Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein |
|
||||||||||
|
*** 1940'larda başlayan bozulmayı ve 1950'lerden sonra da rezilliğin ipini koparıp gemi azıda koşturmasını iyiye mi yormalıyız? Demokratikleşiyor muyuz yani? 1938'den sonra bu ülkede hiçbir şey iyiye gitmedi, evet bunu ben de iddia ediyorum-savunuyorum.. Ama bu yazıda Atatürk dönemine de laf atılıyor.. Tepeden inmeci ve elitciymiş Atatürk.. Köylü milletin efendisi deyip toprak reformu yapmak için çabalayan, çiftçiyi yüzyıllardır hapsolduğu cehalet ve sefaletten kurtarmak için çabalayan, halkı okullarda eğitip düşünme kültürünü yaratmaya çalışan bir lidere, hakarettir bu yazılanlar. Osmanlı Borçlarını ödeyip dünyanın hiçbir ülkesinin bugün hala yakalayamadığı bir büyüme hızıyla ülkeyi yeniden inşa eden Atatürklü Yıllardır. Atatürk'ün son yılları hastalığın pençesindeyken bile hala cehalet ve sefalet ile savaşarak, Türk insanının çıkarları için mücadele ederek geçmiştir. Bu mücadelede gerek içeriden gerek dışarıdan büyük direniş görmüştür. Özellikle çok partiye geçme çabaları ve toprak reformu çabalarının karşısındaki engeller bunun göstergesidir. Eğer Atatürk o denilen kadar elitçi ve tepeden inmeci-kanunsuz-"benyaptımolducu" olsaydı TEKadam olarak o yıllarda uğraşmasına gerek kalmaz ve istediği Türkiye'yi kolayca yaratırdı. Açık açık "Atatürkçüler ve Atatürk diktatördür-hırsızdır" demeye-karalamaya cesaret edilememiş de yukarıdaki yazı boyunca laflar dolandırıldıkça dolandırılmış.. Atatük diktatörse şimdi baştaki hükümetin 8 yıldır ülkede yaptığı demokrasi mi? Listesini vereyim mi çiğnedikleri kanunların? Yaptıkları hukuksuzlukları tek tek hatırlatayım mı? Yobazların bayrağını sallayıp, din sömürüsü ile kendi diktatörlüğünü getirmeye çalışan Hitler özentilerine methiyeler düzenlere yazıklar olsun. Asıl elitçi ve kanunsuzları görmek istiyorsanız bugün yağdanlıkları tarafından peygamberlere eş tutulan ve şükür namazları için adı geçen, onu üzmenin Allah'ı üzmek olduğu savunulan bir lideri işaret edeyim.. "Demokrasi asla amaç değildir bir araçtır," derken birden dönüp "demokrasi-özgürlük" diye ortalığı birbirine katanların masallarını yemediğimiz için, bizi bin türlü etiketle damgalamaya çalışanlara inat biz Atatürk Türkiyesinin sevdalısıyız. İlk seçimlerden sonra bu ülkede demokrasi nasıl olurmuş herkese gösterecez.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |