..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Kâmuran Esen




5 Nisan 2012
Mudurnu'lu Fatma Ninenin Günlüğü / Mudurnu"da Şiir ve Türkü Gecesi  
Kâmuran Esen
Bu toprağın insanının yazdığı şiirle, yine bu toprağın insanının yakdığı türkü birleşince, gönül tellerim titredi sevgili günlüğüm. Aynı evde yaşayan üç- beş kişinin bile bir araya gelemediği bi zamanda; salondaki onlarca kişinin aynı türküye alkış dutması, aynı şiiri dinleyip duygulanması, beni kendime getirdi.


:BAAF:


Sevgili Günlüğüm;

Uzun zaman oldu sana yazmayalı. Seni unuttuğumu sanma. Unutmadım da, bi türlü vakit bulamadım. Torunla bi yandan, Memet Amca’n bi yandan, ev işleri öteki yandan, çarşı bazar işleri beriki yandan derken günler geçti gitti. Senin anlayacağın, gaçmakdan govalamaya vakit bulamadım.

Sana yazmayalı neler mi oldu? Neler olacak, hep aynı şeyler. Hemen her gün, bir öncekinin aynısı. Aralarına sanki gopya kâhadı goymuşlar.Günlerin sadece adı denişik. Çarşamba salıya benziyo; salı, pazartesinin aynısı. Hep bildiğimiz şeyler olup duruyo. Artık her şeye alışdık. Aklına gelecek her türlü tuhaflık bize normal geliyo. Kimse yaşadığı acayip olaylara şaşırmıyo, acayipliklere kimse isyan etmiyo. “Sağlık olsun! Bugünümüze şükür, Allah bugünlerimizi aratmasın.” deyip, çıkıyo millet işin içinden. TRT televizyonunda; CIA, Mossad, KGB gibi istihbarat örgütlerinin cinler aracılığıyla bilgi topladığının anlatılması bile kimseyi şaşırtmadı.

Geçen gün, Angara’da oturan akrabalardan biri telefon etti. Ev ahalisi hepden hasda olmuş. Doğalgaza zam geldi diye ısıtıcıları gısınca, üşütmüşle. “Daha az doğal gazla daha çok nasıl ısınılır?” gursu açıyomuş belediye. O gursa gideceklermiş de, hem az yakıt parası vereceklermiş, hem daha iyi ısınacaklarmış. Şu saçmalığa bi bak hele. Ne gadar çok gaz yakarsan, o gadar çok ısınırsın. Bunu öğrenmek için gursa gitmeye nüzum yok. “Ekmeğin büyüğü, hamurun çoğundan olur.” diye bi atasözü var. Ama, bizim akrabaların bundan haberi yok besbelli.

Sevgili günlüğüm; son zamanlarda bi tek güzel şey oldu. Dur dur, şimdi deyverecem: Çıkan hafta ben nereye gittim, bil bakalım. Hayatda bilemezsin. Şinci sen, Galatasaray maçına mı gittin yoksa diyecen. Yok canım, o gadar da uzun boylu değil. Onu televizyonla idare ediyom. Şincilik sahalara inmedim sevgili günlüğüm. Gomşu Ayşe Hanım’la şiir- türkü gecesine gitdik. Memet Amca’n aycık gızdı mızdı da, dinleyen kim! Yok, ben şiirden ne anlarmışım; yok yaşımdan utanmıyor muymuşum? Duygusuz herif ! Kendisi Esra Erol’u görecem diye, topal bacağıyla taaa Bolu’ya gitti. Ben ona; “ Esra Erol’u görüp de ne yapacan ? Hangi derdine derman bulacak Esra Erol ?” dedim mi, demedim. Ben ona nasıl garışmadıysam, o da bana garışmasın. Garışdırmadım zaten. “Şiir de neymiş?” diye söylenirken, gapıyı çarpdım çıkdım evden. Şiir dinleyecem, türkü dinleyecem diye guşlar gibi uçuyom nerdeyse.

O güzelim türküleri dinlerken, içim gıpır gıpır oldu. Sanki bebektim de, anamın ılık sütü boğazımdan içime akıyodu. Galbimin orta yerinde guşlar ganat çırpıyodu. Gençliğimi hatırladım. Ben genç gızken Memet Amca’n, bana maniler, Karacaoğlan’dan dörtlükler yazıp gönderiyodu. Hem de kâhadın arasına papatya goyuyodu. Maniler de yazıyodu. Ben de ona cevap yazıyodum. Köyümüzdeki aşağı pınarın yanı başındaki daş duvarın arasına saklıca sıkıştırıyodum. Gençlik işde. Ihhh! O zamanların o duygusal deliganlısı, şimdi bana şiir gecesinde ne işin var diyo. Bu adam nasıl bu hale geldi, bilmiyom.

Bilmiyom dedim ama, bakma sen; biliyom aslında kim suçlu, kimler suçlu. Birbirimize duyduğumuz sevgiyi, saygıyı, güveni nasıl gaybelettik; hepsini biliyom aslında. Medeniyete yenildik sevgili günlüğüm, medeniyete. Teknoloji, bizi un gibi ufaladı. Bi odanın içinde bile uzağız birbirimizden. Aynı odanın havasını soluyan aile bireyleri arasında uçurumlar var. Biri, elinde tablet bilgisayarla oyun oynuyo; biri, elinde cep telefonuyla mesac çekiyo; öteki, televizyon başında; bi diğeri, CD mi ne onu seyrediyo. Birbirimizin yerine teknolojik âletleri goyduk sevgili günlüğüm. Sonunda da böyle duygularımız köreldi.

Bu toprağın insanının yazdığı şiirle, yine bu toprağın insanının yakdığı türkü birleşince, gönül tellerim titredi sevgili günlüğüm. Aynı evde yaşayan üç- beş kişinin bile bir araya gelemediği bi zamanda; salondaki onlarca kişinin aynı türküye alkış dutması, aynı şiiri dinleyip duygulanması, beni kendime getirdi. Çocuklarımızı saatlerce bilgisayar başında, televizyon garşısında dutarak kendilerini nasıl küçülttüğümüz, onları hem aileden hem toplumdan nasıl uzaklaştırdığımız gerçeği, bi tokat gibi suratımda patladı.

İşte böyle sevgili günlüğüm. Aylardır hayatımdaki tek güzellik işte bu şiir ve türkü gecesiydi. Gece bitip de eve geldiğimde, horul horul uyuyan Memet Amca’nı görünce üzüldüm. Zavallı adamcağız neler gaçırdığının keşke farkında olsaydı. Bundan sonraki ilk şiir ve türkü gecesine onu da götürecem. Sanat Sokağı Dergisi Alaz Şiir Ekibi, bi dinleyici daha gazanacak. Eee, körle yatan şaşı galkarmış. Memet Amca’na şiiri sevdirmezsem, Fatma Nine diye gezmeyecem ortalıkta.

Hoşça gal sevgili günlüğüm.








Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Benim Hiç Sevgilim Olmadı
Balkonlara Asılmış Biberler
Okulsuz - Öğretmensiz Bırakılan Köylerimiz
Atasözlerimiz Üzerine / Yeni Düzenleme
Fatma Nine'nin Günlüğü - 3
Bayramda Anıtkabir Ziyareti Şart Mıdır?
Mudurnu'lu Fatma Nine'nin Günlüğü / Bugün Guşlar Gibiyim
Bir Kadın Kimdir Aslında
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Paralel Bir Ürya Gördüm
Fatma Nine'nin Günlüğü - 4

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.