• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Toplumbilim |
81
|
|
|
|
Gerek bölgesel açýdan gerekse her iki ülkenin sýnýr olmasý bakýmýndan Suriye’deki tüm geliþmeler ve de deðiþimler, artýk bundan sonra doðrudan Türkiye’yi de etkileyecektir. Çünkü Türkiye yönetimi eskiden olduðu gibi günümüzde de gerçeðe ve kendi özüne dayanmayan siyasi politikasýzlýðý yüzünden sürekli bataklýðýn içerisine düþmektedir. |
|
82
|
|
|
|
Daha önce bir kaç defa bahsettiðimiz gibi Tülek destanýnda Tülek isimli kahraman Balkan daðlarý civarýnda yaþayan bir yiðittir. Bu destan hakkkýnda da muhtelif görüþler mevcuttur. Kaynaklarda genel olarak Köroðlu Destanýnýn Özbek rivayetinde Tülek Batýr isiminde bir kahramandan sözedilmektedir. |
|
83
|
|
|
|
BÖLGEMÝZÝ ZÝYARET EDEN BÝR SEYYAH: WILLIAM FRANCIS AINSWORTH |
|
84
|
|
|
|
Dünya Müslümanlarýnýn, kendi iç anlaþmazlýklarýný bir tarafa býrakmalarý, vicdanlarýnýn ýþýðýnda birlik ruhunu canlandýrarak ittifak etmeleri acildir. Böylece büyük uygarlýðýn yeniden inþasý Allah’ýn izniyle ütopya olmaktan çýkacak, gerçeðe dönüþecektir.
|
|
85
|
|
|
|
Ermenilerin Doðu Anadolu'da baðýmsýz bir devlet kurma giriþimleri XIX. yüzyýla kadar uzanýr. Bu olgu, 1870'lerden itibaren de facto bir sorun haline gelmeye baþlamýþ ve Osmanlý devletinde çeþitli yerlerde etnik isyanlar ve karýþýklar çýkmýþtýr. |
|
86
|
|
|
|
Devletlerin varoluþ tarihleri, siyasi partilerden çok daha önceden gerçekleþtiði halde, devletlerin temelinde sürekli bir manevi duygu ve kudret hâkim olmasý yüzünden, zaman içerisinde otoriter emir komuta diktasýna dönüþmektedirler. |
|
87
|
|
|
|
TARÝHÝ ESER YAÐMACILIÐI, DEFÝNECÝLÝK ve BÖLGEMÝZ
|
|
88
|
|
|
|
ÝSTÝKLÂL SAVAÞI GAZÝSÝ HÜSEYÝN BAÞOCAKCI
|
|
89
|
|
|
|
Eðer ki bir devlet yönetimi, gerçek demokrasiler olan “Doðrudan (Direkt) ve Katýlýmcý” (Endirekt) sistemin dýþýnda, yalnýzca Nispi þekilde bir takým oy kullanma vb. uygulamalarla toplumu idare edip yaþatýyorsa, o ülkede demokrasinin varlýðýndan asla söz edilemez. |
|
90
|
|
|
|
Türkiye, geleceði için iç sorunlarýný çözmelidir |
|
91
|
|
|
|
DEVREK'TEN SÖZ EDEN BÝR YAZAR: EMÝN ÇAKIROÐLU
|
|
92
|
|
|
|
Toroslarda Ýlk Doðan Erkek Çocuk Ýçin Uygulanan Bir Gelenek... Aðaç Kültü ile baðlantýlý olan bu gelenek hakkýnda Milli Folklor Dergisinde 1997 yýlýnda geçmiþ kültürlerle mukayese ederek bilgi verdik. |
|
93
|
|
|
|
Lozan Barýþ Antlaþmasý kararlarýna karþý çýkan Ermeni heyeti konferansa katýlan devletlere bir protesto bildirisi vermiþtir. Bildiride Ermeni sorununun çözümlenmemiþ olduðuna dikkat çekilerek daha önceki Versailles ve Sèvres Antlaþmasý, 1921 Londra ve 1922 Paris kongrelerinde Kürt ve Ermenilere yurt saðlamak için sözler verildiði, ancak, buna uyulmadýðý, dolayýsýyla barýþýn sürekli olmayacaðý belirtilmiþtir. |
