..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Hulki Can Duru




23 Nisan 2011
Deli P… ile Çılgın T…"nin Kıssadan Hisseli Sergüzeştleri  
“Siyaset, halka kemirmesi için kaç parça kemik verilmesi gerektiğini hesaplama yöntemidir.” Prens Kropotkin

Hulki Can Duru


“Bilge nereye gittiğini görür, ama akılsız karanlıkta yürür. Ancak, ikisi de aynı yazgıyı paylaşır. Akılsızın başına gelen, benim başıma da gelecek dedim. Öyleyse bilgelikten kazancım ne? Çünkü akılsız gibi, bilge de bir süre sonra anımsanmaz, gelecekte ikisi de unutulur. Bu yüzden yüreğime dedim: Bu da tamamen anlamsız. Nitekim bilge de akılsız gibi eninde sonunda ölmek zorunda. Bundan dolayı yaşamdan nefret ettim. Çünkü güneş altında yapılan bu iş bana acı veriyordu. Boşların boşu her şey boş ve her şey rüzgarı yakalamaya kalkışmakmış” ( Ecclesiasticus 2: 13-17)


:BBGB:
Arkadaşlar sakin olun, heyecanlanmayın. Zannettiğiniz gibi değil. Ortada fol yok yumurta yok. Öylesine esti işte. Ama bakın, ben sadece yazının başlığını yazdım. Yazıyı yazmadım. Yazı yazılmadan yasaklandı. Kimin tarafından mı? Benim tarafımdan tabi ki. Ve bilgisayarımdaki hatta beynimdeki içeriği de sildim. Böylelikle derdest edilip bertaraf olmaktan kurtulduk. Özdenetim işte budur.

Biz dünya yazın tarihinde bir ilki gerçekleştireceğiz ve Guinness Rekorlar kitabına gireceğiz. Salt başlığı olan yazılmamış bir yazı için yorumları ve eleştirileri siz yapacaksınız. Çünkü ileri demokrasilerde deneme serbest, yorum hürdür. Göğsünüzü gere gere istediğiniz gibi attırın.

Yalnız bir ayrıcalık yapıp size tek bir soru sorma hakkı tanıyorum. Sorusu olan arkadaş var mı? Bakın başka soru soramazsınız, ona göre. Evet siz buyrun hanımefendi…

“Hodjam bu deli P ile çılgın T kimdir?"

Hanım kızım sen önce o ağzındaki cak cak sakızı çıkar bir kere. Sakız çiğniyorsun tamam da bari ağzını pabuç gibi açma. Paçozluğun da bir adabı vardır. Onun da içine ettiniz. Senin görgü kurallarından ve bu ülkede olup bitenlerden hiç haberin yok galiba. Salt kafayı kundaklamakla olmuyor işte. İnsanlık öğrenin, kibarlık öğrenin. Tek soru dedim. Onun için sadece sorduğun isimlerden birini yanıtlayacağım.

Deli P Rus Çarı I. Petro’dur. Petro’ya “deli” lakabını Osmanlı takmıştır. Petro’nun Rus halkı için çok büyük sanayi ve kültür gelişim projeleri vardı. Bunların bir çoğunu Petro uygulamaya koydu, ve Rusya dev atılımlar yaparak Osmanlı’yı hızla geçip gitti.

Ancak, bizim o çok hikmetli tosun paşalar ve çarıklı ulema Petro’nun projelerine bir türlü akıl erdiremediklerinden onu tiye almak için adama deli lakabını takmışlardır. Oysa, Avrupalılar ona “Çar Büyük Petro” derler.

Âlâ !

Kızlar, kızanlar benim diyeceğim bu kadar. Şimdi siz artık sorgu suali bırakın da yorum yapın bakalım. “Yazılmamış bir yazının yorumu olur mu ya?” demeyin. Bal gibi olur. Bu tahterevalliden demokraside neler oluyor görmüyor musunuz ? Eğer basılmamış kitaplar yasaklanıyorsa, yazılmamış yazılar da pekala okunabilir ve yorumlanabilir ! “Blow-Up” ı da mı seyretmediniz? Hadi görelim bakalım, yazı mı yaman, yorum mu yaman?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türkiye Hristiyanbir Devlet Olsaydı...
Çünkü Şifreyi Bilmiyorduk!
Mangalda Kalan Kül
Çamlıca'ya Hoparlörlü Cami Projesi :)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnançlara Saygı Göstermek
İslam Coğrafyasında Kadın Olmak
Neden Böyle Akılsızım? Neden Böyle Kötü Kitaplar Yazıyorum?
Dominodaki Son Taş: Türkiye
Yugoslavya Sendromu: Türkiye'yi Yok Etmek!
Şeker Bayramı Nereden Geliyor?
Kuklalar ve Kuklacılar
Yumurta ve Sevgi
Heykel ve Put
Gök Tanrı Dininin Yeniden Yükselişi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.