..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Tarihsel Olaylar > Alp Şahin




3 Ocak 2023
Tokyo  
Alp Şahin
Vatan aşkıyla doğan Tokyo’da dahi doğsa daha ümitli, daha gerçekçi ve daha bilgiliyse kimdir daha çok vatansever? Bu yüzden Ne Mutlu Türküm Diyene, Diyebilene…


:DHA:
Geçen Nutuk okuyorum… Biraz şu sayfasını okuyayım, biraz bu sayfasına bakayım, biraz da hatırladım galiba burasını diyorum. Malum kah unutuyor, kah asalak sistemin aptalca itelediklerine maruz kaldığım için aptallaşıyorum. Haliyle ara ara beyinde bazı bazı düşünceler tekrar canlansın istiyorum. Neyse işte…

Okuduğum yıllardaki beynim sanırım satırları anlamaya yetersiz kalmış ki çok anlamlı bir kısmı kaçırmışım. O da şu ki; o zamanın üç tane muhalif dangalaktaroğlu milletvekili Atam sen çok tek başına yönettin ya, biraz da biz o koltuğa oturalım kafasında ve bencilliğinde ilerlemiş, haliyle tasa hazırlamış. İstemişler ki; o zamanda, o zamanki devletin sınırında doğmayan ve beş sene o sınırlarda yaşamayan tekrar seçilemesin ‘’mi? Acaba? Ey halkın temsilcileri?’’ Diye sorabilmek istemişler.

Atam da; hiçbir bilgi becerisi olmayan, tamamen işte bir şekilde oradaki koltuğa gelen o zamanın arkadaşlarına; salakdaroğluna anlatır gibi tane tane, eğer ben doğduğum yerde kalsaydım şu zaferler kazanılamazdı, eğer ben yerimi korusaydım düşman işgalindeki buralar olmazdı, gün sonunda da Maazallah bu teklifi veren beyefendiler dahi sınırlarımız içinde doğamaz ve onlar da bu mecliste olamazdı demeye bağlamış, tasarı da haliyle halı altına süpürülmüş.

Buradan nereye geliyorum? O zamanın sinsidaroğulları koskoca Atatürk’ün bile mevkisini kıskanmış… Bilgisini, becerisini, başarısını ve vatanseverliğini çekememiş… Hatta kendilerine ve karakterlerine yakıştığı gibi sinsi sinsi bu yolla elemeyi dahi düşünmüş… Adam olup da ya Atam sen nereye, biz oraya diyememiş… Dolayısıyla kimi kimi bazıdaroğullarından çare bekledikleriniz bu kafa… İster kabul edin, ister etmeyin, ister aman oylar bölünmesin deyin.

Amma velakin bir şeyleri herkes için başarmak adına konfor alanlarını bırakıp, gerçek mücadele verenlere de rahat verin… Valla. Kaldı ki ne yapacaksınız? Ata’ya yaptığınız gibi doğum yerlerini mi soracaksınız? İsterseniz sorun… Ne fark eder ki? Vatan aşkıyla doğan Tokyo’da dahi doğsa daha ümitli, daha gerçekçi ve daha bilgiliyse kimdir daha çok vatansever? Bu yüzden Ne Mutlu Türküm Diyene, Diyebilene…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın tarihsel olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kötüler ve İyiler
Bezgin Kahraman
Iv. Murad
Özkan Uğur
Yarasa – Kasım 2022
Yeniden Memlekete Zafer
Kimsesiz Parti
Yugoslavya
Ya da
Hem Laik Hem Müslüman Olunur

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
O Osmanlı Subayı
Kopuk Kopuk
Şeytan ile Rabb
Timur
Şehzade
Düşman
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.