırlamanız gerek.

Niye? Adam efendi… Toplumunun tamamen padişaha, hana, hakana boyun eğme kafasında olduğunu bildiğinden; ince mesajlarla vakti zamanı geldiğinde seçilmiş kişilerden çare bekleyeceğinize kendinizin ne olduğunuzu hatırlayın, toplum olarak ortalığı inletin diyor.

Atam; baktığın zaman aslında bizdeki rönesans ve reform hareketliliğinin başlaması ve Türk toplumu düşüncesinin oluşması için çok ince mesajlar çakmıştır.     

Fakat biz hala birilerinden bir şeyler bekliyoruz... Daha çok bekleriz... Bu kafa yapısı değişmediği sürece de daha çok ağlarız... Onlar da farklı parti ve maske adında bizleri tatlı tatlı sömürür.

Üç dört adım sonrasını ön görebilmeli... Hani o kazandı bu kazandı... Eee peki? Sonrası ne olabilir? Onların kazanmaması için neler yapılabilir? Yapılmıyorsa niye yapılmıyor? O zaman da onlar o kadar muhalif değiller mi? Hani soru ve sorgulama beraberinde düşünceyi getirir.

Hani bu yüzden de müslümanız ya... Ticaretine ve yoluna bakan araplar putlara taparken; müslümanlığı tercih edenler putları yıkmaya başlamıştır...
Niye? Düşünmüştür... Sorgulamıştır... Beraberinde de aksiyon almıştır... Müslümanlık ve Atatürkçülük aslında adaletsizliğe isyandır... Başkaldırmadır... Adalet için savaştır.

Bugün Hz Muhammed'in hayatına bakacak olursanız; hayatı namaz kılmakla, aman alkol almayın günahtır demekle geçmemiştir... Aksine düzenin yanlışını tespit edip, Allah'ın bir peygamberi olarak kendine söyleneni yapıp yanlış düzene başkaldırıp savaşlarla geçmiştir.

Aynı şekilde Atatürk'ün hayatına bakacak olursanız; aman biz demokrasiciyiz, takipçisi olacağız dememiştir... Gerekeni gerektiği zamanda yapmış, hainliğin bedelini de İstiklal Mahkemeleri ile ödetmiştir. Bazıları da son dakika ipten dönmüştür falan.

Dolayısıyla ne görüyoruz? Aslında İslam ve Atatürkçülük zeka, yanlışa yanlış deme, adaletsizliğe başkaldırma gibi değerleri içeriyor... Bu yüzden benzerler… Hem laik hem müslüman olunur... Hem namaz kılınır, hem de alkol alınır.

Fakat ne hikmetse ikisi birbirinden bölünüyor... Niye? Çünkü hem Atatürkçü hem müslüman olursan; diğer sümsümükleri inim inim inletebilirsin de o yüzden... Dolayısıyla şunu sormalı... Kimdir bu iki değerin beraber yürüyemeyeceğini söyleyenler?

Bunlar sorgulandığında kimi kimi bazı şeyler değişebilir... Sorgulanıyor mu? Hayır... O zaman tekrar hatırlatmakta fayda var... Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın tarihsel olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kötüler ve İyiler
Bezgin Kahraman
Iv. Murad
Özkan Uğur
Yarasa – Kasım 2022
Yeniden Memlekete Zafer
Kimsesiz Parti
Yugoslavya
Tokyo
Ya da

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
O Osmanlı Subayı
Kopuk Kopuk
Şeytan ile Rabb
Timur
Şehzade
Düşman
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.