• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Toplum ve Birey |
121
|
|
|
|
Ýþte gidilmesi istenen süreç bu… Tabularý yýkma… Ýnsanýn hayvan gibi olmasý… Yaratan’ýn yapma dediðini inatla yapma… Sýkýntýnýn ta kendisi |
|
122
|
|
|
|
Atalarýmýz “Gez dünyayý, gör Konya’yý” demiþ. Bununla ne kastedetmiþler diye biraz düþünmekte yarar var kanýsýndayým. |
|
123
|
|
|
|
Ýki çeþit deli vardýr zýrzýr deli bir de hýnzýr deli... Zýrzýr deliler durmadan zýz zýr gürültü çýkartýrlar. Hýnzýr deliler de çok sinsidirler... Hýnzýr deliler de kendi aralarýnda ikiye ayrýlýr, výrvýr dediler, kývýr da kývýr deliler... Kývýr da kývýr delilerde kendi aralarýnda ikiye ayrýlýr, gerdandan kývýr deliler, bir de kalçadan kývýr deliler... |
|
124
|
|
|
|
Kaydedilmiþ en uzun süre uçan tavuk rekoru 13 saniye imiþ... Aðýrdýr tavuklar öyle kolay kolay uçamazlar, ama her ne hikmetse bu tavuk havalanmýþ ve de 13 saniye havada kalmýþ. Kim bilir belki de Guiness Rekorlar Kitabýna girmek için mi bu uçma ve havada kalma denemesini yaptý acaba? Belki de horoz aþýk olmuþ buna bu da o horozu deðil de baþka horozu seviyorsa, vermeyeceðim sana gönlümü, ben baþka horozu seviyorum, deyip de ondan mý kaçtý kaçarken de uçtu acaba? |
|
125
|
|
|
|
Memlekette bu kadar aç ve açýkta insan varken, insanlar býrak o yemeklerden tatmayý, bir kuru ekmek, bir kuru soðan ile günlerini geçiriyor ise, ayýp oluyor gerçekten, o programlar ile seyircilerin karþýsýna çýkmak. Daha aklý baþýnda bilgi ve kültür dolu programlar yapýn da bu arýza tipleri de bizim karþýmýza çýkartmayýn. |
|
126
|
|
|
|
Ölüm bayram seyran dinlemiyor. Vakti dolan kiþi dünyadan göç ediyor. Bunu gösteren bariz bir örnek yaþadýk geçtiðimiz günlerde. Kurban bayramýnýn ilk günü(20 Aralýk 2007) herkes bayram ederken Sürmene ilçesi esnaflarýndan Nazým Bilgin aramýzdan ayrýldý. O, Trabzon’un önemli insanlarýndan biriydi. Seksen yaþýnda olmasýna raðmen bir delikanlý gibi diri görünüyor, sürekli çalýþýyordu. Karadeniz’in zengin bitki çeþitlerini toplattýrarak ilaç sanayinde kullanýlmasýný saðlýyordu. Bu iþten hem dar gelirli vatandaþ, hem kendisi, hem de ilaç firmalarý kazançlý çýkýyordu. Ona Sürmene’de “bitkilerin babasý” diyorlardý.
|
|
127
|
|
|
|
Türkiye' nin 'AYDIN'sorunu |
|
128
|
|
|
|
’’Osman Sülün’ün, 20 Nisan 1962’de hapisteyken ‘Alýnteri ile Yaþamak’ konulu konferans verdiði söylenmektedir. Hayatý ve dolandýrýcýlýklarý birçok filme konu olan Sülün Osman, kitapta geçen bir sözün manevi duygularýný rencide ettiði gerekçesi ile Aziz Nesin’e dava açmýþtýr.’’ Herhalde Aziz Nesin de bu davaya kýçý ile gülmekten ölmüþtür, diye düþünmeden edemiyor insan... |
|
129
|
|
|
|
Neler bekliyor bu yuvarlak dünyayý daha? Bu biranýn sloganý ise þu : “Hayat çocuklar için bile içki olmazsa çekilmezdir.” Ne denir ki? Bu dünyayý içkisiz çekilir kýlmaya çalýþmak bu kadar zor mu? |
|
130
|
|
|
|
Bir pet þiþe, basit bir kullandýðýmýz ve hiç düþünmeden attýðýmýz bir madde... Su ya da kola þiþesi, bir önemi yok, ne þiþesi olduðu... Onu tabiatta baþý boþ, kendi haline býraktýðýnýz zaman, bin yýlda, rakam ile de yazarsak 1000 sene de yok oluyor... Aþaðý yukarý bizde sonra on on beþ nesil geçmesi lazým... Kansorejen bir madde olduðu da gün gibi aþikar... |
|
131
|
|
|
|
Anneler babalar ve kahýrdan ölmeler faslýný geçtikten sonra sýra geliyor "beni ne kadar kýrdýn biliyor musun?" durumuna. Aslýnda ben bu iki kardeþi ironik biçimde çok þanslý görüyorum. Çünkü dünyanýn bir çok yerinde kardeþler hayatlarý boyunca bu kýrgýnlýklarýný dile getiremiyorlar bile. Bu kýrgýnlýklar ve içe atmalarla gidiyorlar mezara. Ölüme giderken bile bütün o söylenememiþ sözleri yanlarýna alýp öteki tarafa götürüyorlar. Bence asýl acý olan bu durum.
|
|
132
|
|
|
|
Oysa büyük þehirlerde daha çok kalabalýklar var.
Büyük þehirlilerin/kentlilerin bu konuda yoðunluðu bizimkilerden kat be kat fazla olmasýna raðmen onlar bizim bindiðimiz gibi binmiyorlar otobüslere…
Onlarda kural; herkes sýrasýna bekleyecektir…
Otobüs var ya da yok; tek sýra halinde, (ya da çift sýra) ama nizami, ama hiç kimse kimseyi arkadan itmeden, kakmadan, ayaklamadan (güçlü göçsüzü ezmeden) sýrasýný bekler….
Lütfen ama… |
|
133
|
|
|
|
Son söz:Ekmeklerini çöpten çýkaran bu insanlarýmýzýn o öpülesi kirli elleriyle verdikleri yaþam mücadelesini takdirle karþýlýyorum ve onlarý saygý ile selamlýyorum.
|
|
134
|
|
|
|
Toprak kokar Karadeniz kadýnýnýn elleri… Kýnalý parmaklarý aþ ve iþ’te yara bere olmuþtur hayatla mücadele eden bu yiðit savaþçýlarýn. Odun kesip taþýmak, çay toplamak, tarla kazýp biçmek, inek saðmak, fýndýk toplamak, evin iþlerini görmek…. Bunlar Karadeniz’de kadýnýn bitmek tükenmek bilmeyen iþleridir. O eli öpülesi kadýnlarýn bu iþlerden emekli olma gibi bir þanslarý da yoktur. Son nefeslerini vermeden bu iþler onlarý bir türlü býrakmaz.
|
|
135
|
|
|
|
Ali ve evladýndan bir sosyalizm çýkmaz ey biraderan.!
|
|
136
|
|
|
|
Konya’da maske takmadý diye tartýþtýðý yolculardan birisini evden tabanca alýp gelip bacaðýndan yaralýyor vatandaþý birisi... Gir yat þimdi üç beþ sene, saçma sapan bir durumdan dolayý... Bir de baklavacýlar vardý, hatýrlarsýnýz, yanda ki araba ile hýrlaþýp, arabanýn önünü kesip darp etmeye kalktýlar, sonrada hapsi boyladýlar, iþleri de bozuldu, belki periþan oldular... |
|
137
|
|
138
|
|
|
|
Mudurnu diliyle, atasözleriyle sohbet. |
|
139
|
|
|
|
Günümüzde Türkiye’de büyük kentlere hýzlý bir göç söz konusudur. Memleketlerinde iþ ve aþ bulamayanlar büyük þehirlerin yolunu tutmaktadýr. Küçük bir Anadolu kentinden büyükþehirlere gelen kiþilerin buralarda tutunmasý hiç de kolay deðildir. Onun içindir ki sanayinin ve istihdamýn yoðun olduðu þehirlere göç edenler buralarda teþkilatlanmaktadýr.
|
|
140
|
|
|
|
Okumak, okumak ve yine okumak ile insanlar kariyer yapýyor ve mesleklerinin en tepe noktasýna çýkýp bir mesleðin profesörü oluyorlar. Son zamanlarda gerek basýn yayýn organlarýnda olsun, gerek sokak hayatýnýn içinde ya da sosyal hayatta sýk sýk olmasa da rastlýyoruz, hiç alakasý olmadýðý halde insanlar etiketlerine profesör unvanýný yapýþtýrýveriyorlar... |
|