..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > ESRA BAYKAL




22 Temmuz 2003
One Night Stand nedir, ne değildir?  
ESRA BAYKAL
Bir gecelik kaçamak kuralları...


:DAIC:
“One Night Stand” nedir, ne değildir?

Bir kere öyle adı kadar havalı bir şey değildir. Özünde kaçamaktır. Toplamında 15 dakikayı bulursa şanslısınızdır. “Night” lafına takılmayın, gündüz de olabilir. Heyecanlıdır. Bilinçsizdir.

Duygusal hiç değildir. ( Niyet eden varsa diye söyledim) Sonu, başı, kıçı yoktur. Anlam yüklememek, mümkünse yüceltmemek, varolan ilişkiyle kıyaslamamak gereklidir. Sonuçta “kaçamak” dediğin olayın tadı, rutinden daha lezzetlidir.

Bitiminde, geniş bir insansanız, bir sigarayla duble hale gelir. İlk kez başınıza geliyorsa, banyoda keselenmeye başlayabilirsiniz, arada duşla kafanıza vurmanız da mümkündür.
( Ve fakat özünde pişmanlığa yer yoktur, bilip de girin mevzuya)

RACONU NEDİR?

1.Bakıp, beğeneceksin.
2.Akabinde tavlama çalışmalarına gireceksin. ( En seks malzemesi edilmiş olan içki, kahveyi kullanabilirsiniz. “ Bir kahve içelim mi akşam?” gibi veya zaten bardaysanız hiç kasmaya gerek yok, zaten millet orada tav olmak için hazırdır.)
3.Uzun süredir peşinde olduğunuz biri ise, haftasonu kahvaltıları veya akşam kahveleri ortama şahane çanak tutarlar.
4.Uzun sohbetlerin, kendini ifade etmek için kurulan özenli cümlelerin tek bir anlamı vardır: “Verecek misin?”, “ Alacak mısın?”
5.Vermeyecekseniz, hiç uzatmayın, kahvaltıya falan gitmeyin insanların vaktinde de çalmayın!
6.Açık olun! Sonuçta karşılıklı alınacak zevkten (?) bahsediyoruz.
7.Her zaman hayal ettiğiniz gibi geçmeyebilir.
8.İstediğiniz gibi geçmeyince surat etmeyin, sonuçta siz istediniz.
9.Mevzu sona erince, sanki bu bir ilişki başlangıcıymış gibi davranmayın.
( Sarılmayın, göğsüne yatmayın, “ İyi misin?” diye sormayın, sorana da
“ Cümlenin Türkçesini alabilir miyim? Zevk alıp almadığımı mı, yoksa psikolojimi mi soruyorsun?” diyerek ukalalık yapın!)
10.İlk kim yataktan kalkıp, giyinirse o kazanır unutmayın!
11.Tekrar görüşmeye dair cümleler kurmayın. ( Gerekiyorsa taş basın bağrınıza)
12.Evden çıktıktan sonra ve hatta görüş alanından çıktıktan sonra tepkilerinizi dışa vurun. ( Yoldan gönüllü çıkıp, başarılı geçtiyse çığlıklarınızı, “Berbat bir şey yaptım ben, ay ne iğrencim” diyorsanız da çığlıklarınızı)
13.O sizi arayana kadar aramayın. Aradığında ise işiniz olduğunu kendisini arayacağınızı belirtin. ( Aramasından hoşlansanız da hoşlanmasanız da)
14.Bir anlık yaşadığınız hormonal dengesizliği aşk falan zannetmeyin. Hatta AŞIK FALAN OLMAYIN!

SON MADDE:
MÜMKÜNSE KENDİNİZİ ASLA BÖYLE BİR DURUMA DÜŞÜRMEYİN, TÜM MADDELERİ EZBERLEMEK ZORUNDA KALMAYIN. AYNAYA BAKARKEN DE İÇİNİZ RAHAT ETSİN!

