..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeşçesine...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > Kâmuran Esen




2 Haziran 2004
Kesim Motoru / Anı  
Kâmuran Esen
Penceremden görünenler...


:DJHB:

Evimizin hemen karşısında bir bahçe var. Bahçede birkaç tane heybetli ceviz ağacı, bir tane de asma. Ceviz ağaçları, görüş alanımızı kapatıyor ama, benim şikâyetim yok. Çünkü yavaş yavaş büyüdüler, alıştıra alıştıra kapattılar önümüzü. Enflasyon gibi.

İşte bu bahçenin sahibi, yaşlı ceviz ağaçlarından birini kestirdi. Zavallı ceviz ağacı birkaç gün , bitkisel hayattaki hasta gibi öylece yattı yerde. Eskiden balkondan etrafımı seyrederken görüş alanımı kapatan bu ağacın yokluğuna bir türlü alışamadım. Gözümün önünde alabildiğince açılan manzarayı her görüşümde, o ceviz ağacını aradım, giysilerimden soyunmuş hissettim kendimi.Ya da çok soğuk havada, gece yatakta yatarken; yorganımın üstüne örttüğüm ve beni ısıtan battaniyemin üzerimden alındığı hissine kapıldım. Adeta üşüdüm.

Kesilen ceviz ağacını kesim motoruyla birkaç parçaya ayırdılar . Her parçası bir yerde, öylece kalakaldı zavallı ceviz. Aradan ne kadar zaman geçti bilmiyorum; bir gün bahçenin sahibi kesilen dalları budadı.Ağacın kalın gövdesinin parçalarını ayrı, ince dallarını ayrı üstüste istif etti, katar yaptı. Küçük dalları baltayla parçaladı, bahçedeki samanlığa taşıdı. Geride kalan ana gövdenin parçalarının yeniden kesilmesi gerekiyor, çünkü boyları oldukça uzun.

İşte o günden beri birkaç gün arayla, işçi tulumu giymiş bir genç geliyor bahçeye. Elinde kesim motoru, başlıyor ceviz dallarını kesmeye. Motor bir gürültü çıkarıyor ki, sormayın gitsin. Bahçenin evimize uzaklığı sekiz – on metre.Yani burnumuzun dibi. İki üç dal kesip, çekip gidiyor. Motorun sesi kesilince; kulaklarımızı tırmalayan motor sesinden kurtulduğumuz için seviniyoruz ailecek..Düşünmüyoruz ki, bugün olmazsa, yarın olacak bu gürültü. Biz günü kurtarma peşindeyiz.Türk hükümetlerinin ekonomi politikası gibi.

Birkaç gün sonra, yine geliyor aynı kişi.Yine birkaç dal kesiyor, çekip gidiyor. Allah Allah! Bu gencin iş yapmaya niyeti yok. Madem başladın, uçla şu işi. “ Ettiğin hayır, ürküttüğün kurbağaya değsin,” demişler. Bugün iki dal kes, git; üç gün sonra iki dal daha. Biter mi böyle, karınca buğday taşır gibi !

Bir gün henüz iki yaşındaki torunum bize geldi.Birlikte güldük, oynadık falan.Sonra öğle uykusuna yattı. Çocuk daha uykuya daldı dalmadı, bir gürültü duyduk. Sanki beynimizi matkapla deliyorlar. Pencereden bir baktım, motorcu, cevizin dallarını kesiyor yine. Motorun sesi, dar bir vadide kurulmuş kasabada yankılanıyor adeta. Oğlan uyandı gürültüden, başladı bağırmaya...Birkaç dakika sonra motor sustu, torun da sustu. Oh! Çok şükür!..Baktım bizim motorcu iki- üç dal kesmiş gidiyor. Sanki özellikle bizim torunu uyandırmaya gelmiş gibi.

