..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > Alp Şahin




30 Eylül 2024
Kopuk Kopuk  
Alp Şahin
Özgür iradenin vermiş olduğu bedelleri ödüyoruz. Öyle ya… Herkesin kendine göre kişisel bir düşüncesi, fikri hatta pozitif ayrımcılığı söke söke kullanıp arka planda şahsi ve bencilce planı var.


:ABA:
Evvelden belirli bir sistem vardı… İyi ailelerin; iyi çocukları bir yuva kurar, evlatları da iyi yerlere gelir, beraberinde onlar da tıpkı kendilerinden öncekilerin yaptığı gibi vatana millete hayırlı evlatlar yetiştirir ve bu sirkülasyon döner döner dururdu.

Şimdi? Özgür iradenin vermiş olduğu bedelleri ödüyoruz. Öyle ya… Herkesin kendine göre kişisel bir düşüncesi, fikri hatta pozitif ayrımcılığı söke söke kullanıp arka planda şahsi ve bencilce planı var.

Şöyle bir baksana çevrene… Metroda, iş servisinde geçen bomboş zamanlar, hemen elde edilip tüketilenler bedenler, peder sen günahlarımı lütfen affet tadında psikolog kuyrukları ve sonrasında iki tatlı ilgiye kanıp hızlı bir evlilik sonrasında doğurma var… Bak ciddi söylüyorum… Yine de dert değil. Niye? Çünkü eline i phone verilip yetiştirilen bunların yavru zihniyetleri daha üremedi… Onlar üreyince ortalık harbi harbi karışacak. Rabb; geçinden versin.

Bu yüzden de öyle bir yozlaşma, kontrol edilme ve ahlaksızlık içindeyiz ki; zerre kadar bu sistemin kendisi konuşulmuyor, aksine hala ortaokul mezunu erkenden evlenmek zorunda ve gece kondularda yaşamak zorunda kalan, koca karılar gibi birbirimizin açıklarını arıyor ve birbirimizi kötüledikçe kendimizi daha iyi hissediyoruz.

Niye? Okumuyoruz. Dinlemiyoruz. Bilmiyoruz. Anca bize verilen ve empoze edilen bilgiler üzerinden yorum yapıyoruz. Bir şey oluyor aniden bir gündem belirleniyor… Tüm kanallar aniden onu iteliyor… Biz de hemen yorum yapıyoruz. Gündem değişiyor, hemen ona da yorum yapıyoruz. Peki… Bu yüzden bir kere dahi aşı olmayan cahil cühela biri diye eleştirilen biri olarak; gündemi hem belirlemekte hem de hatırlatmakta fayda görüyorum… Lütfen hatırlatma aşınızı olun. Çift maskenizi de takın. İlla televizyonlardan duymanız mı gerekiyor? Bilim diyor yahu.

Tamam tamam kapatalım bu konuyu çünkü kaybı olanlar var amacım kalp kırmak değil… Amacım esas noktaya gelmek… Nedir o? Şudur. Siz onlarla bunlarla meşgul olurken gerçek Dünya’da ne oluyor?

İsrail; Arap coğrafyasını inim inim inletip, sağa sola selam çakıyor… Çakacak da… Niye? Çünkü bu ırkın, bu toplumun, bu dine mensup olan bir kavmin; bir ideası, bir vizyonu ve bir amacı var… Bu amaç; asla ama yok olmayacak. Bu elemanlar yemin etmiş, işgal edecekler vaat edilmiş toprakları.

Buradan kopuk kopuk olsa da nereye geliyorum? Bu kafayı aziz Alman ressam kendi ülkesine tattırıp koca Avrupa’yı işgal etti. Amma velakin ne hikmetse tarihte kötülenmesine rağmen, hatta ve hatta onun tarafından inim inim inletilenler, O’nun izinden gidiyorlar. Niye? Çünkü öğrendiler. O’nun yolu doğru… Bunun dışında kalıp, bir bütün olamayıp kendini bu fani dünyada eşsiz ve özel sananlar kaybolup gidecekler… Çünkü varlıkları, kendinden sonrakilere armağan dahi değil. Vakti zamanındaki topraktakiler öyleydi, hala da öyle bak. Belki de sorun budur kim bilir?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyil kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Düşman
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse
Ehl-i Beyt Tadında
Otuzdört (34)
Buruk 30 Ağustos
Feniks
Yedi Düvel

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
O Osmanlı Subayı
Şeytan ile Rabb
Timur
Şehzade
Komplo Teorileri No: 828
Maral
Kötüler ve İyiler
Vargas ve Fazlası
Alp Şahin
Liderlik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.