|
94
|
|
|
|
Ermenistan gerginlik politikasýný sürdürmekte ölümüne kararlý gözükmekte, Türkiye’nin Ortadoðu bölgesinde çýkacak bir savaþa girmesini veya Türkiye’de çýkacak bir iç savaþý beklemekte, tüm plan ve stratejisini buna göre yapýlandýrmaktadýr. Halkýn ekonomik sýkýntýlarýný ve öfkesini Türkler üzerine yönlendirmekte ve en büyük düþman ülke olarak Türkiye’yi göstermektedir. |
|
95
|
|
|
|
Ah be saklambaç, bir de kukalý saklambaç vardý, ah be körebe, ah be uzun eþek, ah be yað satarým bal satarým... Ne çabuk unuttuk biz sizleri... Ne çabuk çektiniz gittiniz... Yaz geceleri komþularýn bahçe duvarlarýna oturur gece yarýlarýna kadar sohbet ederdik... Kulaktan kulaða oynardýk bazen. Arkadaþlarýmýzý çekiþtirirdik... Gizli gizli sigara içerdik, sonrada kokmasýn aðzýmýz diye naneli sakýz arardýk saðda solda... |
|
96
|
|
|
|
Paradigma, bir tür zihin haritasýdýr. Belli durumlarda durumlarda nasýl davranýlmasýný ortaya koyan kalýptýr. Bu yüzden de toplumlarýn sahip olduklarý toplumsal paradigmalarý, toplumlarýn bilimsel, dinsel ve kültürel yapýlanmalarýna ayna tutar. |
|
97
|
|
|
|
Piraha insaný, Brezilya'da Maici Irmaðýnýn kenarýnda yaþayan yaklaþýk 300 kiþilik bir grup. Bunlarýn diðer yerlilerden farklý olan tarafý ikiye kadar sayabilmeleri ve geçmiþ kavramýnýn olmamasý. Onlar için renklerin bile önemi yok...
2008'de Haber olarak okuyup üzerinde bazý fikirler ürettiðim bu topluluk (Piraha insaný) hakkýnda günümüz insanýna da göndermeler yaparak sizlerle paylaþmak istiyorum |
|
98
|
|
|
|
Kuran-ý Kerim’in Ahzap Surisi vb. birkaç Ayette, kadýnlarýn kapanmasýyla ilgili sadece edep yerlerinizi kapatýn diye ifadeler vardýr. Bu ifadenin dýþýnda kadýnlarýn el ve yüzleri de dahil tamamen kapatýlmasý ve de sosyal hayattan çekilmeleriyle ilgili en ufak bir bilgi bulunmamaktadýr. |
|
99
|
|
|
|
Kemalizm diktatör ve faþistliði nedeniyle hiç kimseye konuþma hakký tanýmamasý. Kendinden baþka tüm düþünce, kültür ve anlayýþlara asla yaþam hakký vermediði gibi, en ufak eleþtiri veya alternatif oluþumlarý acýmasýzca inha etmesidir. Kemalizm farklý her kýpýrdamayý gördüðü anda, topluma derin bir korku salacak þekilde katliam uygulamasý, Alevileri düþünülenden daha derin bir korku psikoloji içerisine düþürmüþtür. |
|
100
|
|
|
|
Siyonizm karþýtý Ortodoks Yahudiler Ýsrail'in iþlediði cinayetlerin kabul edilemez olduðunu, "Holokost'un da Ýsrail'in elinde bir bahane olduðunu" açýklamýþlardýr. |
|