Ben bir kuşum; uçtum yuvadan... Artık ben nerede, eve dönme isteği nerede?.. -Leyla ve Mecnun, Fuzuli |
|
||||||||||
|
Salakdaroğlu mesela… Kendisini yerden yere vur, yaptığı hataları eleştir. Sana verilecek cevaplar her seferinde aynı oluyor. Alevi düşmanı mısın, yoksa dürüst olduğu için mi eleştiriyorsun? Efendim? Salakdaroğlu… Cidden Alevi mi? Yoksa sırf ailesi Alevi diye ‘’ben Aleviyim’’ diyen; farklı, fikir, din ve düşünceleri araştırmaya dahi cesareti olmayan muazzam bir cahil mi? (Bunu herkes düşünsün) Şahsen bana göre Salakdaroğlu’nun Aleviliği tartışılmalı… Niye? Eee… Madem takipçileri bu kadar bu salağın Alevi olması ile övünüyor… Peki… Alevilik Salakdaroğlu için nedir? Alevilik adına Salakdaroğlu neler yapmıştır? Var mıdır cevapları? Yok… Niye… Salak, salaktır. İki övünür. İki soruda sıkışır. Bu yüzden ‘’ama sen’’ deyip seni eleştirir. Haliyle… Rica ediyorum… Rica ediyorum ya… Atatürk’ün partisinin başına pornografik görüntülerle atanıp partiyi Atatürkçülerden uzaklaştıran ve Kürtleştiren bir adamı artık bana desteklemeyin… Desteklemeyin ya. Bu CHP; artık O CHP değil. Benzeri kafada devam edelim… Reis mesela… Tüm oyunlara karşı bizleri kurtarıyor ya… Dış güçler de takıntılı eski aşık tadında bizlerle uğraşıyor ya… Eee? O ne yapıyor? İnadına yerli ve milli diyor… Efendim? Koskoca Osmanlı 700 senede iki medrese, iki cami miras bırakmışken; Mustafa Kemal Atatürk’ün kurup inşa ettiği cumhuriyet, onlarca firma, liman ve sanayii nerede? Hiçbiri yok. Niye? Eh işte Almanya’da da böyle oluyor, özelleştiriliyor bunlar değil mi? Muazzam. Haliyle göremediğiniz şey… En değerli iki değerleriniz ele geçirilmiş… Biri Atatürkçülük… Diğeri ise Müslümanlık… Haliyle… Artık onlar BİLE güce çalışıyor… Gücün istediği gibi yozlaştırılıyor. Siz de o değerlere hala toz konduramıyorsunuz. Dolayısıyla iki seçenek olacak. Nedir onlar? Ya Reisin borusu ötecek, Mustafa Kemal Atatürk; vakti zamanında ‘’unexpected hero’’ Türkçe mealiyle beklenmeyen kahraman tadında sisteme çomak soktuğu için, Türk olmak; eziklik olacak, nüfus çoğunluğundan ötürü çok sevdiğiniz ‘’demokratik yollarla’’ Araplaştırılma olağanlaştırılacak bu bir seçenek… Ya da Salakdaroğlu ve tayfası seçilecek… Babacan’ın dediği gibi Türklük Anayasadan kaldırılacak, Salakdaroğlu önderliğinde Araplaştırma değil de; yerel yönetimlerle ‘’demokrasi’’ adı altına farklı farklı bölgelere eyalet tadında özgürlük verilecek. Bu da bir seçenek… Şahsen ben iki tarafta da ne Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu Cumhuriyet ne de Türk milleti için doğru bir seçenek göremiyorum. Bu yüzden de bu iki kafayı izlemiyor, İnce’den güzel günler Ümit ediyorum… Doğrudur, yanlıştır… Yine de böyle düşündüğüm için ben ve benzerlerim çokça eleştiriliyor, ya da susturuluyor. Emin olun… Takipçisi de olunmuyor… Zaman kötü, zaman artık çok daha zor. Yine de... İyiler mutlaka kazanır... Geç olsa da.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |