"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Şeker bayramında çocuklara ailelerin bütçesi elverdiğince yeni kıyafetler alınır. Büyüklerin elini öpen çocuklara hediye veya harçlık verilir, çocuklar kapı kapı dolaşarak el öperler, tatlı ve şekerleme toplarlar. İslamiyet’teki bu şeker bayramı ve bayramda şeker dağıtma ve konuklara şeker ikram etme geleneğinin kökeni IV.cü yüzyıl Hristiyan geleneklerine ve oradan da çok eski İskandinav mitolojilerine kadar uzanır. Efsaneye göre baş tanrı Odin’in sekiz bacaklı uçan atı Sleipnir için çocuklar çorapların içine havuç ve şeker koyup her yılbaşı duvara asar, Odin de çocuklara şekerlemeler, tatlılar ve hediyeler verirmiş. Bu pagan gelenek Noel kutlamaları ve çam ağacı kültü ile birlikte Hristiyanlığa da geçti. IV.cü yüzyılda Antalya, Demre (Myra) de yaşadığı ileri sürülen ve ailesinden büyük bir miras kalmış olan Aziz Nikola isimli bir papaz fakirlere, yaşlılara ve çocuklara yiyecek ve giyecek yardımında bulunmasıyla ün kazandı. Hristiyanlıkta 6 Aralıkta kutlanan Aziz Nikola gününde uslu çocuklar şeker ve tatlılarla ödüllendirilmekte olup, adete göre kapıların önüne bırakılan ayakkabıların içine çeşitli şekerlemeler ve hediyeler konulmaktadır. Bu gelenek daha sonra yaygınlaşarak Noel Baba efsanesine dönüşmüş olup tüm dünya tarafından benimsemiştir. Aziz Nikola diye biri gerçekten yaşadı mı bundan emin değiliz ama, dinsel bayramlarda hediye ve şeker dağıtma geleneği tüm dünyada sürmektedir. Güneye tatile gidenlerin özellikle Şeker Bayramında Noel Baba müzesini de ziyaret etmeleri tavsiye edilir: Web Adresi : www.antalyamuzesi.gov.tr, E-Posta: noelbaba@muze.gov.tr - info@antalyamuzesi.gov.tr, Tel: (242) 871 68 20.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |