..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Seviyorum, öyleyse varým. -Unamuno
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Sanat ve Sanatçýlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Santaronide Bu Kaçýncý Senfoni
Mesut Kuntan
Þiir > Yaþam

Diyorsun ya, Kýyýlarým, eteklerine sarýlmadan Deli fýrtýnalar, diner bakýþlarýnda Kirpiðin arasýndan, süzülür mehtap Gözü nemli ürkek, çocuk edalarýnda Yalan! Yýldýzlardan kalplere düþen Notasýz bestenin sahibi Anmayýn o yalancý þairleri Eðin, kýrýn, yakýn kalemlerini Diyorsun ya, Gün ayar ya, o an aklýna Sonradan gelir cevaplar Dün, bugün den ziyan olur Hayýrsýz boþ bu telaþlar Yalan! Öyle savrulsun da, sarsýn tenimi

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar
61 
 Angela'nýn Külleri Üzerine  (Hakan Yozcu)

Ailesi yeni umutlarla Yeni Dünya denilen Amerika’ya göç etmiþtir. Yazar, New York’ta dünyaya gelir. Ancak babasýnýn içkiye düþkünlüðünden dolayý iþ bulamamasý ve çalýþamamasý yüzünden daha iyi bir yaþam geçirmek düþüncesiyle kendi ana vatanlarý olan Ýrlanda'ya geri dönerler.
62 
 Bâkî (16. Yy)  (Hilâl Erboyacý)

Âvâzeyi bu âleme Dâvud gibi sal Bâkî kalan bu kubbede bir hoþ sadâ imiþ
63 
 Bayburtlu Zihni  (Hilâl Erboyacý)

Laleyi sümbülü gülü har almýþ Zevk u þevk ehlini ah u zar almýþ Süleyman tahtýný sanki mar almýþ Gama tebdil olmuþ ülfetin çaðý
64 
 Medoþ Lale Festivali"nin Öbür Yüzü  (Hakan Yozcu)

Önce Türkiye’nin çok tanýnmýþ ve çok sevilen bir þairesi çýktý kürsüye. “Kendini kürsüde politikacý gibi hissettiðini” söylese de okuduðu þiirleriyle bizi edebiyatýn cennetine taþýdý. Dizeler, dudaklarýndan, bir meleðin terennümü gibi dökülüyordu.
65 
 Artýk Her Yer "Selamün Kavlen Karakolu"  (Seval Deniz Karahaliloðlu)

“Niye sen bu zamanda 5 tane çocuk yapýyon?” Cevap hazýr “Vataným, milletim için”. Kahkahalar arasýnda itirazlar yükselir. “Hadi yaaa, o çocuklarý yaparken vataný mý düþündün?” Beþ çocuk sahibi vatandaþ gevrek gevrek güler kasaba aðzýyla “Allah eksikliðini göstermesin ben de rüþvetimi alýyorum” der. Kahkahalar arasýnda bir baþkasý destekler “Alýyor ama adam çalýþýyor yani”. Onaylayan bir baþkasý “Benim memurum iþini bilir”. Bu arada matah bir þey yapýyormuþçasýna akýl verir. “Alýrsan da ayakkabý kutusuna koyma rezil oluyoruz”. Rüþvetçi memur hemen kendini savunur “Ben ihtiyacýma göre alýyorum”. Bir diðeri “Ne demek lan ihtiyacýma göre? Komünist misin sen?” Bu, doyumsuz sohbette gelinen son nokta olur. Gerçekten de benim memurum iþini bilir !
66 
 Þiþman Kadýn Ölse de Gitsek….  (Seval Deniz Karahaliloðlu)

Ýzmir Sanat büyük salondayýz. Prof Dr. Özdemir Nutku ve Prof. Dr Murat Tuncay’ýn Opus Yayýnlarýndan çýkan iki kitabýnýn tanýtýmý için hazýrlanan özel gecede sanatçýlar, akademisyenler, tiyatroyu ve operayý sevenler bir araya gelmiþler. Özdemir Hoca ve Murat Hocayý uzun yýllardýr tanýyanlar sýrayla sahneye çýkýyor ve kitaplar hakkýnda izlenimlerini paylaþýyorlar.
67 
 Sadakat Bir Erdem mi Yoksa Araç mý?  (Ali Osman Öztürk)

