• ÝzEdebiyat > Deneme > Din |
421
|
|
|
|
Seccadem... Sevdalý gönlünü, tertemiz endamýnIa açarken ve tevazu kanatlarýný sererken sereserpe, benide bas baðrýna, beraber kurban olalým Sevgili'nin uðruna...Yaradan'la buluþma anlarýmda, buseler konduruyorsun anlýma. Þairin dediði gibi; "öp beni anlýmdan, sen öp seccadem..." Dudaklarýn dokunsun kalbime, ellerim deðsin avuçlarýna, benim vefalý yârim seccadem...
|
|
422
|
|
|
|
Kadýn ya da erkek, eðer eþinde Allah’ýn tecellisi olan aklý ve güzel ahlaký görür, ruhu onunla tatmin bulursa, her türlü çileye, her türlü zorluða göðüs gerer, mutluluðu yaþar. Ýþte bu gerçek aþktýr, Allah aþkýnýn yansýmasýdýr. Bu aþký samimi yaþayan insan, ölümü de, acýyý da kabul eder. |
|
423
|
|
|
|
Yaþanan olay olumsuz gibi görünüyorsa bu, kötü þans, uðursuzluk ya da iþlerin ters gitmesi nedeniyle deðildir. Evrendeki her olayýn Allah’ýn dilemesi ile gerçekleþtiðinin bilincindeki mümin, hiçbir konuda üzüntü ve ümitsizlik yaþamaz. |
|
424
|
|
|
|
Mutlu ve huzurlu bir toplumun oluþabilmesi için Kuran'da tarif edilen gerçek merhamet anlayýþýnýn, o toplumun insanlarý tarafýndan yaþanmasý gerekir. Merhamet ve þefkat anlayýþý yaþanmadýðý sürece kargaþa ve huzursuzluk o toplumdan eksik olmaz. Çünkü merhametin ve sevginin olmadýðý yerde sevgisizlik ve zulüm vardýr. |
|
425
|
|
|
|
Yaþamýn kýsalýðýný ve belli bir vakitte öleceði gerçeðini geç bile fark etse, insan kendisini gözden geçirerek, yaþantýsýný Allah’ýn istediði þekilde yeniden düzenleyebilir. Önemli olan; fark ettiðinde telafisi olmayacak kadar geç olmamasýdýr.
|
|
426
|
|
|
|
Yüce Allah’a kesin bilgiyle iman eden, her þeyin karþýlýðýný O’ndan bekleyen, O’ndan gelenden hoþnut olan, O’nun sýnýrlarýný koruyan ve O’nun beðendiði ahlaký yaþayan samimi inananlar ruh güzelliðine sahip olabilirler. |
|
427
|
|
|
|
... mallarýný adeta sýrtlarýnda taþýyan kiþilerin aksine, emanetleri inananlarýn binekleridir ve onlar karanlýktan aydýnlýða doðru yol alýrlar…
|
|
428
|
|
|
|
Belalar, insana Rabb’i karþýsýndaki aczini hatýrlatýr. Kiþi, Allah’a yönelir, dua eder. Zorluðu giderecek olan Allah’týr; bunun bilincinde O’ndan yardým diler. Zorluk kalkýncaya kadar yaþadýðý zaman, onu Rabb’ine daha yakýnlaþtýran eðitim sürecidir. |
|
429
|
|
|
|
Müslümanlar tarihte hiç bir zaman "bozguncu" olmamýþ, gittikleri her yere, her insana güvenlik ve huzur götürmüþlerdir. .. Kur’an merhameti, adaleti, güzel ahlaký, hoþgörüyü, barýþý öðretir. Ýslam bozgunculuðu lanetler, Ýslam barýþtýr. |
|
430
|
|
|
|
Ýnsanlar yaþadýðý sürece iyi ya da kötü olaylarla, çeþitli zorluklarla ve beklenmeyen bazý durumlarla karþýlaþýr. Tüm bunlar Yüce Rabbimizin insanlarý sýnamak için yarattýðý olaylardýr. Bu olaylarda gösterilen tavýr insanýn ahireti açýsýndan çok önemlidir. |
|
431
|
|
|
|
Kur’an’ýn tarif ettiði güzel ahlâk özellikleri, nefsin bencil tutkularýnýn deðil, vicdanýn sesi dinlenerek kazanýlabilir. Ýnsan ancak nefsani istek ve dünyevi hýrslarýný bir kenara býraktýðýnda diðer insanlara karþý anlayýþlý, þefkatli, sevgi dolu ve özverili davranabilir. Mümin, her durum ve ortamda Allah’ýn en fazla razý olacaðý tavrý tercih eder. Bu yüzden kimi zaman karþýsýndaki insanlarýn huzurunu ve mutluluðunu kendisinininden daha fazla düþünür. |
|
432
|
|
|
|
Ramazaný müjdeleyen son kandil gecesidir mübarek Berat… Zira Berat kandilinden sonra, ramazandan evvelki kandiller bitiyor. Demek ki Berat kandiliyle birlikte ramazan da iyiden iyiye gösteriyor kendini. Bu hususta son hazýrlýklarýmýzý yapmalý, kendisinde bin aydan hayýrlý Kadir gecesi de olan ramazana yüzümüzü çevirmeliyiz. Gözlerimizi göklere yöneltip hilali gözetlemeliyiz. Hilali gözetleme iþini son birkaç günde gerçekleþtirmek daha makbul ve manidardýr. Gerçi günümüzde rasathaneler bu iþi hakkýyla yerine getiriyor. Buna raðmen yine de emin olmak için, þüphe ve tereddütlere mahal vermemek için hilal gözetlenebilir.