Birkaç gün görünmedi motorcu...Geçen sabah torun geldi yine.Yedik, içtik, güldük, söyledik. Çocuğu öğlen uykusuna yatırdık, daha gözü kararmadan motor sesiyle irkildik. Allah Allah! Bu genci, bizim torunu uykudan uyandırmaya mı memur etmişler? Yani tesadüf bu kadar olur.Torun uykuya yatıyor; o genç, cevizin dallarını kesmeye başlıyor. Çocuğu uyandırıp, birkaç dakika sonra çekip gidiyor. Koşarak evden çıktım, doğru bahçeye. Hani motorcuya; “ Kardeşim, çocuk uyuyor, sonra kesseniz olmaz mı?” falan diyeceğim. Ben merdivenleri inip bahçeye varıncaya kadar motorcu çoktan yolu tutmuş. Yakalayamadım ki......Bir yakalasam biliyorum yapacağımı. “ Pehlivana tut demişler, elimden gelse canını alacağım demiş,” derler ya, o hesap.

Aradan ne kadar zaman geçti bilmiyorum. Bizim torun gene bize geldi. Zaten üç günün biri geliyor. Getirtiyoruz daha doğrusu. Özlüyoruz keratayı.Motorcuyu çoktan unuttuk. Çocuğu öğle uykusuna yatırdık. Seslerimiz kıstık, öyle konuşuyoruz, uyanmasın diye..Terliklerimizi bile çıkardık ki, gürültü olmasın. Hazır uyumuşken, biz de dinleneceğiz. Uyanıkken, peşinde koşmaktan yorgun düştük annesi de ben de.

Kahvemi pişirdim, tam keyifle yudumlayacağım, motor sesiyle irkildik. Be adam, nasıl da bilip geliyorsun, bizim torunun uyku saatinde.Torun uyandı, başladı ağlamaya.Motor sesinden de korkuyor zavallı.Tepem attı. Bir fırladım yerimden, merdivenleri ikişer ikişer iniyorum motorcuyu yakalamak için. Gene üç- beş dal keser, gider diye.

Yanılmamışım. Ben bahçeye vardığımda, kesimi bırakmış, motoru susturmuş, gitmeye hazırlanıyor. Bizim torun uyandı ya, artık gidebilir.Son anda yakaladım.Bahçeden çıkmak üzereymiş..Bir hışımla; “ Kardeşim nedir senin bu yaptığın ! İkide bir gelip iki odun kesip, bizim torunu uyandırıp gidiyorsun.Şu koca üç katar odun, böyle üç günde bir, üçer- beşer kesmekle biter mi? Bir gün kes, bitir şunu. Sen de biz de kurtulalım bu işkenceden,” dedim

Genç gülümseyerek, bana ne dedi biliyor musunuz?......”Ben oduncu değilim. Kesim motoru tamircisiyim.Tamir ettiğim motorları, - nasıl olsa kesilecek - bu odunlar üstünde deniyorum.”......Atalarımız; ” acemi nalbant işi, gâvur eşeğinde öğrenir,” demişler.....Bizim tamirci de, tamir ettiği motorları denemek için bula bula bizim komşunun odunlarını buldu...




.Eleştiriler & Yorumlar

:: Şaşırdım
Gönderen: Ali BİLGİLİ / Gaziantep/Türkiye
2 Haziran 2004
İlk başlarda ne anlatmak istediğinizi pek anlamadım fakat okudukça eleştiri yapmak için üslubu bozmaya gerek yokmuş bir anıyı veya hikayeyi yazarkenden taşlama yapılabiliyormuş.Saygılar öğretmenim...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sen Bir Garip Çingenesin / Nene Gerek Gümüş Zurna !
Çocukluğumdaki Çerçiciler Ve Düğünler
Yağmur , Güneş , Rüzgâr ve Babam
Eşeği Düğüne Çağırmışlar
Biz Üç Kardeş
İpotek
Hafızam Beni Nasıl Yanılttı
İspiyoncu Kuşlar
Yaramaz İsmail Abi
Salıncak Çamı

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Farzederek Yaşayamazsın
Kiralık Evin Şartları...........
Yanmayan Bir Ampulden Nasıl Mutlu Olunur
Bir Doğum Günü Öyküsü
Bir Boyama Kursu Öyküsü
Ağır Misafir
Kadın Hastalığı
Keltepe'nin Öyküsü
Bir Memleketin Dönüşüm Hikâyesi
Kiracının Kapısını Her Gece Ecinniler mi Çalıyor!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.