İnsan bir küçük dünyadır. (Mibres Kosmos) -Demokritos |
|
||||||||||
|
Akıllı geçinen ne yapıyor? Ana babası öyle öğretti diye farklı düşünemiyor… Farklı düşünmeye ve davranmaya yüreği yetmiyor… Kendini güvene alarak; önce naifleri suçluyor, sonra da bunlar olmasaydı böyle olmazdı diye her seferinde kaybetmenin nedeninden kaçıyor. Yerler mi? Kendi seviyelerinde evet… Peki… Korktukları, bulaşamadıkları, içlerinden ‘’ah ulan bence de’’ dedikleri düşüncelere karşı ne yapıyorlar? Görüldü atıyor, verdikleri cevapları siliyor ve engelliyorlar. Niye? Çünkü uzaklarda ama bir yerlerde içten içe biliyor ama kabullenmek istemiyorlar… Bir kere karşı görüştekilerde Osmanlıcılık kozu var… İslamcı görünmece var… Amerika’ya kah selam çakmalar, kah bozuşmalar var… Bazı madalyalar da olduğuna göre yine işin içinde İsrail var. Peki akıllı geçinenlerin ellerinde ne var? Yeni bir partilileşme… Lgbt… Bilmem ne hakları… Sümük bir dede… 5 tane sağ görüş… Farz-ı misal… Oldu ya… Zor ama… Kazansınlar diyelim… Kalıcı olmayacak… Niye? Çare beklediklerinde liyakat ve adalet yok da ondan… Eee… Sonra ne olacak? Erken seçim… Niye? Güce gelenler; asla güce gelmek istemedikleri için, eskiden güçte olanlar; tıpkı bir sırtlan edasıyla öyle bir bölüp parçalayıp ve inletecek ki; haliyle tekrar güce gelecek ve sittin sene de gitmeyecek… Çare? Ya Memleket, ya Zafer ya da olursa Kuvay-i Milliye… Şimdilik tabi… Daha iyisi geldiğinde şüphesiz ki değerlendirilmeli… Niye? Demokrasi, akıl, sorgulama ve nesnellik budur da ondan… Olmadığı için 73 yaşındakinden her seferinde medet umulması da bundan değil midir?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |