• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Türkiye |
21
|
|
|
|
Michal “Üç çocuk öldürmüþüz idamdan kurtaracaðýz ha. Ýyimiþ valla. Anladýðým tek þey hiçbir þey anlamadýðým. Çok komiksin” Yaa ne kadar þirin bir durum. Bu kadar da basit! “Yastýk Adam” ruhlarý sakatlanmýþ bütün çocuklara adanmýþ bir öykü. Ýnsanýn içindeki kötülük ve iyilik arasýndaki evrensel mücadele. Bu savaþta “kötülüðü alt etmenin yolu, kötülükle yüzleþmekten geçer” demenin en dramatik yolu.
|
|
22
|
|
|
|
Ümit Özdað; Reis ile Akp’den baþvurusu reddedilen ve Chp’den aday olup belediye baþkanlýðý kazanan Ýmamoðlu’nu bir tutmuþ… Olmadý be… |
|
23
|
|
|
|
Yazýnýn baþlýðýndan da anlaþýlacaðý gibi, Cumhuriyetin hangi felsefe ile kurulup hayata geçtiði anlatýlýyor... |
|
24
|
|
|
|
Bunlarýn yanýnda küreselleþmenin bir sonucu olarak kültür etkileþimi ve sýnýrlarýmýzdan giren yabancý kelimelerin Türkçe eþdeðerlerinin yerine konulmasýnda yaþanan gecikme yada umursamazlýk bir garip iletiþim dilini ortaya çýkarýyor.
|
|
25
|
|
|
|
21 Aralýk tadýnda... En uzun gece malum... |
|
26
|
|
|
|
Bir de vataný satýþa getiren vatan hainleri var haliyle... Onbeþ temmuz da olduðu gibi, daha öncesinde ki bir çok savaþta ve ekonomik, sosyal olayda olduðu gibi... Para mý, en çok vatan satmayý gerektiren davranýþ? Eðer ki vicdanlar satýlýk ise, içimizde ki bazý hainleri, yeþil dolarlarýn ya da baþka baþka ülkelerin paralarýnýn ucunu göstererek satýn alabilirsiniz...
|
|
27
|
|
|
|
"Türkiye büyük millet meclisi üyesi hakkýnda, seçiminden önce veya sonra verilmiþ bir ceza hükmünün yerine getirilmesi, üyelik sýfatýnýn sona ermesine býrakýlýr; üyelik süresince zamanaþýmý iþlemez."
mana: halk unutsa, hukuk unutmaz. seve seve devam edicez yavrucum soruþturmana demektir.
|
|
28
|
|
|
|
Muhalif-muvafýk, yerli-yabancý her seviye ve kademeden, konuya iliþen herkesin müþterek düþünce, tespit ve kanaatine göre, Türkiye’de; Ekonomi, eðitim ve adalet aðýr bir buhran veya kriz içindedir. Bütün alametlerini hepimizin gördüðü, bu kriz artýk milli çap ve seviyeye gelmiþtir. Bu durumu görmeyenlere ne sözümüz olabilir? Ya da görmek istemeyen köre rengi anlatmaya ne lüzum var? Millet olarak hayatýmýzýn her sahasýna ve safhasýnda þahit olduðumuz olaylarý görmemek için hepimizin körler ülkesinde yaþamasý gerekir diye düþünüyorum... |
|
29
|
|
|
|
Zaman kýsýtlý... Ölüm ani... Ölüm hepimize... O yüzden gözden geçirmeli bazý þeyleri... En de, daha da olsan sen de zamana yenileceksin... Farkýn? Mevkin mi yoksa sahip olduðun týrý výrý mý?
