..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Orhan TURAN




13 Mart 2006
Bir Şarkılık Mola...  
şarkı az sonra başlayacak

Orhan TURAN


Kaseti çevirdikten sonra da “play” düğmesine basıyorum. Çevirdiğim yüzdeki ilk şarkı başlamadan içime derin bir heyecan doluveriyor. Kaset dönmeye başlıyor. Ardından hışırtılı bir gürültü... Üç ya da dört saniye süren bu “şarkı öncesi hışırtı” beni adeta mest ediyor.


:BAFJ:
15 Milyon liraya almıştım ya hani!
Alırken de çok mutlu olmuştuk. Artık kaset dinleyebilecektik.
Bilgisayarın hâkim olduğu bir dünyada, kasetlerin tarih olduğunu düşündüğüm bir zaman diliminde kaset dinlemek istemiş ve o küçük kasetçaları almıştım. Ucuz Çin işi SİENA marka bir cihaz... Metalik gri renkli, kırmızı uzun kayıt düğmesi, prize takılır takılmaz ısınan güç çıkışı ile bu alet en büyük özlemimi karşılayacaktı.
Satın aldığımın ilk haftasında kaset kapağının yayı yerinde yoktu. Söylediğim ilk şey de “ucuz etin yahnisi” türünden bir cümleydi. Sonra ben hep bu kasetçaları kullandım. Masamda duran bilgisayar içinde yüzlerce sayısal müzik duruyorken, bilgisayar açılmaz oluyor buna karşın o küçük kasetçaların sesi bir an olsun kesilmiyordu.
Sevdim onu...
Onu en çok bizim şarkımızı çalarken sevdim. Şimdi yeniden dinlediğim gibi!
En çok da, tam bir yazının ortasındayken, kasetin bitmesi mutlu ediyor beni... Kaset bitiyor, dizlerimin hemen yanında bulunan sigara paketi, küllük ve çakmağı kenara itiyor, yerimden kalkıp, sürte sürte kasetin B yüzünü çeviriyorum. Kaseti çevirdikten sonra da “play” düğmesine basıyorum. Çevirdiğim yüzdeki ilk şarkı başlamadan içime derin bir heyecan doluveriyor. Kaset dönmeye başlıyor. Ardından hışırtılı bir gürültü... Üç ya da dört saniye süren bu “şarkı öncesi hışırtı” beni adeta mest ediyor. Sonrasında heyecanım yükseliyor ve şarkı başlıyor. Yanımdaki sigara paketinden bir dal sigara alıyorum.
Derin bir nefes çekişim, şarkının başlaması ve sigarayı ateşlemem; Hepsi aynı anda oluveriyor. Sonra da her şey eski yerine; küllük çakmağın yanına, sigara paketi de, daha sonra bulamayacağım başka bir yere...
“Cennete giden sen olursan” çalarken, beni bekleyip beklemeyeceğini soruyorum. Sorduğum sorular, odanın içindeki boşluğa çarpıp yapışıveriyor yüzüme...

Evet, kablosu bozuk olan prize taktım o küçük kasetçaları... Kablonun ucundaki fiş bir ara yanmıştı. Kalkıp da değiştirmek, arada kalan ve her gün “yarın hallederim” dediğim ancak hiçbir zaman pratiğe dökemediğim bir sorundu. Çıplak kabloları parmaklarımla yuvarlayıp prize takmak daha bir başka geliyor nedense...
Ben yine öyle yaptım! Çıplak telleri, çıplak ellerimle prize taktım. Çıplak kalbim ve ruhumla sana beni bağlayışım gibi, her gün aynı şeyi yapmaktan usanmıyorum; çarpılma pahasına da olsa...
Bunlar bir şey değil ki! Bir de üçlü prizin arızası var! Kasetçaları bu üçlü prizde çalıştırmam için epey uğraşmam gerekiyor. Cihazın kırmızı ışığından anlıyorum, fişin prizle temas edip etmediğini... Kırmızı ışık 2 saniye süreyle devamlı yanarsa kasetçalara elektrik geliyordur...
Sana bunları anlatmayı çok seviyorum. Aklımda sen varken yazmak daha bir başka huzur veriyor bana... Daha bir başka mutlu hissediyorum kendimi. Sanki seninle konuşuyormuş gibi...
Bir yandan kasette hep o dinlediğimiz şarkılar; o dinlemekten usanmadığım, yıllar geçse de usanmayacağım efsane şarkılar...
“Yüreğine sor beni...”
Başlangıcı anlatmadan hayatı yüklemlendirmek büyük hata olur! Yüklem ki ne yüklem... Öznenin sevinci bile bu yüklemi ağır bir öfke olmaktan kurtaramıyor. Öznesini ne kadar mutlu görsem de, yüklemi hıçkırıklara boğuluyor.
Bazen hepimiz küçük ayrıntıları putlaştırmıyor muyuz ki...
Olmayacak “değersizleri” saklıyor, sözleri, silinmeyecek kâğıtlara kaydediyoruz.



   

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ........
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
15 Mart 2006
Merhaba Sevgili Orhan Turan; İnsanın kalemi güçlü olunca, böyle sıradan birşeyleri bile etkili - güzel anlatabilir.Benim de vardı bir küçük ragyom.Nerde acaba?.......Devamını dilerim.....Sevgiyle kalın...Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kime Aitsin?
Tel Örgüler Arasına Gideceğimi Bilseydim, Gömmez Miydim Kendimi O Toprağa...
Bir Yolu Tanımlamak
... ve O Liman Ağlayacak!
Umut!..
Zaman Biraz Daha Yakın Her Şeye...
Sabır
Acele Giderken, Ecele Selam…

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk mı Alışkanlık mı?
Kahpe Kadın Mona Lisa…
Tarla Kuşuydu... Juliet!
Lâl...
Allah"ın Arama Motoru!
Alışamadım Bu Kente
Eylüle Teslim Bir Adam; Alpay…
Sen İçimde Kal Ey Sevdiğim!
Geçmişi Yad Edip, Şimdiye Sitem Etmektense, Şimdi İman Dileyip, Geleceği Güzelleştirmek Zamanıdır
Ayıp Yalnızlıklar...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Özledim [Şiir]
Yanacağım [Şiir]
Öncesi Yok [Şiir]
Seni Kendime Sakladım, Hepsini Bana Sapladım. [Şiir]
Bana Her Şey Seni Hatırlatıyor! [Şiir]
Benim Adım Mabure; [Şiir]
Su ve Ateş [Şiir]
Tüm Ayrılıklara Dair [Şiir]
Dua… [Şiir]
Utandım Filistin [Şiir]


Orhan TURAN kimdir?

Yazarken çarptığım kayalar, ruhumun akışını kemirince görüntü farklılaştı. Her otuzuna geldiğinde mi, muahasebe yapma gereği duyar insan. . . Cevaplanması gereken çok soru var şimdi. . . Allah'a af dileyerek, hayata ikinci defa başlamak. . . İkinci şans da bu olsa gerek!

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Orhan TURAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.