..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeði arayan bir insan, öncelikle her þeyden gücü yettiðince kuþku duymalýdýr. -Descartes
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Santaronide Bu Kaçýncý Senfoni
Mesut Kuntan
Þiir > Yaþam

Diyorsun ya, Kýyýlarým, eteklerine sarýlmadan Deli fýrtýnalar, diner bakýþlarýnda Kirpiðin arasýndan, süzülür mehtap Gözü nemli ürkek, çocuk edalarýnda Yalan! Yýldýzlardan kalplere düþen Notasýz bestenin sahibi Anmayýn o yalancý þairleri Eðin, kýrýn, yakýn kalemlerini Diyorsun ya, Gün ayar ya, o an aklýna Sonradan gelir cevaplar Dün, bugün den ziyan olur Hayýrsýz boþ bu telaþlar Yalan! Öyle savrulsun da, sarsýn tenimi

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
981 
 Yaþanýlaþan Entropi=ittifak=kültür+uygarlýk= Akan Enerji 2  (Bayram Kaya)

Devam yazýsý. Kültür ve uygarlýk neydi? Ýnsanlýk kültürle mi yola çýkmýþtý, yoksa uygarlýkla mý? Sümer kültürüyle, Sümer uygarlýðý ayný þey midir? Kültür ve uygarlýklar ekstradan bir entropi salýnýmý mýdýr? Doðayla baðýntý, bir kültürse; doðayla baðýntýlý olan fareler de kültürlü müydü? Neden bir fare uygarlýðýdan bahsedemeyiz? Falan þarkýcý sanatçýnýn çocukluðunu ve hayatýný kutsal sure gibi ezbere biliriz de neden insaný ve onun ittifaklýðýnýn kýrýntýsýný bile bilemeyiz?
982 
 Ekici ve Çoban Gruplarýn Diretiþi 11  (Bayram Kaya)

Siz herkesi zengin yapacaðým dersiniz, de; emekler üzerinde üretim yapmanýn emekler üzerinde paylaþmasýnýn herkese göre olduðu gibi zenginlik herkese göre olur bir inþa þekli deðildir. O vakit “sen aða, ben aða; inekleri kim saða” kýsýr döngüsü içinde çýkamamanýn bu süreci kutsamasý ortaya çýkar.
983 
 Atatürk Olmasaydý Atatürk'ler Olur Muydu? 1  (Bayram Kaya)

Atatürk gibi olmak istemek duygu oluþla deðil de kibir olarak kendi bile olamamakla eþ deðerdir. Atatürk zamanýn ve tarihin insanlýða armaðan ettiði ender isimlerden biridir. Öncülün iþlerini tersine çevirerek büyük adam olunamadýðý gibi yeni bir þey söyleyememekle de hiç bir tarihi kiþilik olunamaz. Þartlarýn vukuunda Atatürk olunsaydý, baþta Vahdettin Atatürk olurdu!
984 
 Tarihi Olan Ýlahi Adalet 11  (Bayram Kaya)

Kiþi mülk sahipliðinin her iki belireninden biri yani kiþi mülk sahipliðinin olumlu belireni El ya da efendilerdi. Olumsuz belireni de köleler ve kölelikti. Kiþi sahipli mantýk ve kölelik, kolektif sahipli mantýðýn karþýtýydý. Ýþte El bu haline bakmadan köleliði ve kendisini kutsamak için kolektifi iliðe azma sapma deyip küfredecekti. Yani El ilaha söverek, ilahý kötüleyerek meþru oluyordu.
985 
 Çevrenin Salýndýrma Etkisi 1  (Bayram Kaya)

Totem düþünce, tarih sel olanýn anahtar kavramýdýr. Birbirini süreçleyen zorunluluklarý ve bunlarýn insan öznelliðiyle örgütlenmesinin alan içi baðýntýlarýna dönüþme evrelerini, adým adým anlayamazsak; süreci ve günümüzü de anlamamýz hep groteski olacaktýr.
986 
 Saný  (Necat Dilaver)

Sanmak bir nedendir...
987 
 Ortaklýk  (Necat Dilaver)

Yöntem: rasgele
988 
 Sahiplik 10  (Bayram Kaya)

Al, sat yeter deniyor. Ya da çalýþmak bir rýzksa çalýþanýn sýrtýnda, onun çalýþtýðýn da doymak en az dokuz türlüdür demeyle ne anlarsan hem de dokuz kez satmakla siz; çalýþandan “dokuz kat fazla kazanýp rýzk edinirdiniz!!! Bakýnýz sömürü rýzk diye nasýl gizlenip, gözlerden uzak tutulmakla; din iman içinde öteden beri gelenle töre illüzyonu yapýlýyordu.
989 
 Ön Ýttifaký Mananýn Köleci Mana Ýliþkisiyle Kýrýlmasý 6  (Bayram Kaya)

