Yalnızca sevgiyi öğret, çünkü sen osun. -Anonim |
|
||||||||||
|
Seval Deniz Karahaliloğlu Çizgiler, Bazen kalın, bazen ince, Çokça kırıklı çizgiler, Tıpkı kılcal damarlar gibi. İnsan hayatını belirleyen küçük anlar, dönemeçler, Dönüm noktalarında çatallaşan çizgiler. Falcılar, bir operatörün özeniyle ilk önce sağ elinizi avucuna alır, Sonra uzun uzun bakarlar, Acaba hangi fizik problemini çözmeye çalışıyor diye düşünürsünüz? Avuç içi kadar dar bir alanda, Kargacık burgacık bir dolu çizgi arasından, Hayatınızın kısa bir özetini sunuverirler. Çizgiler, Haritalarda kalın, renkli ve özenle belirtilir. Ülkeleri, insanları birbirinden ayıran çizgiler. Kimi zaman coğrafya derslerini katlanılmaz hale getiren dağları, denizleri, ovaları Ve adını daha bilmediğimiz nice ince ayrıntıyı sergileyen çizgiler. Aynaya bakarken korktuğumuz, Bir o kadar da heyecanla beklediğimiz, Ama çokça görmeyi istemediğimiz, Ve onca yaşanmışlığın yegane tanığı yüzdeki çizgiler. Her birinde ayrı bir hikaye gizli. Kiminde sevdiğimiz birilerinin kaybı saklı, Diğerinde ise uykusuz geceler boyu çalışmaların hikayesi. Kimi zaman istatistik olur, Birey olma hakkımızı bir çırpıda gözardı ederek, Sizi, kalın bir çizginin içinde milyonların arasına katıverir. Hayatımızı çizgiler belirleyen çizgiler... Uslu uslu, aslında pek de öyle farkında olmadan Bir çizginin üzerinde yürür gideriz. Arada birileri, çizginin dışına çıkmak ister. Çizgi dışı olanları da hassasiyetle siler atarız. Sonra mı? Çizgiler alır başını gider.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Seval Deniz Karahaliloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |