• İzEdebiyat > İnceleme > Toplumbilim |
81
|
|
|
|
Tüm bunların yaşanmasında, Aleviliğin gerçek var oluş tarihini ve Alevilerin sosyolojik yapılarını inceleyip, açığa çıkaran bir siyasi yapının olmayışı birinci olumsuz etkendir. İkincisi Alevilerin kendi başlarına bağımsız örgütlenmeleri, özellikle çoğu sol siyasi düşünceler tarafından adeta ayıp, gereksiz görülmesidir. Alevi sorunu bilinçli olarak sürekli görmezden gelinip geri plana itilmesi, Alevilerin milliyetçi ve Şiilik gibi ırkçı yapılara sempati beslemelerine neden oldu. |
|
82
|
|
|
|
Pişmiş yemeğin icadıyla, insanın fizyolojik yapısında meydana gelen değişimler, her şeyden önce insanın zekâ yapısını daha çok geliştirmiştir.
Çünkü insan beslenmek için yiyeceklerini pişirmeden tükettiği dönemlerde, mide bunları çok geç ve zor eritip sindirmekte idi. Yiyeceklerden alınan kalori ve vitaminler midenin sindirme döneminde tükenmiş oluyordu. |
|
83
|
|
|
|
Dünya Müslümanlarının, kendi iç anlaşmazlıklarını bir tarafa bırakmaları, vicdanlarının ışığında birlik ruhunu canlandırarak ittifak etmeleri acildir. Böylece büyük uygarlığın yeniden inşası Allah’ın izniyle ütopya olmaktan çıkacak, gerçeğe dönüşecektir.
|
|
84
|
|
|
|
Ermenilerin Doğu Anadolu'da bağımsız bir devlet kurma girişimleri XIX. yüzyıla kadar uzanır. Bu olgu, 1870'lerden itibaren de facto bir sorun haline gelmeye başlamış ve Osmanlı devletinde çeşitli yerlerde etnik isyanlar ve karışıklar çıkmıştır. |
|
85
|
|
|
|
BÖLGEMİZİ ZİYARET EDEN BİR SEYYAH: WILLIAM FRANCIS AINSWORTH |
|
86
|
|
|
|
Daha önce bir kaç defa bahsettiğimiz gibi Tülek destanında Tülek isimli kahraman Balkan dağları civarında yaşayan bir yiğittir. Bu destan hakkkında da muhtelif görüşler mevcuttur. Kaynaklarda genel olarak Köroğlu Destanının Özbek rivayetinde Tülek Batır isiminde bir kahramandan sözedilmektedir. |
|
87
|
|
|
|
Gerek bölgesel açıdan gerekse her iki ülkenin sınır olması bakımından Suriye’deki tüm gelişmeler ve de değişimler, artık bundan sonra doğrudan Türkiye’yi de etkileyecektir. Çünkü Türkiye yönetimi eskiden olduğu gibi günümüzde de gerçeğe ve kendi özüne dayanmayan siyasi politikasızlığı yüzünden sürekli bataklığın içerisine düşmektedir. |
|
88
|
|
|
|
İSTİKLÂL SAVAŞI GAZİSİ HÜSEYİN BAŞOCAKCI
|
|
89
|
|
|
|
Lozan Barış Antlaşması kararlarına karşı çıkan Ermeni heyeti konferansa katılan devletlere bir protesto bildirisi vermiştir. Bildiride Ermeni sorununun çözümlenmemiş olduğuna dikkat çekilerek daha önceki Versailles ve Sèvres Antlaşması, 1921 Londra ve 1922 Paris kongrelerinde Kürt ve Ermenilere yurt sağlamak için sözler verildiği, ancak, buna uyulmadığı, dolayısıyla barışın sürekli olmayacağı belirtilmiştir. |
|
90
|
|
|
|
TARİHİ ESER YAĞMACILIĞI, DEFİNECİLİK ve BÖLGEMİZ
|
|
91
|
|
|
|
Türkiye, geleceği için iç sorunlarını çözmelidir |
|
92
|
|
|
|
Toroslarda İlk Doğan Erkek Çocuk İçin Uygulanan Bir Gelenek... Ağaç Kültü ile bağlantılı olan bu gelenek hakkında Milli Folklor Dergisinde 1997 yılında geçmiş kültürlerle mukayese ederek bilgi verdik. |
|
93
|
|
|
|
Ermenistan gerginlik politikasını sürdürmekte ölümüne kararlı gözükmekte, Türkiye’nin Ortadoğu bölgesinde çıkacak bir savaşa girmesini veya Türkiye’de çıkacak bir iç savaşı beklemekte, tüm plan ve stratejisini buna göre yapılandırmaktadır. Halkın ekonomik sıkıntılarını ve öfkesini Türkler üzerine yönlendirmekte ve en büyük düşman ülke olarak Türkiye’yi göstermektedir. |
|
94
|
|
|
|
Devletlerin varoluş tarihleri, siyasi partilerden çok daha önceden gerçekleştiği halde, devletlerin temelinde sürekli bir manevi duygu ve kudret hâkim olması yüzünden, zaman içerisinde otoriter emir komuta diktasına dönüşmektedirler. |
|
95
|
|
|
|
DEVREK'TEN SÖZ EDEN BİR YAZAR: EMİN ÇAKIROĞLU
|
|
96
|
|
|
|
Paradigma, bir tür zihin haritasıdır. Belli durumlarda durumlarda nasıl davranılmasını ortaya koyan kalıptır. Bu yüzden de toplumların sahip oldukları toplumsal paradigmaları, toplumların bilimsel, dinsel ve kültürel yapılanmalarına ayna tutar. |
|
97
|
|
|
|
Eğer ki bir devlet yönetimi, gerçek demokrasiler olan “Doğrudan (Direkt) ve Katılımcı” (Endirekt) sistemin dışında, yalnızca Nispi şekilde bir takım oy kullanma vb. uygulamalarla toplumu idare edip yaşatıyorsa, o ülkede demokrasinin varlığından asla söz edilemez. |
|
98
|
|
|
|
Ah be saklambaç, bir de kukalı saklambaç vardı, ah be körebe, ah be uzun eşek, ah be yağ satarım bal satarım... Ne çabuk unuttuk biz sizleri... Ne çabuk çektiniz gittiniz... Yaz geceleri komşuların bahçe duvarlarına oturur gece yarılarına kadar sohbet ederdik... Kulaktan kulağa oynardık bazen. Arkadaşlarımızı çekiştirirdik... Gizli gizli sigara içerdik, sonrada kokmasın ağzımız diye naneli sakız arardık sağda solda... |
|
99
|
|
|
|
Piraha insanı, Brezilya'da Maici Irmağının kenarında yaşayan yaklaşık 300 kişilik bir grup. Bunların diğer yerlilerden farklı olan tarafı ikiye kadar sayabilmeleri ve geçmiş kavramının olmaması. Onlar için renklerin bile önemi yok...
2008'de Haber olarak okuyup üzerinde bazı fikirler ürettiğim bu topluluk (Piraha insanı) hakkında günümüz insanına da göndermeler yaparak sizlerle paylaşmak istiyorum |
|
100
|
|
|
|
Kuran-ı Kerim’in Ahzap Surisi vb. birkaç Ayette, kadınların kapanmasıyla ilgili sadece edep yerlerinizi kapatın diye ifadeler vardır. Bu ifadenin dışında kadınların el ve yüzleri de dahil tamamen kapatılması ve de sosyal hayattan çekilmeleriyle ilgili en ufak bir bilgi bulunmamaktadır. |
|