Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker |
|
||||||||||
|
Ayrılırken, kıyıdan Haydarpaşa’nın mağruriyetine meydan okurcasına; _” Seni terk ediyorum Ey Bizans” diye bağırmak lazım. Yaşanmamışlarla beslenen aşkları, isyanları, taa geride bırakmak lazım. Yaşamak için geldiğimiz ama inadına yaşayamadığımız herşeyi terk etmek lazım. Boğaz’ın o dünyanın hiçbir köşesinde görülmemiş güzelliğini, kızkulesinin efsanelerini, köşklerin, mabetlerin, aldatıcı endamını geride bırakmak lazım. Ve efsaneyi yaşamadan bıraktığın, yenildiğin, yenipte kaybettiğin herşey için bir damla gözyaşı süzülmeli gözlerinden. Gökkubbede sabah ezanlarına karşı walkmande en acıklısından Feridun Düzağaç çalmalı... _”Bu gece bu kent benden tenha, çekemem” derken O, sen; _” Ben zaten çekmiyorum artık” diye acı bir gülümsemeyle ardında kalan koca Bizans’a bakmalısın. Martı çığlıkları karışmalı müziğe, denizin deli dalga sesleri, vapurun motor gürültüsü... Canın çok ama çok yanmalı... Son bir kez canını en çok yakan sevgilinin gözlerini hayal etmelisin. Sonra motor sesi susmalı, martılar sessizliğe gömülmeli, delicesine titremelisin zangır zangır... Ve kahkahalarla gülmeye başlamalısın... Çünkü hep hayalini kurduğun günde en az 2 kere yaşadığın hayal bitmeli. Vapur Eminönüne yanaşmalı... Ve sen kendine acımalısın; gemi yavaş yavaş kıyıya yanaşırken... 20 dakikaya sığdırdığın isyankar tarafını koca bir 24 saat daha saklamak zorunda olduğun için...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |