..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Toplumcu > Şenol Durmuş




24 Mayıs 2011
Gel Abi...  
Şenol Durmuş
Gel Rüstem abi...Gel de gör şu perişan halimizi.Sefil varoşların halini bir gör. Gör de önce kendinden sonra insanlığından, geçmişinden, geleceğinden utan abi. Evlerden feryatlar çığlıklar yükseliyor abi. Yarı aç, yarı tok yaşayanlar bir yana, tıka basa yiyenler, beslenenler, kırmızı yanaklılar bir yana abi. Geçim derdinden çıldıranlar, fazla kazanmaktan bunalanlar bir yana, kıblesi, pusulası şaşmış insanlar bir yana abi.


:CCBF:
Gel Rüstem abi...Gel de gör şu perişan halimizi. Sefil varoşların halini bir gör. Gör de önce kendinden sonra insanlığından, geçmişinden, geleceğinden utan abi. Evlerden feryatlar çığlıklar yükseliyor abi. Yarı aç, yarı tok yaşayanlar bir yana, tıka basa yiyenler, beslenenler, kırmızı yanaklılar bir yana abi. Geçim derdinden çıldıranlar, fazla kazanmaktan bunalanlar bir yana, kıblesi, pusulası şaşmış insanlar bir yana abi.

Kadın kocası ile yatarken utanıyormuş. Erkek önüne bakarken yıkılıyormuş abi. Çocuk her ikisine de öfkeyle, nefretle bakıyormuş. Bakıyormuş da kimin umurundaymış abi. Emekli kuyruklarının yerini şimdilerde fatura kuyrukları almış. Üstelik almış başını gitmiş abi. Zavallı sefil, yaşlı ihtiyarların halini gel de bir gör. Elektrik, su, doğalgaz faturalarının uyarı, kesme, ceza makbuzlarının kapı önlerinde sürüsünü gör.S uyu, elektriği kesilen kadının feryadını, isyanını gör. Gör de, kime küfür edeceksen et be Rüstem abi...Yaşlı insanların delirme aşamasını izle. Bir ömür boyu süren yaşamın sonunda, sahteliğinin farkına varan bu yaşlı bunakların, çaresizliğini, zavallığını gör abi.

Üstelik yetmezmiş gibi,, miras için, emekli maaşı, bankada ki üç, beş kuruş içinde bunların bir an önce ölmesi için gece gündüz dua eden evlatları bir gör de şaşır abi. Bu ihtiyarların üstelik bunları hissederken, ölüm korkusunu gözlerinden birde oku ve gör...Buna rağmend e sanki sonsuza kadar yaşayacaklar gibisine , üç kuruşlarını sonuna kadar koruma çabasını izle...İzle de,cimriliğin, pintiliğin babasını gör. Gör de hayret et. Binalarda, katlarda, dairelerde çıkan aile içi kavgaların patırtılarını, küfürlerini duy. Kırılan, eşyaların, cam, çerçevelerin seslerini dinle.Aynı binada sessiz sakin yaşayan bir hayvan gibi sınırsızca beslenenlerin sessizliğine şahit ol abi. Ya birbirini beceren komşular, ya aldatanlar, yatanlar, kalkanlar ya onlar?.. Söylenenlere göre becerilmeyen liseli kalmamış. Üstelik onlarda zaten bu işi büyük heves ile yapıyormuş. İlköğretime giden çocukların yüz ifadelerini izle. Gözlerinden akan kin ve nefreti gör. Gör de, geleceğin çetelerini, suçlularını o dehşeti şimdiden gör Rüstem abi.

Kahvelerde dedikodular almış başını gitmiş. Parti kasetlerinin kralı sokaklarda dolaşıyormuş. Porno, şantaj, becerme, rüşvet, tehdit kasetleri sıradan insanların başrol oynadığı diziler haline gelmiş abi. Çıkan olayların, belaların, suçların haddi hesabı yokmuş. Yokmuş ama her nedense gazetelerde, televizyonda yer almıyormuş. Anadolunun tüm vilayetleri, İstanbulun eski seksenli, doksanlı yıllarını yaşıyormuş. İstanbul un bir zamanlarının suç dünyası sahnede yerini almış.İçki, uyuşturucu patlaması bir yana, tinerciler, yeni Müslümcüler, Orhanlar, Ferdiler boyuna ürüyormuş. Cezaevleri zaten ağzına kadar dolmuş taşmış. Cezaevleri İran, Filistin hapishanelerinden de farksızmış. İşte kahvelerde bunlar konuşuluyormuş. Elbette bunlarda Anadolu insanı yani şimdiki yeni İstanbul'lular. İşte memleketten haberler. Konuşanlarda tabii ki bu olayların bu dünyanın insanları Rüstem abi.

