• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Kültür Çatýþmalarý |
21
|
|
|
|
Cemal Meriç Hakkýnda bir inceleme... |
|
22
|
|
|
|
Suat Özdemir'in sahibi olduðu Aydili Sanat Dergisi'nin Aralýk 2015 tarihli 16. sayýsý yayýnlandý, iç sahifeleri 3.hamur kaðýt olan ve edebiyatla ilgilenenlere ücretsiz olarak gönderilen 42 sahifelik Aydili Sanat Dergisi'nin bu sayýsýnda aþaðýda isimleri belirtilen yazar ve þairler karþýlarýndaki baþlýklarý kullanarak bu sayýda yer almýþlar. |
|
23
|
|
|
|
insanlýk ideali uðruna kore’de savaþan kahraman mehmetçiðin mukaddes hatýrasýna yaptýrýlan iskenderun kore þehitleri anýtý’nýn bulunduðu parkýn adý; halk arasýnda kore þehitleri parký olarak anýlmaktadýr. parkta bulunan, anýtýn ön yüzünde 1950-53 yýllarý arasýnda kore’de þehit olan, 770 þehitin; rütbesi, adý soyadý, baba adý, askerlik þubesi, ve þahadet tarihleri kayýtlýdýr. |
|
24
|
|
|
|
Kýymetli üstâdýmýzýn kullandýðý formlara gelince, sözlü bestelerinin büyük çoðunluðunu þarký formunda yapmýþtýr. Bunun yanýnda,klâsik musýkimizin Kâr, Beste, Aðýr ve Yürük Semai ile, Kâr-ý Nâtýk, Mersiye, Gazel, Mevlevî Ayini, Ýlâhi gibi formlarýný da oldukça fazla eser üretmiþtir. Hatta bestelerinde türkü formunu dahi kullanmýþ ve bunlarda da çoðunlukla Hüseyni makamýný kullanmýþtýr. |
|
25
|
|
|
|
Geleneksel Türk Mûsýkîsine 1930' lu yýllarda getirilen öðretim ve yayýn yasaklarýnýn müziðimiz üzerindeki olumsuz etkileri ve arabeskleþme... |
|
26
|
|
|
|
Araplar, islam hakimiyeti adý altýnda yüzyýllar boyu ayný dinden olan kardeþlerin kanýný akýtmayý, iktidar olmak uðruna ihmal etmezken, dýþtan gelen akýmlara karþý varlýðýný saðlam temellere dayandýrarak gösteremediler.
|
|
27
|
|
|
|
dini ve milliyeti ne olursa olsun kendilerine katýlmak ve iþbirliði yapmak isteyen herkesi kabul eden bu topluluk 19. yüzyýlda türkler’le rumlar arasýnda edebi ve bilimsel iliþkilerin geliþtirilmesinde önemli rol oynamýþtýr |
|
28
|
|
|
|
Kitabý isteyen arkadaþlarýn ofh1952@gmail.com adresime ad-soyad ve adreslerini göndermelerini rica ederim. |
|
29
|
|
|
|
Ermeniler'den sonra "Pontuslu Rumlar" da soykýrým iddialarýyla uluslar arasý kamuoyunun önüne çýktý. Atatürk'ün Samsun'a aylak bastýðý 19 Mayýs'ý "Soykýrým Günü" ilan eden Pontuslu Rumlarýn, 1967'den itibaren Karadeniz'den ABD'ye 12 bin Türk'ü taþýdýðý ortaya çýktý.
