Bilgi sakalla ölçülmez. -Moliere |
|
||||||||||
|
Derin gelebilir… O yuzden konuyu basliga dogru cekeyim biraz… Hatta dumduz gidip dogru insandan bahsedeyim. Farkli farkli din, dil, millet, dusunce, irk ve cinsiyetlere sahip oldugumuz su Dunya’da hep dogru insani aramakla geciyor hayatimiz… Bazen birine olesiye asik oluyoruz fakat bazen uc ay bazen de uc sene sonra aslinda o, o degilmis derken bulabiliyoruz kendimizi… veya yine bir an, bir ortam geliyor ki cok severken kacamak yapabiliyoruz en gizlisinden… veya veya yine en kotusu, o, oyle sey yapmaz derken onun kacamak yaptigini da ogrenebiliyoruz. Ayriliklar, aldatmalar, aldatilmalar… Bunlar aslinda soyle bir dusununce basit seyler… Insan hata yaparak ogrenip guclenir. Hata yapmaya yer verilmedigi anlarda ise gelenek, gorenek ve din girer devreye ama ya hatalar yapa yapa hala dogru yapilamiyorsa? Problem burada basliyor iste. Eskiler yani Kaan Tangoze’nin de Beyoglu roportajinda dedigi gibi “Eskiler yani Beyoglu’na gitmeyelim aksam yemege diyebilirdi eskiden” dusuncesinde insanlar tabi ki bu yazdiklarima karsi cikacaktir ama her insan ikinci bir sansi hak eder. Buna bu dusuncedekiler inansin bir kere. Benim olayim biraz daha bu sansi tepenlerde… Belki de bile bile tepmek isteyenlerde… Onlar gibi olmak istemeyenlerde… Numaradan mutlu bir aile portresi cizip, iki – uc cocuk yapip, kariyerinde ilerlemeyi istemeyenlerde… Kariyerdir gelir gecer… O kadar tecrube edinirsin, iyi bir mevki kazanirsin ama bir bakarsin 20lerinde biri bir sekilde bir gun gelmis senin koltugunu almis… Kadindir gelir gecer… En dogrusundan bir kadin bulursun belki… Tamam bu o dersin ama bes sene sonra ayni dogrulukta olmayabilir, olmayacaktir da… Degisir cunku, degismelidir de. Direkt basliga gelelim… Dogru kadin ve dogru zaman… Ne yazik ki ikisi de ayni zaman cizelgesinde yer alsa da yetmiyor, sonsuza kadar mutlu edemiyor ve her guzel sey gibi bitiyor… Uzun vadeli dusunmemeli insan… Kisa vadeli mutluluklara yonelmeli, o an kimle mutlu oluyorsa, onun icin savasmali… Bu beraberinde bazi yorumlar ve dedikodular getirse de korkmadan devam etmeli… Cunku bilmeli, uzun vadede zaten mutsuz olacak kendisi ve de sevdigi… Her seye ragmen degisecek hisler, istese de, istemese de…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |