..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > Alp Şahin




18 Eylül 2024
Düşman  
Alp Şahin
Düşmanın tedarikçisini dahi kendi safına geçiren bir ülke, başka kimleri tarafına geçirmiş olabilir ki bu kadar kendine güveniyor?


:ADF:
Bir düşman düşünün ki; kendisine ait olmayan topraklarda adım adım genişlesin, egemenliğini seve seve kabul ettirsin ve kendinden kat be kat büyük devletlere karşı da tek başına dimdik kafa tutsun. Tamam belki arkasında kodaman bir devlet abisi var ama gün sonunda Orta Doğu’nun en güçlü devleti mi? Devleti…

Son iki gündür bu devletin, değil 5, ciddi ciddi 15 adım ileride olabileceğini düşünmeye başladım. Öyle ki bir sene oldu oluyor sanırım… Çoluk, çocuk demeden sivilleri katletti de katletti… Binalar, sığınaklar demeden her yeri bombaladı da bombaladı… Düşmanları bomboş füze atmak dışında bir şey yapabildi mi? Yapamadı. Medeniyetin sözde eşiği Batı’dan ses çıktı mı? Çıkmadı.

Bu yüzden savaşı genişletmeye karar verdi… Ona saldırmaya başladı… Savaş o ülkeye doğru yoğunlaşacak izlenimi verirken, buna saldırmaya başladı… Yetmedi, evet bak yetmedi… Başka ülkedeki başka düşmanına suikast yapmaya kadar gözü kara davranmaya başladı… Ardından da; sanki çok güçsüz bir devletmiş gibi hemen açıklamalar yapma ihtiyacı hissetti… İşte şurada güvenlik önlemini şöyle arttırdık… İşte 1-2 gün içinde şu düşmanımızdan saldırı bekliyoruz dedi… Sonuç? Karşı saldırı yedi mi? Yemedi.

Niye? İstiyor ki, gelsin… İstiyor ki, düşmanı; disiplinsiz, stratejisiz ve ani öfke patlaması yaşayan küçük bir çocuk gibi bağıra bağıra üzerine gelsin… O böyle tüm gücüyle saldırmaya kalkarken, savunmasında büyük açıklar versin… Versin ki; bir ya da iki hamle ile hiç beklemediği yerden yok edilebilsin.

Nasıl olduysa, düşmanı da bunu biliyor olsa gerek, tüm ona yapılan saldırılar karşısında anca laf salatası yapmakla yetindi… Ki, bak hiç eleştirmiyorum çünkü doğrusunu yapıyor. Eli o kadar güçlü değil ama ‘’mış gibi’’ yaptığı için, bir tık korku verebilme hamlesini kullanıyor.

Gelelim bugüne… Dün; bilim kurgu filmlerinde olduğu gibi, durdu durdu, çoktan planladığı telsizle saldırı gerçekleştirdi ve bunu sadece küçük bir kısma yaptı. O öyle yapınca, düşmanı da ‘’aga tüm telsizlerimize sızsa hepimizi patlatırdı, demek ki, bir iki tanesini ele geçirip hepimize göz dağı verdi, korkacak bir şey yok.’’ dedi. Halbuki defalarca olduğu gibi yine yanıldı ve bugün büyük çapta bir patlama daha gerçekleştirdi.

Özetle; düşmanın tedarikçisini dahi kendi safına geçiren bir ülke, başka kimleri tarafına geçirmiş olabilir ki bu kadar kendine güveniyor ve inadına inadına gözdağı vermekle birlikte kendisine saldırılması için elinden geleni ardına koymuyor?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyil kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Kopuk Kopuk
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse
Ehl-i Beyt Tadında
Otuzdört (34)
Buruk 30 Ağustos
Feniks
Yedi Düvel

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
O Osmanlı Subayı
Şeytan ile Rabb
Timur
Şehzade
Komplo Teorileri No: 828
Maral
Kötüler ve İyiler
Vargas ve Fazlası
Alp Şahin
Liderlik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.