..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Hulki Can Duru




16 Kasım 2012
Ordo Ab Chaos Stratejisi  
Hulki Can Duru
Günümüzde terör ve saldırganlığın güçlenmesinin temel nedeni etnik bölücülüğün demokratik ve kültürel haklar, yerel yönetimler, özgürlükler gibi gerekçelerle koruma kalkanları altına alınarak ileri demokrasi adı altında tamamen başıboş bırakılmasıdır. Bir ülkede etnik terör devam ederken, o etnik grubun siyasal ve kültürel ögelerini bir takım sözde reformlarla kaşımaya kalkışırsanız - ki aslında bunlar reform değil sadece bölünmeyi ve parçalanmayı hızlandırıcı etmenlerdir- yapılan tüm o sözde reformlar, siz ağzınızla kuş tutsanız bile, terör örgütünün hanesine artı puan olarak yazılır, örgütün başarısı olarak yorumlanır.


:AHAF:

Ordo Ab Chaos

Küresel egemenlerin dünyaya dayattığı “ORDO AB CHAOS” (kaostan kaynaklanan düzen) stratejisi gereği, ezilen kesimler arasındaki çelişkileri kışkırtarak dinsel, mezhepsel, etnik, ırkçı kurgularla yöresel, bölgesel, ulusal ve uluslararası bir kaos ortamı yaratıp, dünya halkları üzerinde sözde liberal-demokrat, özde oligarşik-faşist bir yapı oluşturmayı hedefleyen bir strateji, psikolojik savaş ve eylemsel sürecin hedef tahtası halindeyiz. Hedef Yugoslovya veya Irak örneğinde olduğu gibi Türkiye’yi federasyon, iç savaş, dış savaş veya herhangi bir bahaneyle un ufak etmektir. Küresel egemenlerin ve onların işbirlikçilerinin bu yolda yürümelerinden asla vazgeçmeyecekleri açıktır.

Ekonomik ve siyasal çıkarları söz konusu olduğunda gözleri hiçbir şey görmeyen Avrupa ülkeleri ve ABD bir takım etnik aşiretleri güya ulus yapma çabalarına kalkışmış, uyduruk bir tarih, çakma kahramanlar, yapay bir edebiyat, düzmece bir alfabe ile derleme bir dil ve bir millet oluşturulmaya girişilmiştir.

Dünyanın daha çok ahlaksızlaşması ve bozulmasından başka hiç bir işe yaramamış olan "Yeni Dünya Düzeni", tüm insancıl ve etik değerlerde oluşturduğu tahribat ve aşınmanın yanı sıra, bir çok meslek ve uzmanlık alanının kamuoyu nezdindeki saygınlığını yitirmesine de yol açmış, bir çok bilim insanı, profesör, doktor, hukukçu, yazar, gazeteci ve sanatçı küresel düzenin paralı köleleri durumuna gelmiş, onursal, sanatsal, bilimsel saygınlık ve özgürlüklerini kaybetmişlerdir.

Küresel egemenlerin peşinden sürüklenmek, başka bir çok olumsuz sonuçlara neden olmuş, ülkemizin sivil ve askeri yapısı, siyasal partiler, devlet kurumları yabancılar tarafından tepeden tırnağa kolayca manipüle edilebilir bir hale gelmiş, ülkemiz dış politika, diplomasi ve tarih bilgisi olmayan, beceriksiz, teslimiyetçi, görgüsüz ve arabesk ellerde, tıpkı Osmanlının son dönemlerinde olduğu gibi, bir yağma, yıkım ve iç savaş tehdidi sürecine girmiştir.

Ülkemizde yıllardır sürmekte olan bu başıbozuk gidişata karşı çıkıp eleştiri ve düşüncelerini içtenlikle ve özgürce açıklamaktan başka hiçbir amacı olmayan, kalemi ve kitabından başka hiçbir silahı olmayan öğrencilerin, aydınların, yazarların, sanatçıların, bilim insanlarının saygınlık, onuru ve yaşama hakları ile oynanmasının, tehdit edilmelerinin, Silivri Temerküz Kampına tıkılmalarının neden bir türlü önlenemediğini, muhalefetin neden bu kadar aciz olduğunu ulus olarak artık çok iyi anlamış olmalıyız. Bunun altında yatan gizli emeller, gelecek kuşakları ağır şekilde beyinsel yıkıma uğramış, ülke sorunlarına duyarsız ümmetçi bir gençlik, bir torba kömüre muhtaç ezik insanlar oluşturmak, küresel düzenin çıkarlarına hizmet edecek ödünlerin ve politikaların önünü açmaktır.

Günümüzde terör ve saldırganlığın güçlenmesinin temel nedeni etnik bölücülüğün demokratik ve kültürel haklar, yerel yönetimler, özgürlükler gibi gerekçelerle koruma kalkanları altına alınarak ileri demokrasi adı altında tamamen başıboş bırakılmasıdır. Bir ülkede etnik terör devam ederken, o etnik grubun siyasal ve kültürel ögelerini bir takım sözde reformlarla kaşımaya kalkışırsanız - ki aslında bunlar reform değil sadece bölünmeyi ve parçalanmayı hızlandırıcı etmenlerdir- yapılan tüm o sözde reformlar, siz ağzınızla kuş tutsanız bile, terör örgütünün hanesine artı puan olarak yazılır, örgütün başarısı olarak yorumlanır.

