..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgýn yüreði uysallaþtýrýr, en uysal yüreði azdýrýr. -Alexis Delp
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Yazarlar ve Þairler
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Santaronide Bu Kaçýncý Senfoni
Mesut Kuntan
Þiir > Yaþam

Diyorsun ya, Kýyýlarým, eteklerine sarýlmadan Deli fýrtýnalar, diner bakýþlarýnda Kirpiðin arasýndan, süzülür mehtap Gözü nemli ürkek, çocuk edalarýnda Yalan! Yýldýzlardan kalplere düþen Notasýz bestenin sahibi Anmayýn o yalancý þairleri Eðin, kýrýn, yakýn kalemlerini Diyorsun ya, Gün ayar ya, o an aklýna Sonradan gelir cevaplar Dün, bugün den ziyan olur Hayýrsýz boþ bu telaþlar Yalan! Öyle savrulsun da, sarsýn tenimi

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Þairler
161 
 Mamýlo"nun Kürekleri  (Þevket Baþýbüyük)

“Mamýlo’nun Kürekleri” henüz yayýnlanmamýþ ancak yayýn aþamasýnda olan bir kitap. Mamýlo’nun Kürekleri henüz yayýnlanmamýþ ama 2004 yýlýnda Malatya Belediyesi tarafýnda düzenlenen “Malatya” konulu film yarýþmasýnda, senaryosu en iyi ödülüne layýk görülen bir eser… Hepsinden önemlisi; Mamýlo’nun Kürekleri bir Malatya mozaiði… Mamýlo’nun Kürekleri’ni bir oturuþta -az önce- okudum bitirdim ama bir günümü verdiðime deðil, yorulduðuma hiç deðil çabuk bitirdiðime üzüldüm…
162 
 Birkaç Eski Kitap  (Necat Dilaver)

Ne kaldý onca seneden sonra sana?..Sýrasýz anlarýn yaratýcýsý birkaç eski kitap...
163 
 Mehmed Uzun, Ömür Kýsa  (ÖZAY ÜNSAL)

Ýnternette ne var ne yok diye bilgisayarýn baþýna geçtim. Bir de baktým ki artýk Mehmed Uzun yok…
164 
 Kalabalýk Yalnýzlýk  (Þevket Baþýbüyük)

Hem kalabalýk yalnýzlýk, sadece yalnýz olmaktan çok daha acý bir yalnýzlýktýr. Kalabalýk yalnýzlýðýn ne demek olduðunu, binlerce kalabalýðýn içinde kendini yalnýz hisseden insanlar ancak anlayabilir bir de þairler…
165 
 "Kafka" Demiþler  (Jülide Eda)

Kafka.. tanýndý.. yýllarca konuþuldu hakkýnda. Ya da susuldu.
166 
 Kapadokya Þiir Yarýþmasý Almanya ve Kaplýca Ödüllü  (sabit ince)

ÞAÝR SABÝT ÝNCE’NÝN 40. SANAT YILI KUTLAMASI KAPADOKYA ÞÝÝR ÞÖLENÝ ÞÝÝR YARIÞMA BAÞVURULARI BAÞLADI YARIÞMAYA KATILIM KOÞULLARI (ÞARTNAME) 1. Yarýþmada konu serbest olup, Nevþehir Kapadokya ve Türkiye içerikli aþk, sevgi, özlem, vatan, millet konulu þiirler tercih edilebilir. Yasalara, milli ve manevi deðerlere aykýrý olmayan, Siyasi bir düþünce, ideolojik veya kiþilere övgü türündeki þiirler kabul edilmemektedir. 2. Yarýþmaya kendinize ait ve en fazla 2 (iki) adet þiirle katýlabilirsiniz. 3. Yarýþmaya bir baþka birine ait þiirle katýlým olmasý, herhangi bir yarýþmaya daha önce katýlmýþ ve bir yerde yayýnlanmýþ olmasý durumun belirlenmesi halinde; bu fiili iþleyen yarýþmacý derhal yarýþma dýþý býrakýlacak ve ödül kazanmýþ olsa bile hakký iptal edilecektir.
167 
 Kaleme Yemin Olsun  (Meryem Rabia Taþbilek)

O yazýcý üç çeþit yazý yazdý; Birini o okudu baþkalarý deðil, Birini o da okudu baþkalarý da, Birini o da okumadý baþkalarý da... Þems-i Tebrizî Her zaman ayný akýcýlýkta "özümüzden gürlemez" cümleler. Her daim fikirlerimize tahayyül ettiðimiz beceri ve çeviklikle giydiremeyiz kelimeleri. Sözün özü ya biçilen cümelenin gölgesinde asimile olur veyahut kursaðýmýza düðümlenenleri kaleme alýncaya kadar hararetini, tesirini yitirir... Zira tesirini yitirmeyen, baþka hiçbir kelamýn gölgesinde kalmayan tek kelam vardýr. Özümüzü, kelamamýzý görünen veya görünmeyen þekliyle ne denli o ilahi kelamla yoðurusak elimizdeki kalem de o denli kavi ilerler kaðýt üzerinde.
168 
 Heybesinden Þiir Çýktý Gecenin  (Mehmet Þamil BAÞ)

Uykuyla uyanýk olma arasýnda gezinen bir þey olduðu iddiasýný taþýyamayacak kadar deliþmen bir kimlik taþýyan þiir; bir yalnýzlýðýn, bir aþkýn, bir irfan sofrasýna oturmanýn ya da bir çýkmazda kalmanýn kalb çarpýntýsý hüviyetinde kendini resmeden þairle k
169 
 Ýskender Pala 1  (Oðuz Tokdemir)

yaþayan efsane saygýdeðer üstat iskender pala hakkýnda
170 
 Damperli Ödül Furyasý ve Saygýnlýk Cukkalamak  (Zafer Yalçýnpýnar)

Bundan yedi-sekiz sene önce edebiyat ödülleri üzerine bir yazý yazmaya kalkýþsam iþim çok daha zor olurdu. Çünkü o zamanlar, bugünkü ödül daðýtým mekanizmalarý üzerine biriken kýzgýnlýðýmý anlamsýz kýlabilecek bir içeriðe sahip en azýndan iki ya da üç “edebiyat ödülü” ve bu ödüllerin seçici kurullarýnda da yetkinliðine inandýðým -en azýndan yetkinliðinden þüphelenmediðim- iki üç sýký insan bulunmaktaydý.
171 
 Malatya Anadolu Kitap Fuarý  (Þevket Baþýbüyük)

Standýmýz yoðun ilgi gördü. Ýlgi gördü çünkü hem Ýhsan Süreyya Sýrma için hem yeni çýkan ve ilk kez fuarda okuyucuyla buluþan “Saadet Þehri Malatya” adlý kitabým vardý… Zira ben bu þehrin kitabýný yazdým, halis muhlis Malatyalýlarda da þehrin kitabýna sahip çýktýlar. (Bu arada kitabýn çýktýðýndan haberi olmayanlar; (beyanyayinlari@gmail.com) adresinden bu þehrin destansý kitabýna ulaþabilirler.) Kitaba ilk imzayý ilk gün, ilk ziyarette Baþbakan Yardýmcýsý Yalçýn Akdoðan için atmýþtým, fuarda son imzayý da fuarýn 6. gününde bizleri ziyaret eden Malatya Ak Parti Ýl Baþkaným Sayýn Hakan Kahtalý için attým…
172 
 Saadet Þehri Malatya  (Þevket Baþýbüyük)

Þehirlerin de insanlar gibi bir ruhu vardýr, üstelik þehirlerin ruhu insanlarýn ruhundan daha saf, daha temiz, daha narin ve daha derindir. Ahmet Hamdi Tanpýnar, unutamadýðý ve unutulmasýný istemediði þehirler için “Beþ Þehir” i yazarak edebiyatýmýza þehir kitaplarýnýn önemli örneklerinden birini kazandýrdý. Ahmet Hamdi Tanpýnar; “Yaþanmýþ hayat ne unutuluyor ne de büsbütün kayboluyor, ne yapýp yapýp bugünün veyahut dünün terkibine giriyor.” derken ne kadar da doðru söylemiþ… Ýçinde yaþadýðý insanlardan güç alan þehirler ölmüyor, lakin insanlarýn unutmamalarý, þehirleri öldürüyor maalesef.
173 
 Sadece Seninle...  (müge eralp kaya)

sanki birþeyler yarým kaldý...
174 
 Malatya"ya Yön Veren Ýnsanlar  (Þevket Baþýbüyük)

Malatya; Türkiye’nin fikri yapýsýna yön veren bir þehir, bizler de Malatya’ya yön veren insanlarýz…. Malumunuz olduðu üzre; bu sözün patenti bendedir ama söz bana ait deðildir. Hem bu söz bana ait olsaydý bu kadar kendinden bahsettirmez, literatüre geçmezdi… Zira bir sözde anlam kadar sözü söyleyenin kim olduðu da önemlidir. . Toplantýda söylediðim gibi yine söylüyorum; Baþbakanýmýz Sayýn Recep Tayip Erdoðan, Malatya’da yaptýðý bir konuþmasýnda; “Malatya; Türkiye’nin fikri yapýsýna yön veren bir þehir” demiþti…
175 
 Þiir Atý  (ömer akþahan)

Þair, þiir atýna binmiþ bir jokeydir; nasýl ki, jokey her yarýþý kazanmak ister, þair de kaleme aldýðý her þiirin bir öncekinden daha mükemmel olmasýný ister.
176 
 Divan da Pala  (Oðuz Tokdemir)

Divan edebiyatý araþtýrmalarýnýn yaþayan efsanesi Ýskender Pala hakkýnda kýsa düþüncelerim.
177 
 Brindarým  (Þevket Baþýbüyük)

Amerika zencileri kadar esmer deðildik ama bu memleketin zencileri biz esmer tenli/kara yaðýz delikanlýlardýk.
178 
 Cehennemden Bir Mektup Var  (osman demircan)

Cehenneme bir damla gözyaþý gibi düþeceðim. Senli günahlar, bakýþlarýmda çengeli iðne olacak. Bakaþlarým, gözlerimden bir beyaz kaðýt olarak akacak. Cennetteki adresine, cehennemden bir mektup var diye göndereceðim, acýlarýmý. Senli mektuplarýn kenarý yanýkken, ben cehennemde tamamiyle kül olacaðým. Çünkü seni sevmenin kahredici azabýný, senden þýmarmayasýn diye gizleyeceðim. çünkü yangýnlarýmýn asýl sebebi sen deðilsin, benim bir mum altýnda þiir yazarken, mýsralarýmýn ateþ alýþýdýr.
179 
 Yoldaki Mühendis  (Þevket Baþýbüyük)

Kod adý “Yoldaki Mühendis” ya da “Gölgeler Prensi” denilen Abdullah Bergusi... Abdullah Bergusi ki, Filistin tarihinde en çok ceza alan kiþi… “Yoldaki Mühendis” adlý kitap baþta Ýngilizce ve Türkçe olmak üzere birçok dünya diline çevrilmiþ… Her ceht ve mücadelecinin okumasý gerektiðini düþündüðüm bir kitaptýr Yoldaki Mühendis… Kitabýn en önemli özelliklerinden bir tanesi de, bedeni tutsak olsa da zindanda kalemiyle kelimeleriyle direnmeye devam eden bir yazarýn otobiyografisi olmasý…
180 
 Yazmaya Dair  (Mevlüt Asar)

Yazmak en basit anlamda insanýn ak kaðýtlara içini dökmesi midir? Ya da kendi kendiyle yeptýðý iç-konuþmalar mýdýr? Belki de bir tür ‘iç-temizliði’dir yazmak. “Yazmasam çýldýracaktým,” demiþ modern öykücülüðümüzün öncülerinden Sait Faik. Yazdý ve çok sevdiði denizi, martýlarý, adalarý býrakarak genç yaþta çekip gitti aramýzdan!

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Bir Çýðlýk
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Âþýklýk Edebiyatý
Cahit KILIÇ
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Deðiþimler Iþýðýnýz Olsun
Hüseyin Ýbiþ
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Dilaver Cebeci
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler
"Anlamý Yok Tüm Sözlerin"
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Ýlla da Ben… Ben!..
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Verem Edebiyatý
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Sevgi - Li Edebiyat
GAYE DÝLEK GEZER
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Günde 25 Dolar Artý Masraflar
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Abdülbaki Gölpýnarlý
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Tolstoy’un Karýsý
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Deneme Ustasý Evliya Çelebi
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Aramýzdaki Þeyler
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler
Bizi Birleþtirenler
Yûþa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Þairler

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.