|
|
30
|
|
|
|
Zorladýkça olmayacak. Zorladýkça kaybedecek. Zorladýkça karanlýða sürüklenecek. Ne yazýk ki zorladýkça hep ama hep kan akacak… O kan da kendi kaný deðil þehit kaný olacak ama ne uðruna? |
|
31
|
|
|
|
Ne kadar çok baþýmýz sað oluyor. Ne kadar çok vatan sað oluyor. Ben kendimi bildim bileli baþýmýz ve vatan sað oluyor. |
|
32
|
|
|
|
Türkiye’de muhafazakâr duruþun peþinen getirdiði açýk ya da örtülü bir önkabul vardýr. Bu önkabul, Osmanlý geçmiþine, Osmanlý’ya dair her þeye sempati duyma ve bu dönemi “ideal devlet ve toplum düzeni” olarak tahayyül etme biçiminde tezahür eder. Bu düþünüþ biçiminin ayný zamanda bir tepkiselliðin sonucu olduðu da kuþku götürmez bir gerçektir. Tepkisellik ise Cumhuriyet’e karþý Osmanlý’yý öne çýkarma ve muhafazakâr yaþam biçiminin en idealinin ya veya en özgür þeklinin Osmanlý’da yaþandýðýnýn iddia edilmesi biçimindedir. Bu tepkiselliðin, özellikle Cumhuriyet’in çoðulcu bir yapýya kavuþmadan önceki politik atmosferi kapsayan Osmanlý karþýtlýðýyla öne çýkan tutumuyla oldukça ilintili ve hatta onun sonucu olduðu da savunulabilir. Buna mukabil, çoðulcu yapýnýn inþa edildiði ve her türlü yaþam biçiminin göreli de olsa toplumsal yaþamda kendini göstermeye baþladýðý yýllarda da devam eden geçmiþe ve Osmanlý’ya özlem duygu ve düþüncesi vardýr ki sebeplerini düþünmek gerekir.
|
|
33
|
|
|
|
lant olsun sizin banyo keyfinize!.. |
|
34
|
|
|
|
Bugün Kemal Kýlýçdaroðlu baktýðýn zaman bir þanstýr, bir çaredir, bir sonraki nesiller için ümidini kaybetmemedir… Tabi,tabi... |
|
35
|
|
|
|
Bu iþin çözümü ya Zafer ya Memleket... Bir kere de benim gibileri dinleyin be... Ne kaybedeceksiniz? Zaten dedeniz ve saz arkadaþlarý yine kaybedecek... Kazansalar dahi... |
|
36
|
|
|
|
Bu kadar güçsüz ve etkisiz muhalif geçinen varken… Mesela… |
|
37
|
|
|
|
Ýnsan yanýyor. Hayvan yanýyor. Aðaç yanýyor. Toprak yanýyor. Ýçimiz yanýyor bütün bu alçaklýklar karþýsýnda. Þu ana kadar üç ölü ve elli kiþinin üzerinde yaralýdan söz ediliyor. Ülkede kýrkýn üzerinde yangýn çýkmýþ durumda.
|
|
38
|
|
|
|
Ýngilizce eðitimin Türkiyeliler üzerindeki etkileri. ODTÜ hiç umulmadýðý gibi Türkiyenin yurtseverlerinin yetiþtiði bir kurum olmuþtur. Hiç umulmadýk baþka bir yerde, ABD'de Oktay Sinanoðlu kendi kendisini yetiþtirebilmiþtir. |
|
39
|
|
|
|
Dünyaya geliþimiz nasýl inkârý mümkün olmayan bir hakikatse, buradan gidiþimiz de öyle kesin bir hakikattir. Gidiþi hesaba katarak bu þuur içerisinde yaþamalýyýz. Azrail defterimizi dürmeden dünyada yapacaklarýmýzý yapýp ölüme hazýr vaziyette beklemeliyiz. Çünkü ölüm vaktinin ne zaman, nerede ve nasýl geleceði hiç belli olmuyor. Bu gerçeði peygamberlere bile bildirmemiþ yüce Allah… Kiþi yaþlý olsun genç olsun, aydýn olsun cahil olsun, zengin olsun fakir olsun, ne olursa olsun günü vakti gelince ölüm meleði muhakkak kapýsýna uðrayacak, emaneti geri isteyecek ve onu sonsuz âleme götürecektir. Durum bu iken akýllý adam buna göre yaþar, sonsuz olan ahiret hayatýný geçici olan dünya hayatýna deðiþmez.
|
|
40
|
|