|
|
433
|
|
|
|
Yüce Allah, sonsuz þefkat ve merhamet sahibidir. Allah’ýn affedici -Afüvv- sýfatý insanlar için çok büyük bir nimettir. Çünkü insan, hayatý boyunca pek çok hata yapar |
|
434
|
|
|
|
Hani nankörlüðe gýcýðýzdýr ya! Bu yazýda nankörlüðe gýcýk olan sizden birinin serzeniþlerini bulacaksýnýz.Bu köþee ilk yazým olmasý itibariyle benim için bir tanýþma vesilesi ayný zamanda..Belki birþeyler paylaþabiliriz ne dersiniz! |
|
435
|
|
|
|
Nefis þeytanýn etkisindedir, þeytanýn sözcüsüdür. Dolayýsýyla nefsinin yanýnda olan kiþi, gerçek anlamda dost olamaz. Çünkü yaþanan bir olayda seçim yapmasý gerektiðinde, arkadaþýný deðil, kendisini ve çýkarlarýný seçecektir |
|
436
|
|
|
|
Ýnsan dünyaya gözünü açtýðý an, yaþamý için gerekli olan her þeyi hazýr bulur. Her þey korunmaya/beslenmeye muhtaç bu canlýnýn minik boyutlarýna ve yaþam koþullarýna uygundur. Annesinin sütü dahi doðduðu andaki tüm ihtiyacýna yönelik olarak hazýrdýr.
|
|
437
|
|
|
|
Sahte ilahlarýný terk ederek Allah’a yönelen bir insan, boþlukta sürüklenmekten kurtulur, tek gerçek ilah olan Allah’a sýðýnarak, yalnýz O’na kulluk ederek huzur ve güven içinde yaþar. Þirkin karanlýklarýndan –Allah’ýn dilemesiyle- nura çýkar.
|
|
438
|
|
|
|
Nefsini deðil ruhunu besler mümin. Ruhu derinleþtikçe güzelliklerden ve nimetlerden daha fazla haz alýr, Allah’ýn gücünü ve sanatýný gereði gibi takdir eder. Yüzeysel insan, Allah’ýn lütfettiði nimetleri ve güzellikleri göremez. |
|
439
|
|
|
|
Güneþli bir havaydý. Biz terliyorduk. Bahriye’nin oðlu Özgür vardý yanýmda. Ýþportada o gün iþler kesattý. Bizim evin arka balkonunda oturmuþtuk. Özgür’le, karþý evin balkonundaki kýz bakýþýyorlardý. Kapý çaldý sonra... Kapýda bekleyen Lut’tu. Sakallarý, pamuk gibi olmuþtu kesmeyeli. Araba fabrikasýna yaptýðý iþ baþvurusu sakallý olduðu için kabul olmamýþtý üstelik! Oturduk, üzüldük. Onun yanýndayken ne sövebilirdik, ne de boþ konuþabilirdik.
|
|
440
|
|
|
|
Geçmiþte de günümüzde de inkar edenlerin birlikteliklerinin asýl amacý, Allah’ýn beðendiði üstün özellikler olan özverinin, samimiyetin, dürüstlüðün, vicdanýn ve adaletin, kýsacasý Kur’an ahlâkýnýn yeryüzünde hakim olmasýný engellemektir |
|