..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes aynı notayı söylediğinde uyum elde edilmiş olunmuyor. -Doug Floyd
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Alp Şahin




28 Ocak 2021
İki Biradan Çok Daha Fazlası  
Alp Şahin
Sanki büyük bir suç işlemişim gibi, sanki insanların gelecekleriyle ben oynamışım gibi, sanki benim yüzümden bu durumdalarmış gibi ters ters bakışlara maruz kaldım. Alışığım… İnsanları değiştiremiyorsun. Ne ben değiştim, ne de onlar... Canları sağ olsun.


:AJDF:
İki bira alayım diye dışarı çıkmaya karar verdim. Aslında, hemen yanımda süpermarket var. Biliyorum daha pahalı, biliyorum daha uzak ama keşfettiğim bir iki Tekel bayii var… Hem doktorun önerdiği gibi bana yürüyüş oluyor hem de oradaki çocuklarla da selamımız sabahımız oluyor. Bugün de öyle yapmaya karar verdim. En uzaktakine Cem Tekel’e gideyim dedim. Beyefendi ve güler yüzlü bir delikanlıdır sahibi… Adı da Cem… Sever, sayar, ‘’abi valla sana maşallah’’ der, arada bana jest de yapar kerata.

Ceketimi giydim, şapkamı, atkımı ve maskemi de takıp koyuldum yola… Cem Tekel’e doğru giderken hep mutsuz yüzler gördüğümü fark ettim. Yüzler, ne kadar maskeyle kapalı da olsa; gözler, bakışlar, yürüyüş biçimi, poşetteki 1 kilo soğan her şeyi ifade ediyordu. Yoksuldu insanlar. Yoksullaşmışlardı. Yürüdükçe daha çarpık manzaralar gözüme çarpıyordu.

Yolda ve caddede bir kalabalık, bir koşuşturmaca var. Doğruya doğru. Eskiden bu kadar büyük binalar, daha temiz yollar ve rengarenk afişler yoktu. İnsanlar alışmış tabi ama her yerde aşırı bir şekilde reklam afişleri var. Özellikle internetten yayın yapan bir kanal firma var. Hep onun reklamları. Bu reklamlarda kadınlar süslü püslü ve hep gülüyor. Erkekler ise sakallı, kaslı ve karizmatik.

Ben önümdeki kadınlara bakıyorum bitkin, bıkmış ve yorgun… Erkekler ise gergin, sinirli, asabi… Hepsi sanki canlı bir bomba. Kimseye tahammülleri yok. Bir iki delikanlıdan gözlerimi bile kaçırmak durumunda kaldım. Biraz daha baksam laf atmaları kaçınılmazdı.

Neyse ki Cem Tekel’e geldim. Cem oğlumla biraz konuşup ne olmuş bu insanlara böyle diye dertleştikten sonra kaptım siyah poşeti, başladım geri dönmeye… Eve dönerken de sanki büyük bir suç işlemişim gibi, sanki insanların gelecekleriyle ben oynamışım gibi, sanki benim yüzümden bu durumdalarmış gibi ters ters bakışlara maruz kaldım. Alışığım… İnsanları değiştiremiyorsun. Ne ben değiştim, ne de onlar… Canları sağ olsun.

Eve gelmeye yakın genç bir kızcağız, elinde bebeği ile para dilendi. Verdim üç beş kuruş. Hemen yanımdaki genç ‘’amcacım senden benden zengin bunlar’’ diye laf atarak yürümesine devam etti. Para ile imanın kimde olduğu bilinmez derler. Doğru! Fakat kızcağız o kadar zayıf, o kadar üşümüş ki üç kuruş için bu kadar rol yapmasına değmez diye düşündüm. Kızcağıza helal edip, eve doğru devam ettim.

Bir iki dakika sonra da eve geldim. Üstümü çıkardım, buzluğa biraları koydum ama dayanamadan ilkini açtım, her zamanki gibi halkın kanalına da bir bakayım dedim. Benim dediklerimi söylüyordu ana muhalefet partisindeki genel başkan. O yanlıştı, bu yanlıştı… Fakat eee? Nasıl çözebilirdin? Nasıl oyları kendine çevirebilirdin? Nasıl iktidar olabilirdin? Onlarla alakalı bir şey yoktu. Yanlışlar vardı o da karşısındaydı. Bu da bir ilerleme sanırım diye düşündüm.

Şimdi fark ettim. 28 Ocak bugün… Eşimi kaybedişimin 6. Yılı olmuş. Gençken bana göre realist ona göre dik kafalıydım. Zamanında kendisiyle de direnişte tanışmış, sonrasında da evlenmiştik. Zaman geçince o toplumdan ziyade ailemize yöneldi, ben ise hala aktif olarak direnmelere devam ettim. Daha sonra boş here hapis yatınca ve arkamda hiçbir dostum da olmayınca eşimin de ricasıyla her şeyi bıraktım.

O zamandan bu zamana bakıyorum da… Her şey de beni bırakmış. Şimdi bana ne huzur veren bir kadın, ne de çağdaş ve demokratik olabileceğine inandığım bir toplumum var. Sadece yaşlılığım, biram ve televizyonum kalmış…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haklısın
Gece Gündüz
Prometheus
Bir Carrefour Akşamı
Sorarlar Ademoğlu’na
Bir Sivilin Gözünden Savaş
Akıl Oyunları
Meczup
Gazete Gibidir Kadın
Dinsiz Bir Dunya

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Biraz Ara
Kasa Bira Almış Bilmem Ne
Tanrıça Hera
Uğruna Nefes Alıp Verdiğim
Kötüyü Cezalandıranlar
Çatlama ve Çatlatma
Bir Avuç İyi İnsan
Evlilik Kurumu
Azmi Karamahmutoğlu
Amin Diyelim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.