Ortaçað'da en önemli erdem sayýlan "sadakat" üzerine Brecht'in bir þiiri dolayýsýyla düþünceler.
68 
 Bozkýrda Bir Çiçek  (Zeliha Demirel)

Ressamýn gözlerini kaybetmesi, müzisyenin kulaklarýný, þarkýcýnýn sesini kaybetmesi,…ne gibi sorunlarla yüzleþtirir ya da ne gibi zorluklarý dayatýr? Varoluþ nedenimizin ya da yaþam biçimimizin baþka platformlara evrilmesini neden istemeyiz?. Gibi pek çok soru uçuþacak filmi izledikten sonra kafamýzda…
69 
 Ýkinci Selim'in Rüyasý ve Selimiye Camii  (Ömer Faruk Hüsmüllü)

“Ey Selim, sözüne sadýk ol, vaat ettiðin camiyi buraya yaptýracaksýn”
70 
 Avare  (Seval Deniz Karahaliloðlu)

Aðaçtan yapýlmýþ bir ihtiyar surat. Ýhtiyar Adam, ilk önce çöp kovasý ile ilgilenir. Sonra Avare’nin yanýna gider ve onunla arkadaþ olmaya çalýþýr. “Ben Açým” yazýsýna bakar. Avare’nin yanýna oturur. Önüne benzer küçük bir siyah tabela yerleþtirir. “Ben de”. Avare ortaya çýkan bu yeni komþudan hiç memnun deðil. Onu istemez. Çaresiz ihtiyar çöp kovasýnýn öbür tarafýna geçer. Avare onu rahat býrakmaz. Çöp kovasýnýn arkasýndan ihtiyarý gözler ve ona belli etmeden “Ben de” yazan siyah küçük tabelasýný alýr. Ýhtiyar Adam çok üzülmüþtür. Tabelasýný boþ yere arar. Bulamaz. Dövünür. Hava soðuk. Rüzgar giderek sertleþir. Ýhtiyar Adam ayaða kalkar nasýl korunacaðým diye düþünür. Çöp kovasýnýn kapaðýný açar ve içine girer. Avare, ihtiyarý aranýr. Nereye gitti bu? Ortalarda yok. Avare çöp kovasýný çalar. Týk, týk, týk... Orada kimse var mý? Çöp kovasýnýn kapaðý açýlýr ve ortaya bir tabela daha çýkar. “Özel Mülkiyet”.
71 
 Doðumunun 170. Yýlýnda Musýkimizin Bir Büyük Güfte Þairi: Mehmet Sâdi Bey (1839 - 1902)  (Salih Zeki Çavdaroðlu)

Geleneksel Türk Musýkisinin önemli güfte yazarý Mehmet Sadi Bey' in hayatý ve sanatý hakkýnda bir inceleme
72 
 Hayata, Ölüme ve Zamana Meydan Okuyan Sanatçý : Aygün Arslan  (Seval Deniz Karahaliloðlu)

Eski tahta kapýlar, bir zamanlar en güzel elbiselerin, bayramlýklarýn asýldýðý ahþap dolaplar, kullanýldýðý dönemlerde taze güzellerin karþýsýnda süzüm süzüm süzüldüðü sýrlarý dökülmüþ aynalar, çeyizlerin, dantel çamaþýrlarýn lavanta kokularý içinde saklandýðý þifonyerler hatta merdivenler. Dinleyecek bir izleyici, daha doðrusu yalnýzlýklarýný paylaþacak, yarenlik edecek birilerini bulduklarýnda ne hikayeler anlatýyorlar. Artýk yaþamýný tamamlamýþ, tüketim dýþý kalmýþ ve geçmiþimize tanýklýk etmiþ bu nesneler, bu çok konuþan, konuþkan tablolarda yeniden hayat buluyor. Metayý ‘tüketim dininin’ esasý kabul eden modern zamanlarda, inadýna yaþayarak, bu konuþkan tablolarda tekrar hayat buluyor ve dikkatle bakan gözlere çok zengin öyküler anlatýyorlar.
73 
 Alevden Gömlek Giymiþ Türkiye"ye, Bir "Alevli Günler" Hikayesi…  (Seval Deniz Karahaliloðlu)

Küçümseme, baþtan savma, deðersizleþtirme ve dinlememe taktiklerinin ezdiði sýradan vatandaþlar. Yaþarken ya da ölürken kendi hayatlarý üzerinde söz sahibi olamayan ülkenin gerçek sahipleri. Bu saçma dayatmalara neden katlanmak zorundayýz? Kanun adý altýndaki dogmalarýn hayatýmýzý yönetmesine neden izin verelim?
74 
 Üç Kadýn, Üç Ressam, Üç Özgür Ruh  (Seval Deniz Karahaliloðlu)

Bakan ama görmeyen insanlardan farklý olarak, bu üç kadýn dünyayý akýl ve gönül gözleriyle görüyorlar. Bu üç kadýn, sokakta yürürken bu aðaçlar, bu evler nereye doðru gidiyor; görüyorlar. Gölgeler nereye doðru uzar; biliyorlar. Resmettikleri nesnelerin nereden ýþýk aldýðýný yüreklerinde hissediyorlar. Þimdi sokakta yürürken görerek, inceleyerek dolaþýyorlar. Hayatý resmin penceresinden yaþýyorlar.
75 
 Sophocles"in Arkeolojik Kazýlardan Bulunan Satirik Dramasý : "Ýz Sürücüler"  (Seval Deniz Karahaliloðlu)

Oyunun bulunma öyküsü, 20. yüzyýl baslarýnda, Oxford Univesitesinden antik çað yazýný ve papirüs uzmaný Bernard Pyle Grenfell ve Arthur Surridge Hunt’ýn bugünkü modern Kahire’nin 100 mil güneyinde Oxyrhynchus kasabasýnýn yýkýntýlarý ve çöp tepeleri arasýnda bulduklarý binlerce papirüsle baþlýyor. 1898 ve 1922 yýllarý arasýnda yapmýþ olduklarý araþtýrmalarda bulduklarý 1800 papirüsü “The Oxyrhynchus Papyri.” adýyla kitap olarak 21 cilt halinde Londra’da Egypt Exploration Fund yayýn evinden çýkartýyorlar. 1898-1922 yýllarý arasýnda yayýnlanan bu papirüslerde antik çað yazýnýna dair çok önemli belgeler yer alýyor.
76 
 Nuray Hafiftaþ'ý Kaybettik  (Ömer Faruk Hüsmüllü)

Ve onu 14.02. 2018 günü KAYBETTÝK...
77 
 "Bir Gün Belki" Üzerine  (Hakan Yozcu)

Roman, bir aþk romaný. Bir Türk genci olan Mehmet ile Ýsagülü, Rum kýzý Nitsa’nýn yasak aþký anlatýlýyor. Roman, ilginç bir rastlantý ile baþlýyor. Birbirlerini gören gençler önce birbirlerine düþmanca bakýyor. Çünkü farklý iki soyu temsil ediyorlar. Biri Rum kýzý, diðeri Türk genci
78 
 Ali Þîr Nevaî (15. Yy)  (Hilâl Erboyacý)

Nevaî gonce tilap gönlüm aðzýn etti heves Egerçi tapmadý lîkin yanýlmadý gönlüm
79 
 Doðumunun 250. Yýlýnda Mozart  (Melika)

80 
 Goethe Der ki...  (ömer akþahan)

Almanya’nýn Fransýzlar tarafýndan iþgali karþýsýnda, halkýn coþkulu milliyetçi savaþkan havasýna katýlmadýðý gibi savaþ ve kahramanlýk þiirleri de yazmamýþ, ayrýca oðlu August’u savaþmaya göndermemiþtir.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Kuzeyden Gelen Melek
Osman AKTAÞ
Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar
Þiirin Þifresi Nasýl Çözülür?
Yûþa Irmak
Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar
Iýý. Richard / Okan Bayülgen
Alp Þahin
Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar
Fatma Girik
Cafer ÞAHÝN
Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar
Pavese’nin Yaþama Uðraþý
Yûþa Irmak
Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar
Öykü Tiyatro ve Sanat Üzerine
Hakan Yozcu
Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar
Niçin Yazýyorsunuz?
Yûþa Irmak
Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar
Justin Býeber Nasýl Yürür
Ahmet Zeytinci
Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar
Asýl Yetenek Kim
Ahmet Zeytinci
Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar
Necip Fâzýl - Nâzým Hikmet
Salih Zeki Çavdaroðlu
Ýnceleme > Sanat ve Sanatçýlar

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.