19 Mayıs 1919, işgal güçlerine karşı Türk halkının başkaldırış, direniş ve devrimi başlattığı tarihin en önemli nirengi noktalarından biridir. O günkü koşullar ile bugünkü koşullar arasında, de facto, hiç bir fark yoktur. Ülke bu kez "görünmez" bir istila altında haraç mezat satılmakta, postmodern yeni işbirlikçiler ülkeyi adım adım küresel işgalcilere teslim etmektedirler. Dün olduğu gibi bugün de iç ve dış düşmanlar vardır, fakat bunlar çok daha ustaca ve büyük maharetle "aziz vatanın bütün kalelerini zaptetmiş ve memleketin her köşesini bilfiil işgal etmişlerdir.

Ancak, bilinmelidir ki her çöküş ve yıkım yeni bir toplumsal değişim ve dönüşümün potansiyel dinamiklerini de kendi içinde taşır. Çöküş ve yıkım belirtileri aynı zamanda çok büyük bir tarihsel değişimin habercileridir. Bu tarihsel değişimin bir başka yeni devrime yol açması kaçınılmazdır. Türkiye bu gelişmelerin sonucunda, Atatürk devrimlerinden sonra, ikinci bir devrim sürecinin içine girerek tüm bu aymazlığı temizleyecek ve ezilen uluslara yeniden örnek ve önder bir ülke konumuna gelecektir. Umudumuz odur ki, tarih bilgimiz ve bilincimiz olduğu sürece hiç bir güç ülkemizi küresel egemenlerin taşeronu, uyruğu, payandası haline getirmeyi başaramayacak ve halkımız bu tür politikalara destek vermeyecektir.






.Eleştiriler & Yorumlar

:: Gürcan Bey
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
29 Kasım 2012
Teşekkürler. Uyuyan dev uyandı da eli kolu bağlı sanırım. Kıpırdaması ve eyleme geçmesi biraz zor olacak :)

:: Tarih
Gönderen: Gürcan Erbaş / /Türkiye
20 Kasım 2012
Tarihten ders almayanların Sultası kaç yıl sürerki! Müjdeler olsun ! Uyuyan Dev'in uyanması yakındır. Sonrası Köroğlunun dediği gibi: Meydan gümbür gümbür gümbürdenir ! Saygılarımla Hulki bey,

:: Yorumlara teşekkürler
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
19 Kasım 2012
Evet, gerçekten yanılmayı çok isterim. Yanılmayı ve yanlış yorumlarımdan dolayı özür dilemeyi isterdim. Ama bakın işte Irak'tan sonra Suriye'nin kuzeyinde de kukla bir etnik devletle yakında komşu olacağız ve bu gidişle çapulcu başı da barış havarisi olarak serbest bırakılacak.

:: Komşu, komşunun ülkesidir
Gönderen: Mehmet Ali Özler / ,
19 Kasım 2012
Bu gidişle komşular dahi ayrı bir ırk, ayrı bir ülke olacak. Artık misafirliğe giderken bile vize almamız gerekecek. Zaten bütün hedef insanları bir birinden ayırıp daha kolay yönetmeyi sağlamaktır. Eski dere beylerine, paşalara ve tek krallığa az kaldı. "Yazınızı kutluyorum". Sevgiyle kalın.

:: Saygılar üstadım
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
17 Kasım 2012
Keşke söylediklerinizde (son paragraf hariç) yanılmış olsanız. Ama sanırım maalesef çok hızlı bir çöküş/parçalanma sürecine girmiş bulunuyoruz. İşin tuhafı hepimiz bunu sadece seyrediyoruz. Elinde güç olup da bu süreci engellemeyenler yarın çok pişman olacaklar, ama tabii atı alan da Üsküdar'ı geçmiş olacak... Gerçekçi bir tahlil yapmışsınız, kutluyorum... Selam ve sevgiler....




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ'un 14 Nisan 2009 Tarihli Değerlendirme Konuşmasının Eleştirisi (I)
Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ'un 14 Nisan 2009 Tarihli Değerlendirme Konuşmasının Eleştirisi (Iı)
Koçan Devrimi (!) ve Postmodern Saksofon Demokrasisi
Cahil, Kara Cahil, Zırcahil…
"The Economist" Dergisine Mektup
Israel Delenda Est?
2012 Nobel Barış Ödülü Avrupa Birliğine Verildi!
G… Kılı ve Siber Teröristler!
Tarihin Çarklarını Geriye Çevirmek
Terörü Çözme Süreci mi Dediniz?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Paganlıktan Gelme Bir Tapınma Şekli: Namaz (2)
Mevlana'nın Kimyası
Cinsel Saldırı Suçu ile Tecavüzden Yargılananların Hadım Edilmesi Yasa Tasarısı
Mevlana ve İslam
Paganlıktan Gelme Bir Tapınma Şekli: Namaz
Köpekliğin Aşkı ve Varoş Kültürü
Çağdaş Gericilik: Postmodernizm
Dinin Ahlaksızlığı, Yahut, Ahlaksızlığın Dini
Ka, Kar ve Kars
Haksızlığa Kesinlikle Karşıyım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.