• İzEdebiyat > Deneme > Toplum |
721
|
|
|
|
Sanırım televizyonsuz bir hayatı hiç hatırlamayan bir neslin hemen bir üst kuşağını temsil ediyor yaşım. Dolayısıyla televizyonsuz bir yaşamdan sonra televizyonla tanışmanın mutluluğu çocukluğumuzun en masum günlerine denk gelmiş oluyor bu durumda. Ondan |
|
722
|
|
|
|
Evet doğrudur! Türk’ün Türk’ten başka dostu yoktur; Türk olduğunun farkını diğerlerine hissettirmeye çalıştıkça ve diğerlerini kendinden farklı görmeye devam ettiği sürece. |
|
723
|
|
|
|
Tesadüfen geldik dünyaya, tesadüfen yaşıyoruz ve zamanı gelince öleceğiz. Var mı bunların yalnızlıktan başka bir çıkışı. Var mı varlığımızın yalnızlıktan başka bir değeri. |
|
724
|
|
|
|
Yer: Havalimanı.. Her hangi bir havyolu şirketinin bilet satış departmanı.... |
|
725
|
|
|
|
nasıl bir dünya hedefliyorve nasıl yaşıyoruz. ilişkilerin sunileştiği ve samimiyetsizliğin yaşandığı bir dönemde yapılan her hayırlı işe içten gelen bir teşekkürle mukabele edebilmeli her kimden gelse dahi. /
hbablarımız,muhiblerimiz ve dostlarımızı na |
|
726
|
|
|
|
Bu kampın sakinlerini akşam yemeğinden alıkoyacak kadar önemli haberi izlemek için kafamı kaldırıp televizyona baktığımda: “Olmaz böyle şey! Olamaz! Bu muydu akşam yemeğine çıkmamıza engel olan haber!” diyerek söylene söylene orayı terkettim |
|
727
|
|
|
|
Nerden aklıma geldi ben de bilmiyom. O hırsla sordum Memet Amca’na: “Sen gençliğinde rakıyı sulu mu içerdin, susuz mu? dedim. “Gece yarısı ne rakısı be gadın! Ben de, rakıya gafayı dakanların ne halt yediklerini, yerken de yanında su içip içmediklerini gerçekden çok merak ediyom.” dedi. Homurdana homurdana, arkasını döndü, horul horul uykuya daldı. |
|
728
|
|
|
|
SUSMAK MI DAHA ACI YOKSA ANLAMSIZ CÜMLELER KURMAK MI? |
|
729
|
|
|
|
Özrü, kabahtinden büyük bakan. |
|
730
|
|
|
|
Toplumsal değerlerin algılanışı o toplumdaki insanların değerlendirmelerine göredir.Bazen kötü iyi olarak kabul görebilir. |
|
731
|
|
|
|
Neden seçimlerden bir süre sonra,vermiş olduğumuz oy konusunda pişmanlıklar yaşarız?Hiç düşündünüz mü? |
|
732
|
|
|
|
yahu ben şimdi ne diyeyim ki buraya, ne yazayım? |
|
733
|
|
734
|
|
|
|
Siz ey serbest gezen canavarlar, siz çok meşguldünüz göremediniz; ama biz istemeden de olsa gördük ayının... |
|
735
|
|
|
|
Önce Tanrı öldü, sonra söz; sıra insanda...
Post-modern algı yasaları, ‘Batı felsefesinin intiharı'nın katilleri tarafından bir tür silah olarak küreselleşen medya aracılığıyla bütün dünyanın alnına dayanmıştır. Oysa post-modern felsefenin önderleri sayılan düşünürler ve düşüncelerinin, insanın yok edilmesine dair bir silah üretmedikleri ortadadır. Onlar, sözün düşünceyi değil, düşüncenin sözü taşıdığının görünmesiyle, eylemi yönetenin söz olduğunu değil, sözün eylemde hayat bulduğunu göstermeye çalışmışlardır.
|
|
736
|
|
|
|
Padişahın kapıcısına hediye verirseniz buranın padişahı benim der ve şımarır.Ortalığı ayağa kaldırır ve önüne geleni ezmeye çalışır.Gider çimenleri mahveder ve sarayın gül bahçesini tarumar eder. |
|
737
|
|
|
|
Ülkemiz dünyanın incilerindendir.
Dört mevsimiyle ferah iklimi, her türlü nebatatı ile doğal bir sera ve çeşitli hayvanatı ile sınırları geniş bir hayvanat bahçesi, denizi, sahili, dağı, taşı, vadisi, ovası, boğazı, kanyonu, yeşili, mavisi ile 784 bin km karelik estetik bir tablo hüviyetindedir.
|
|
738
|
|
|
|
Benim izlemeye çalıştığım ve kısıtlı olanaklarımla, denizde damla kısmına ulaşabildiğim, onlarca üstadın önce sorup, sonra da farklı enstrümanlarla cevaplamaya uğraştığı bir sorudur. ?
|
|
739
|
|
|
|
Trafikte gün geçmiyor ki, üçüncü sayfalık bir şiddet olayı yaşanmasın!
Bir takım silahlı bıçaklı zorbalar, bazen gasp amacıyla, ama çoğunlukla saldırgan egolarının nedeniyle, diğer sürücülere şiddet uygulama yoluna gidiyorlar. |
|
740
|
|
|
|
İnsanların yalnızlaşmasına dair bir denemedir |
|