|
|
30
|
|
|
|
hacýahmetli, iskenderun’un güneybatýsýnda nur daðlarýndan doðup, antik arsuz kentinde denize dökülen, doðal bir su yolu olan çayýn, içinden geçtiði köyün adýdýr. |
|
31
|
|
|
|
iskenderun sahilinde, denize oldukça yakýn, denizin çýrpýntýsý ile kara esintisinin buluþtuðu alanda bulunur. kýþlada bulunan muhteþem türk bayraðý her zaman akdeniz’in dalgalý sularýna eþlik eder. bahar aylarýnda ve yaz mevsiminde kýþla ile deniz arasýnda parkta Ýskenderunlular akþamlar |
|
32
|
|
|
|
Alevilikle ilgili henüz Türkiye Cumhuriyeti`nde Anayasal ve yasal herhangi bir deðiþiklik yapýlmadýðý halde, sadece Vakýf ve Dernekler Kanununa dayanýlarak yürütülen tüm faaliyetlerin, Anayasal güvencesi olmadýðýný herkesin bilinmesi gerekir. |
|
33
|
|
|
|
ksenophan, onbinlerin dönüþü(anabasis)’nde (m.ö.421) pers prensi kyros’un ordusuyla seferini anlatýr. zamanýn bu en güçlü ordusu, myriandos þehrinde yedi gün kalýr. anabasis’te (s.26’) ksenophan þöyle baþlar cümlesine: ”kyros ordan, suriye içinde beþ fersenk ilerleyip(yaklaþýk 5.5 km) fenikelilerin oturduðu kýyý þehri myriandos’a vardý... |
|
34
|
|
|
|
Dünya varoluþundan bu yana üzerindeki en büyük kýyýmý izliyordu. Vicdanýn el vermeyeceði görüntüler yayýlýyordu. Barýþ güçlerine(!) raðmen Sýrp komutan Ratko Mladiç'in komutasýndaki ordu gözünü bile kýrpmadan binlerce insaný kurþuna dizdi. Yýllar geçti ama Bosna halký o katliamý unutmadý. Sadece Bosna halký da deðil diðer ülkeler de o katliamý unutmadý. Çünkü unutulabilecek bir katliam deðildi. |
|
35
|
|
|
|
(2007) teziyle Kayseri Erciyes Üniversitesi’nde Tuðba GÖNEL’in (2008) deðiþik yönleriyle hayatý ve eserleri “TEZ” konusu yapýldý.
ÜNOSKO Millî Kültür Komisyonu üyesi olarak çalýþan Azerbaycan’ýn baþkenti Bakü’de bulunan Üniversitelerce iki ayrý “Fahri Doktora”, bir fahri Profesörlük payesi alan ve Güinnes Rekorlar Kitabýna Baþvuru çalýþmalarýný sürdüren KAYACAN’ýn, Burdur merkez ve Tefenni ilçesinde Belediye Meclisleri kararlarýyla adý Burdur’da bir caddeye Tefenni Ýlçesi ve Ece köyünde birer sokaða verildi.
Burdur’da Ýl Halk Kütüphanesinde bir salona “ÝSA KAYACAN OKUMA SALONU” levhasý asýldý.
|
|
36
|
|
|
|
Türkiye' nin siyasi, sosyal, kültürel yasaklarý içinde musýkinin yeri... |
|
37
|
|
|
|
Kadýn ve erkek kimlikleri konusunda amerikan sosyal ikliminde ‘unisex’ bir yaklaþým hissedilir.. Yani Türk toplumunda kadýn erkek iliþkilerinde ‘maskülen domination’ yani ‘adam’ kültürünün ve raconunun kadýn erkek her k |
|
38
|
|
|
|
Kültür sayesinde bu gün bizler, geçmiþimiz hakkýnda bilgiler ediniyoruz. Her bir kültür mirasý, atalarýmýz hakkýnda bize bir bilgi kaynaðý oluþturuyor.
Geliþmekte olan ülkeler, kültüre çok büyük önem vermektedir. Kültüre önem vermek, modernliðin, geliþmenin ve büyümenin bir göstergesidir.
|
|
39
|
|
|
|
Ýspanya'nýn içinde barýndýrdýðý çokkültürlü yaþamýn ülkenin avrupalý sayýlmamasýndaki etkilerini anlatan, ve ayný adlý kitaptan yapýlan alýntýlar... |
|
40
|
|
|
|
Geleneksel Musýkîmizin büyük bestekârý ITRÎ' yi tanýtan bir yazý... |
|