• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Yazarlar ve Yapýtlar |
121
|
|
|
|
Yaþamak bile boyun eðmektir. |
|
122
|
|
|
|
Z. Nesrin Ýnankul, uzun zamandan beri tanýdýðým bir edebiyat ve þiir dostudur. Hem de çok iyi bir þair. Geçmiþte kendisiyle þiir konusunda düþünce alýþveriþinde bulunurduk. Bu konuda düþüncelerimiz tam olarak uyuþmasa da, varmak istediðimiz hedef þiirin en güzelini yazmaya yönelikti.
|
|
123
|
|
|
|
Þairlerin dünyasý farklý bir dünyadýr. Onlar dýþ dünyalarýndan çok daha büyük bir iç dünyaya sahiptirler. Kendi iç dünyalarý ile dýþ dünyalarý arasýnda köprü kurarken bakýþ açýlarý, deðerlendirmeleri ve etkilenmeleri þair olmayan diðer insanlardan çok daha farklýdýr |
|
124
|
|
|
|
Camus
yabancý
Kafka etkileri |
|
125
|
|
|
|
“Demiryolu Hikâyecileri” öyküsünde Atay: Ama gene de ona yazmak, hep onun için yazmak, ona durmadan anlatmak, nerde olduðumu bildirmek istiyorum. Ben buradayým sevgili okuyucum, sen neredesin acaba? diyerek bizi bize çevirmek ister. |
|
126
|
|
|
|
Anya sizi sizden önceki atalarýnýzý hep mal mülk sahibi olmak bozdu. |
|
127
|
|
|
|
engelsizerisim.com adresinde de yayýnladýðým bir inceleme. |
|
128
|
|
|
|
*Montaigne bizim gibi düþünür,bizim gibi yazar.Bizim aklýmýzdan geçirip de bir türlü yazýya dökemediklerimizi o kaleme almýþtýr.O nedenle Beranger diyor ki “Montaigne,amma da fikir çalmýþ benden!” Sadece ondan mý?Belki de senden de benden de...
|
|
129
|
|
|
|
Engelsizerisim.com'da yayýnlanan bir incelemem daha |
|
130
|
|
|
|
Törelere Ýsyan Eden Adam Nazým-4 (Nazým Hikmet’e dair kýrk baþlýk) |
|
131
|
|
|
|
Temel düþüncesi,insanýn kendi kiþiliðini geliþtirmesi, saðlamlaþtýrmasý, soylu kýlmasý ve böylece sosyal bütün içerisinde tam bir uyum saðlamasýdýr.
|
|
132
|
|
|
|
Orhan Kemal, 1914'de zengin ve entellektüel bir ailenin çocuðu olarak doðmuþ. Rahat aile ortamý, babasýnýn siyasal nedenlerle sürgüne gitmesiyle bozulmuþ. Çocuk yaþta babasýyla birlikte sürgünü yaþamýþ, ekmek kavgasýna giriþmiþ.
|
|
133
|
|
|
|
Röportaja dönelim. Sen nereye bakýyosun öyle? :D
L-Ne hoþ çanta :)
R-Sendeki bu çanta meraký nerden geliyo Levo?
L-Yav bu kýzýl saçlarla bu mini eteði uyuzluk olsun diye mi kuþandýn? Gözleri de yemyeþil lenslemiþsin?
R-Biraz taciz ediyim dedim :D Beðendin mi? |
|
134
|
|
|
|
Ýnceleme, Homeros'un Odysseia'sýna Farklý Bir Gözle Bakmayý Amaçlýyor... |
|
135
|
|
|
|
1930’lu yýllarda, ekonomik destek olsun diye, Vali ve Belediye Reisi Muhiddin Üstündað'ýn giriþimi ile Konservatuvar'da görevlendirildi. 1940’lý yýllarda doktoru olduðu kadar dostlarý da olan Mazhar Osman ve Rahmi Duman'ýn aracýlýðý ve Valiliðin oluru ile Bakýrköy Akýl Hastahanesi'nin 21 nolu koðuþu ona ayrýldý. Ýstediði zaman gelir, yatar, dinlenir ve çýkar giderdi. |
|
136
|
|
|
|
Hasan Güçlü'nün kiþisel geliþim dalýnda yazmýþ olduðu "Ruhunu Keþfet" adýndaki kitabý yayýn evinden çýkarak raflardaki yerini aldý. Baþarýlý bir kitap olduðun söyleyen yazar, kitabýn tüm insanlara hitap eden bir yazpýsý olduðunu ve okurken insanlarýn sýkýlmamalarý için bir çok hikayeyle süslendiðinin dikkatini çekti.
|
|
137
|
|
|
|
Cumhuriyet sonrasý aydýnlanma devriminin, köy enstitülerinin açýlmasýyla daha da hýzlý yol aldýðý yadsýnamaz bir gerçektir. Köy enstitüleri, aydýnlanmaya ve Atatürk ilkelerine baðlý genç kuþaklar yetiþtirirken, bir bakýma Türkiye’nin köy gerçeðini de ortaya çýkardý diyebiliriz. Köylerdeki yoksul insanlarýn yaþam mücadeleleri, aðalýk ve toprak sisteminin açtýðý yaralar ve politik yansýmalar; köy enstitülerinden yetiþen edebiyata meraklý gençlerin kalemlerinde hayat buldu. Bu sayede de kimi edebiyatçýlarýn varlýðýný inkar ettikleri “köy edebiyatý” ortaya çýktý. Günümüzde hala büyük bir ilgiyle okunan ve gerçekleri yansýtmaya devam eden bu akýmýn en önemli temsilcilerinden biri de Fakir Baykurt'tur. Gönen Köy Enstitüsü ve Gazi Eðitim Enstitüsü’nü bitiren Baykurt, uzun yýllar öðretmenlik yapar. Yazmaya þiirle baþlayan Baykurt, 80 darbesinin ardýndan yerleþtiði Almanya’da da Türk iþçilerinin yaþamlarýný anlatmýþtýr bizlere. |
|
138
|
|
|
|
Ejder Adasý'nýn Prensleri |
|
139
|
|
|
|
Kulak çýnlamasý, bir dostun bizi andýðýný aklýmýza düþürür. Ya biz onlarý anarýz, ya da bizi anarlar. Anýldýðýmýz zaman kulaðýmýz çýn çýn öter. Sað ve sol kulaðýn çýnlamasýna göre iyiye ya da kötüye iþaret yorumlarý yapýlýr. Duyurma, duyurulma amaçlý bir inanýþtýr bu.
|
|
140
|
|
|
|
Özdeksel þeylere tutkun, açgözlü bir dünyanýn ortasýnda Poe kurtuluþu düþlerde buldu. Amerika'nýn havasýnýn kendisini boðmasýna karþýn Eureka'nýn baþlangýcýna þunu yazdý:
"Bu kitabý, düþlerin tek gerçeklik olduðuna inananlara adýyorum!"
O kendi varlýðýyla, baþlý baþýna bir protestoydu ve protestosunu kendine özgü yollarla ilan etti."
-Charles Baudelaire |
|