|
Anasayfa |
Son
Eklenenler |
Forumlar |
Üyelik |
Yazar
Katýlýmý |
Yazar Kütüphaneleri |
|
|
Silikon Kadýn 2
Ýsa Kantarcý
Roman > Korku Romaný
SÝLÝKON KADIN 2
ha bir köpeði
vardý, o yalaklaþýrdý Ýsmail’i görünce ve tavuklarý vardý, ona hiçbir insan sarýlmazdý, böyle güzel bir kadýn, kýz ona sarýlsa… gerçekte. Vay…bu inanýlmaz olurdu, o narin sýrta dokunmak, usul usul okþamak sýrtý, silikon kadýnýn sýrtý yumuþacýktý, çok eski anýlarýnýn birinde annesi bahçede domates topluyordu, annesi ona sarýlmýþ, “sen þurada bekle” demiþti, annesi onu sýrtýndan indirmiþti, sepete bahçeden domates
[DEVAMI]
|
|
|
• ÝzEdebiyat > Deneme > Din |
541
|
|
|
|
Ýnsanýn nefes almasýný, kalbinin atmasýný saðlayan Yüce Allah, bunlarý bir an bile unutmuyorken- ki Yüce Allah ‘Hafýz’dýr, asla hiçbir þeyi unutmaz-, samimi inanan insanlarýn da O’nu anmayý unutmamasý gerekir. |
|
542
|
|
|
|
Ancak Müslümanlarýn bir kesiminin Allah aþkýndan söz ettiðini duyuyor musunuz? Ýnternette sitelerinde ve sayfalarýnda yazdýklarý yazýlarda ve yorumlarda tek kelime Allah sevgisinden, Allah aþkýndan bahsettiklerini görüyor musunuz?
|
|
543
|
|
|
|
Allah’a teslim olmak, kiþinin kendisini olaylarýn akýþýna býrakarak hiçbirþey yapmamasý anlamýna gelmez. “Teslim oldum” diyerek hiçbirþey yapmamak þeytani bir tevekkül olur. Mümin fiili dua anlamýnda tedbirini alýr, elinden geleni yapar, sebeplere de sarýlýr. Çünkü Rabbimiz yalnýzca sonucu deðil, sebepleri de yaratmaktadýr.
|
|
544
|
|
|
|
Tüm ilahi kitaplarýn içerik olarak, ortak noktasý aynýdýr. Hepsinde de Allah’ýn tek bir ilah olduðu ve onun dýþýnda hiçbir þeyin kutsallaþtýrýlmamasý gerektiði belirtilmektedir. Bu, en öncelikli esas ile birlikte ayrýca yapýlmasý gereken þeyin, yaþanýlan hayat süresince iyi davranýþlar sergilenmesi ve bütün kötü fiiliyatlardan da uzak durulmasý gerektiði anlatýlmaktadýr. Ýþte ilahi kitaplarýn tümünün özeti budur. |
|
545
|
|
|
|
Birçok insan Allah’ýn sýnýrlarý içinde yaþamadýðý, O’nun rýzasýný gözetmediði halde "iyi bir insan" olduðunu, kimsenin kötülüðünü istemediðini ve kötülük yapmadýðýný, bu nedenle de cennete gireceðini düþünür. Bunlar kuþkusuz güzel ahlak özellikleridir ancak Kur’an’daki gerçek iyilik kavramý yalnýzca bu özelliklerle sýnýrlý deðildir. Ýyilik, zaman zaman ya da kiþi istediðinde yapýlan bir eylem deðil, bir ibadettir |
|
546
|
|
|
|
Birbirleri için ilaç gibidirler; hava su gibi birbirleri için gereklidirler. Bilim ve ilim, verdikleri fikir mücadelesinde kýlýçlarýdýr; birbirleri için ise koruyucu kalkandýrlar. Birbirlerine güzel ahlâký hatýrlatýr, Kur’an’la öðüt verirler. |
|
547
|
|
|
|
Dünyada yaþayan milyarlarca insanýn hayattaki tek amacý iyi bir iþe, kariyere, ve mutlu bir aileye sahip olabilmektir. Bunun haricinde baþka bir amaçlarý yoktur. Zaten tüm bunlara ulaþabilmek için çabalarken geriye çok fazla zamanlarý da kalmaz. |
|
548
|
|
|
|
Birçok insan Allah’a dönüp yönelmek yerine, ‘þans ya da tesadüf’ gibi kavramlarýn sayesinde iþlerinde baþarý kazanacaklarýný zannederler. Bunun için de birbirlerine “iyi þanslar“ diler, bazý olaylarý “tesadüfen” yaþarlar. Bir baþka yardýmcýlarý da ‘uðurlu sayýlarý’ ve ‘uðurlu giysileri’dir. Allah’ýn üstün gücünü ve kudretini kavrayamayan bu kiþiler, bu gibi kavramlardan ya da nesnelerden yardým beklerler. .. |
|
549
|
|
|
|
Kuran ahlakýndan uzak olan insanlar hayatlarýný cahiliye toplumunun kurallarýna göre yaþarlar. Bu yaþam tarzýna öylesine kapýlýrlar ki, içinde bulunduklarý þeytani sistemin verdiði zararýn farkýna bile varamazlar.
|
|
550
|
|
|
|
Cehennem insan için en büyük tehlikedir. Kuþkusuz Allah’ýn hoþnutluðunun en çoðunu arayan insanýn en önemli amaçlarýndan biri bu tehlikeden uzak kalma isteðidir.
|
|
551
|
|
|
|
Biz neden emrolunduðumuzu yapamýyoruz? Nefsimiz yüzünden mi?
Nefis üç köþeli diken, ne türlü koysak batýyor. Bizden çalýyor, bizden yiyor ama hiç doymuyor; lanet olsun ona!..
|
|
552
|
|
|
|
... çoðu insan bu arayýþ sýrasýnda yanýlgýdadýr. Kendisini yaratan, yeryüzünü yarattýklarý için yararlý ve elveriþli kýlan sonsuz güç sahibi, her þeye gücü yeten Rabb’ini unutur. Kendisini aydýnlýklara çýkaracak olan Allah’ý deðil, karanlýklara sürükleyecek olan þeytaný dost edinir. Ýþte düþtüðü yanýlgý kiþinin sonsuz azapla son bulacak olan karanlýk, bela ve engebelerle dolu yaþamýnýn baþlangýcýdýr.
|
|
553
|
|
|
|
Etrafa çok samimi ve akýlcý bakmalýyýz. Allah her þeyi görür; insanlar görmüyorsa da Allah görür. Ýnsanlarýn görmediði yerde de Allah’tan korkmak çok önemlidir. Bu yüzden vicdanýmýzý sürekli diri tutmalýyýz. |
|
554
|
|
|
|
Eskilerimiz ne kadar da doðru demiþ ‘Sayýlý gün çabuk geçer’ diye… Gerçekten de sayýlý gün çok çabuk geçiyor. Dakikalar saatleri, saatler günleri, günler haftalarý, haftalar aylarý, aylar yýllarý, yýllar ise koca bir ömrü kovalayýp duruyor. Bir zaman geliyor ki soðuk perdelere çarpýp kalkýyorsunuz. Bundan sonra teslimiyetten baþka bir yol da görülmüyor. Þayet zamanýnda Hakk’a teslim olmuþsanýz bu son noktadaki acizlikten mahzun olmazsýnýz.
|
|
555
|
|
|
|
Kuran’da, samimi iman sahiplerine vaat edilen cennet ortamýndaki güzellik ve estetik anlayýþý detaylarýyla bildirilir. Sonsuz güzellikleri sanatýnýn içinde yaratan Allah, cenneti insan ruhunun en çok hoþlanacaðý, en çok lezzet alacaðý ve en çok etkileneceði nimetlerle donatmýþtýr. Allah’ýn ‘en güzel surette’ var ettiði insan, her türlü güzellikten, estetikten ve sanattan zevk alacak yaratýlýþa sahiptir. Ýnanan insan da dünyada, cennet ortamlarýnýn benzerleriyle karþýlaþtýðýnda büyük zevk ve haz alýr.
|
|
556
|
|
|
|
Ýnsanlar, "boþver, aldýrma” diyorsa da inanan insan için hiçbir þey boþ deðildir. Allah bir görüntüyü izletiyor ve bir þey iþittiriyorsa mutlaka bir nedeni vardýr. |
|
557
|
|
|
|
Hicret, inananlarýn bulunduklarý toplumdan bedenen, kalben, ruhen ayrýlmasý, yola çýkmasýdýr. Allah’ýn kutlu elçilerinin ortak kaderidir; onlarýn yolundan gidenlerin de yaþamlarýnýn bir bölümünde, farklý biçimlerde tattýklarý, zafere ulaþtýran fiili duadýr. Hicret mücadeleden kaçmak deðil, Kehf Ehli gibi zulme direnmek, karþý durmak, zincirleri kaldýrmaktýr. Amaç; sonlu olan her þeyi terk ederek, sonsuz olana kavuþmaktýr.
|
|
558
|
|
|
|
Bir insanýn sahip olduðu bilginin kendisinden kaynaklandýðýný zannetmesi de yüzeysel bir bakýþ açýsýdýr. Bu þekilde düþünen kiþi, ilmin ve bilginin gerçek sahibinin Allah olduðu unutmuþ demektir. Sahip olunan her bilgi Allah’ýn öðrettiði bilgidir ve dilediði anda tümünü geri alabilir. Bunu göz ardý eden insan, kendisinin ve tüm insanlarýn Allah karþýsýndaki aczini kavrayamamýþ demektir. Oysa insanlar, “Dilediði kadarýnýn dýþýnda, O’nun ilminden hiçbir þeyi kavrayýp-kuþatamazlar.” (Bakara Suresi, 255)
|
|
559
|
|
|
|
Dini Kur’an ve sünnet çizgisi dýþýnda hurafelerle yorumlayan kiþiler, kendi ruhlarýndaki karanlýðý ve þirk düþüncesini Kur’an’a ve Peygamberimizin hadislerine uygulamaya çalýþýrlar. Din, gerici ve tutucu bir üslup ile tanýtýlamaz. Bilim ve sanat dýþarýda býrakýlarak, baskýyla dini tanýtmak konuyu açmaza götürür.
|
|
560
|
|
|
|
Bilim, evreni ve içindeki varlýklarý incelemenin ve Allah'ýn sanatýndaki kusursuzluðu, yaratýþýndaki üstünlüðü keþfederek insanlýða açýklamanýn yoludur. Yüce Allah, samimi inananlarýn gökleri, yeri ve ikisi arasýndaki her þeyi detaylarýyla araþtýrmalarýný, bilimsel gerçekleri öðrenmelerini birçok Kur’an ayetinde öðüt verir.
|
|
|
|