.Eleştiriler & Yorumlar

:: bir ömür stand!
Gönderen: zeki / İzmir
9 Eylül 2003
Öncelikli itirazım yazının hitap şekline. Her ne kadar başlarken; 2. çoğul şahıslara, yani tüm okuyuculara hitap edildiğini zannediyorsanız, daha yazının 2. satırında; eğer erkekseniz birden 3. çoğul şahıs oluveriyorsunuz. Almak, vermek gibi! sıkça kullandığımız, her ne boyutta olursa olsun işlediğimiz taktirde zarar görme ihtimalimizin %95 olduğu fiillerimize getirilen seksi boyut ne yazık ki doğru. Günlük yaşantımızın devinimlerinde eğer evliysek, ya da mecburi aile ikametgahı yaşıyorsak; ilerleyen yaşımıza, durağan yaşamımıza ve gerileyen yaşama kabiliyetimize rağmen, o zaman da bir ömür stand yaşıyor olmuyor muyuz?.. Bedenlerimizin çalışmasına, beynimizin uyumu bazen bazen 1 dakikadır, 1 saattir, bazen bir ömür. Yazı konusu olayda da olay ertesinde hissedilecekler; tamamen bu uyumun ne kadar devam ettiğiyle alakalıdır. Aslında biyografilerimizde hep bir dipnottur bu uyum ve yaşamımızın ritmine hep müdahildir. Demem odur ki; bazen yarım gününüzü paylaştığınız insanla, yıllarınızı verdiğiniz insan bir çelişki gibi düşebilirler hayatınızın orta yerine. Çünkü almak ve vermek tehlikeli fiillerdir ve kurduğunuz cümlelerde bazen hain, hazen enfes bir şekilde birbirlerinin yerine geçip, çanak çömlek batladabilirler hayatınızın orta yerinde. Almak da vermekk de aslında yaşam denen, kar zarar hesabına dayanan basit bir alışverişdir. Önemli olan sermayeyi kaybetmemektir! Daha yazabilirdim, lakin yorumum yazıdan daha uzun olacak diye korkuyorum..... sevgilerimle...

:: offf :)
Gönderen: ayşegül engin / istanbul
6 Ağustos 2003
asla sevgiliye itiraf etmeyin:) aynı kandan geldiğimizi bağıra çağıra gururla ilan mı eylesem, yoksa seni hiç tanımıyo ayaklarına mı yatsam?.. nappsam allaam:))

:: One Night Stand nedir
Gönderen: latin / ist
25 Temmuz 2003
14 madde çok uzun. Olay 4. maddeyle kısıtlı kalmalı. Kestirmeden. Tebrikler.

:: :))))))
Gönderen: Binnur Edisan / ANKARA
24 Temmuz 2003
Merhaba Esra; Yeahhh!! Şeker son paragrafına içten katılıyorum.Maalesef tek gecelik vaya gündüzlük veya adı her ne haltsa ışın hızıyla yayılmakta:))))Zordur sanırım ertesi günün psikolojisi.Öptüm Binnur




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korkak Erkeklerden Sıkıldım
Kadın Olmanın En Güzel Tarafı Erkeklerdir
Sizin hiç sıfır kilometre sevdanız oldu mu?
benimle
Hiç Uğraşma, Sen Artık Benimsin
Ayrılık Mizanseni
Ağır Yalan....
Cinayet Planı
Bir Küçücük Fıçıcık İçi Dolu Turşucuk
Kadınların En Büyük Yanılgısı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Size Aşık Olabilir Miyim?
Bugün Seni Her Zamankinden Çok Özledim
Nefesimi keseceksin biliyorum!
Aşk, askerlik, erkekler...
Her Sabah Aynı Adamla Uyanmak...
Red Kid
Korkak Erkeklerden Sıkıldım - 2
Bir gün size ahlak-sız bir teklifle geleceğim...
Hatun Kaçmış Sen Hala…
Yine Geç Kaldım...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelme Bu Gece [Şiir]
Nehir, Deniz, Sen vs. [Şiir]
Aşkı Küstürdük! [Şiir]
Bir Islık [Şiir]
Aşktan Korkan Adam [Roman]
Kurtlar Vadisi [Eleştiri]
İlk Gece Birlikte Olmayacak Hatun Aranıyor [Eleştiri]
Sevmedende Olur Diyorlar! [Eleştiri]
Benim Kocam Ab"ye Karşı [Eleştiri]
Reklamcılar ve Topluma Ettikleri [Eleştiri]


ESRA BAYKAL kimdir?

Arıza hallerin dışa vurumu

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan,Murathan Mungan, Sait Faik, Alain De Paton


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.