Buralar yine şehir olsa da ucuzmuş. Esrarın gramı bir paket sigaranın, eroinin, kokainin gramı bir büyük yeni rakı fiyatına kadar düşmüş. İçki satışı azalıyormuş ama uyuşturucu tüketimi ha bire artıyormuş. İşte rekabet, işte arz talep dengesi abi.

Seçim yine gelmiş. Yine mahallenin en sevilmeyen en hain adamı muhtar seçilmiş. En iyi düzenbazlar yine belediye meclisine seçilmiş. Bu seçilenleri arka cebinden çıkartan ustaları da meclise aday olmuş. İnsanlar hala şaşkınmış. Göz göre göre bu işi nasıl başardıklarını düşünürken hayret eden edeneymiş abi.

Sonra bütün bu insanlar cuma günü olduğunda hep beraber camiye koşuyormuş.Tıka basa doluyormuş cami. Hoca sürekli "Efendiler, açı, yetimi,fakiri düşünün, onlara sahip çıkın kollayın,kul hakkı yemeyin, ananıza, babanıza, çocuğunuza şefkat gösterin, haramdan uzak durun"diyormuş. Diyormuş ama hoca bunları söylerken büyük çoğunluk ayakkabılarını düşünüyormuş. Ayakkabılarının çalınma endişesi içersinde namaz kılıyormuş. Bazıları vicdan azabından ağlıyormuş. Fazla acı çekenler titriyormuş. Kısmi felç geçirenlerde oluyormuş abi. Anca eve gidince farkına varıyorlarmış.Namaz bittikten sonrada hiç bir şey olmuyormuş gibi insanlar aynı şekilde son sürat camiden fırlıyormuş abi.

Geçenlerde semtin delisi, felsefecisi, şarapçı İrfan isyan etmiş abi. "Roma çöküyor" diye haykırmış abi. Deli Selami ise itiraz etmiş."Merak etmeyin Neron gelmeden bu iş olmaz" demiş. Deli İrfanda karşı çıkmış. "Neron seksen yıl önce gelmedi mi ulan"demiş. Kavga etmişler.

Düşün abi deliler, şarapçılar dahil gördüklerinden korkar hale gelmiş. Gel abi lütfen gel. Gel de şu halimiz bir gör Rüstem abi...


.Eleştiriler & Yorumlar

:: tıs...
Gönderen: Aysu / , Türkiye
30 Mayıs 2011
boooooooooommmmmmmmmmmmmm !!!!

:: Bu, bir tablo
Gönderen: Mustafa Şakarcan / , Türkiye
28 Mayıs 2011
Yazınız, bir tablo niteliğinde. Sanırım bütün iş, ''Rüstem Abi'' ler aramadan tabloya bakıp, düzeltmeye çalışma noktasına gelmekte... Elinize sağlık.Teşekkür ve saygılarımla...

:: Kalemin...
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
26 Mayıs 2011
Şimdi bana bir yazı yazdıracaksın sevgili Şenol Durmuş. Öyküne de gönderme yapacağım izninle..Sen ki Şehr-i Stanbul'un dehlizlerinde dolaşıp soluğunu dinleyensin, bana da teorilerimi yazmak düşer.Adetim üzre, toplumun nabzını, öncelikle taksi şoförlerinden, pazarcı esnafından dinlerken şimdi sen eklendin listeye. Hadi, senin mahallenin diliyle söyleyeyim: Döktürmüşsün yine sevgili Durmuş, kalemin dert görmesin e mi?..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumcu kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kurtarın Beni
Sarıgöl Roman Mahallesi 2
Pavyon Sokakları
İblis Yeryüzünde
Çöp Kamyonu
İsyankar Ruhlar
Toplum Düşmanı
Genelev
Midyeci Raci
Emret Ölelim

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hırsızlar Kralı
Güzel İstanbul
İdam İsteriz
Dilenciler Köyü
Emret Başkanım
Düttürü Düüüttt
Cafer Kalfanın İsyanı 2
Şairler Çıkmazı Sokağı
Ayşe Aşk Arıyor
Köpekler Sokağı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kurtlar Sürüsü [Şiir]
Ego - [Şiir]
Çingeneler Zamanı [Şiir]
Açım Ben [Şiir]
Olmalı [Şiir]
Hani [Şiir]
Zaman Geçsin [Şiir]
Konstantin Ağlıyor... [Şiir]
Kuyu [Şiir]
Sen Gidersen [Şiir]


Şenol Durmuş kimdir?



Etkilendiği Yazarlar:
CERVANTES


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şenol Durmuş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.