..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanın en iyi tarafı ürperebilmesidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > Alp Şahin




1 Mart 2022
Neden Rusya? Neden Rusya Değil?  
Alp Şahin
Rusya – Ukrayna gerginliğinde gördüğüm şeyler genelde hep benzer… Profil fotoğraflarına Ukrayna bayrağının eklenmesi, barışın önemini belirten özlü sözler ve sivil halkın yaşadığı zorlukların paylaşılması… Şahsen yapılanların hiçbirine karşı değilim fakat biraz da Rusya açısından bakalım mı?


:GAB:
Rusya – Ukrayna gerginliğinde gördüğüm şeyler genelde hep benzer… Profil fotoğraflarına Ukrayna bayrağının eklenmesi, barışın önemini belirten özlü sözler ve sivil halkın yaşadığı zorlukların paylaşılması… Şahsen yapılanların hiçbirine karşı değilim fakat biraz da Rusya açısından bakalım mı?

Bugün kabul etsek de, etmesek de Dünya’da üç büyük süper güç var. Kimdir bunlar? Amerika Birleşik Devletleri, Rusya ve Çin. Bu ülkeler; çevrelerinde olup bitenlere bir İsviçre tadında kayıtsız kalamazlar. Niye? Kalırlarsa kozlarından ödün verirler, dolayısıyla süper güç olmaktan çıkarlar ve yerlerine başka ülkeler gelir. Ne demişler? Büyük balık, küçük balığı yer. Doğanın kanunu bu.

Şimdi… İnternetten videoları da izleyebilirsiniz. Rusya; Nato’yu yani ABD’yi kaç senedir, defalarca, tekrar tekrar büyümemesi ve kendi topraklarına kadar gelmemesi için uyardı mı? Uyardı… ABD dinledi mi? Dinlemedi. Niye? ABD çünkü biliyor ki Rusya sömürebileceği sıradan bir devlet değil. Bu yüzden demokrasi getireceğiz ayağı ile direkt saldıramaz. Ne yapabilir? Barış gücü, ‘’koruma’’ füzeleri adı altında adım adım Rusya’nın dibine kadar, üsler kura kura gelebilir ki Ukrayna artık bamteli olduğu için de ‘’Rus Ayısı’’ sinirlendi, çözümün diplomasi ile olamayacağını görünce askeri olarak harekata geçti.

Rusya’nın bu hamlesi haliyle Dünya’da büyük bir yankı uyandırdı. Medyada hemen Putin Rusya’sını karalayan bir kampanya başlatıldı. Siviller; tweet ve görüntüleri paylaşıyor; haliyle az biraz medyayı takip eden, sorgusuz sualsiz hemen Ukrayna’nın yanında yer alıyor; bazı sosyal medya hesapları da sanki o ülke de savaşa çekilsin diye ısrarla Ukrayna’ya satılan İHA’ların menşe ülkesini bastıra bastıra övgüyle paylaşıyor. (Bu ayrı bir konu ama yazmasam olmazdı.)

Ukrayna’nın yanında olan devletler ne yapıyor? Beklenen kınamaların dışında Rusya’ya karşı ciddi bir şekilde taraf alıyorlar. Yaptırımlar yapılıyor, uçak sahaları kapatılıyor, Rusya swift’den çıkarılıyor, en ama en önemlisi Rusya’nın iletişim kanalları kısıtlanıyor. Yani haberlerin tek taraflı verilmesinin önü açılıyor.

Rusya ne yapıyor? Ne kadar ve ne yazık ki sivil kayıplar olsa da özellikle askeri üsleri bombalıyor, Kiev’i kafesleyerek; Ukrayna hükümetini istifaya ya da kendi istekleri doğrultusunda hareket etmeye ‘’davet ediyor.’’ Ukrayna ise yılmıyor, ABD önderliğindeki NATO’dan ve de Avrupa Birliği’nden medet umuyor.

Korkulması gereken iki şey var. Biri ‘’Rus Ayısı’’ biraz daha sıkıştırılırsa, nükleer silah kullanabileceğini iddia ediyor, ki böylesi bir hamle ile tarih Rusya’yı hiç ama hiç iyi hatırlayamayacaktır. İkincisi ABD; biraz daha özgürlük adı altında hepimizi maymunlaştırırsa, atom bombası dahi yesek, Japonya gibi Rusya’ya tavır alır oluruz. Bu yüzden Rusya’nın bu zıtlaşma karşısında zayıflamaması ama kazanacağım diye de Dünya’yı yakmaması en hayırlı sonuç olacak gibi görünüyor.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyil kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Kopuk Kopuk
Düşman
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse
Ehl-i Beyt Tadında
Otuzdört (34)
Buruk 30 Ağustos
Feniks

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
O Osmanlı Subayı
Şeytan ile Rabb
Timur
Şehzade
Komplo Teorileri No: 828
Maral
Kötüler ve İyiler
Vargas ve Fazlası
Alp Şahin
Liderlik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.