Devam eden yazý.
990 
 Dýþ Dünyanýn Ýçe Aktarýlmasý  (Bayram Kaya)

Biz olgu ve olaylarý semboller dünyasýnýn dili ile anlarýz. Anlama ve çeviri dünyamýz ancak ve ancak sembollerle eþleþtirilerek öðrenme ve anlama dünyasý olurlar. Ýç dünyamýz bunlarla bir düþünmedir. Týpký rakamlar gibi ilim, din ve totem bu baðlamda bir semboller dilidirler. Yine animizm dýþ dünyayý iç dünyaya aktarýp okuyup deðerlendirmenin, öznelliði olmalarýn bir sembolizm dilidir.
991 
 Eksen Çaðý 7  (Bayram Kaya)

Velayet olarak gruplar arasýnda paylaþýlanlar (neflimler-titan soylar) bu ilk kuþak melezlerdi. Bugünkü anlayýþýmýza göre velayet paylaþýmý yoluyla iki kardeþten biri YER’E diðeri GÖÐE veriliyordu. Ýlahlar etnikti. Ýlahýn melezleri olan ilk kuþak artýk etnik deðildi. Melezler ilk çapraz kuþaktý.
992 
 Kiþilik ve Yaklaþým Üzerine  (Emre Özbakýr)

yataðý kendinden yukarýlarda olan su....
993 
 Büyü ve Büyücülük 8  (Bayram Kaya)

Büyü sizden kuyruk çýkarýp, sizleri kurbaðaya dönüþtürme sanatý deðildir. Bir etkinin, etki olmayan bir mana kullanýmýyla yer deðiþtirilmesi sonucunda sürece bir süre asýl etki koyan gibi oluþuyla o duruma tesir etmesidir.
994 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 54  (Bayram Kaya)

Taþ düzenli enerji kristali imajlý alt yapý yansýmasýnýn molekül transferi de kendisinden sorasýyla vardý ama kendisinden sonrasýndan haberi yoktu Bu hal transferleri ile en alt yapý bir üst yapýya dönüþüyordu. Bir üst yapý kendisinden sonraki üst yapýya göre alt yapý olmakla giderek kolektif süreçleri ortaya koyacaktý.
995 
 Teslimiyet 4  (Bayram Kaya)

Þimdi ahittiler olduklarý El 'in söylemine göre özel malý mülkü almalarý gelecekti. Bir sorun vardý. Mülkün sahibi olan El ortada yoktu. Zaten baþtan beri yoktu. Ama biri onu varmýþ gibi konuþuyordu. Onlar da El 'i kült merkezinde kendisini saklayan içlerinden biri olan ilahlardan tasavvur ediyorlardý.
996 
 Yaþanýlaþan Entropi=ittifak=kültür+uygarlýk= Akan Enerji 1  (Bayram Kaya)

Kültür ve uygarlýk neydi? Ýnsanlýk kültürle mi yola çýkmýþtý, yoksa uygarlýkla mý? Sümer kültürüyle, Sümer uygarlýðý ayný þey midir? Kültür ve uygarlýklar ekstradan bir entropi salýnýmý mýdýr? Doðayla baðýntý, bir kültürse; doðayla baðýntýlý olan fareler de kültürlü müydü? Neden bir fare uygarlýðýdan bahsedemeyiz? Falan þarkýcý sanatçýnýn çocukluðunu ve hayatýný kutsal sure gibi ezbere biliriz de neden insaný ve onun ittifaklýðýnýn kýrýntýsýný bile bilemeyiz?
997 
 Özneli Oluþmanýn Kimi Süreçleri 1  (Bayram Kaya)

Özne içte zorunlu, kendisi olan bir inþa olmakla; dýþtan da kendisinden ve bilincinden baðýmsýz olmasýyla; tarihsel, zorunlu bir manadý inþaydý.
998 
 Totem Ýlke  (Bayram Kaya)

Günümüzde gizli özne olarak totem duygu ve totem düþünceler hala kullanýlmaktadýr. Kimi yerde bir ön yargý, kimi yerde bir hurafe gibi bir çok deviniþ þekliyle sürmektedir. Totem bir yol aracýdýr. Bir sürekliliði, bir sürekli algý biteviyeliðini, eylemsel kýlan; hol (boþluk) alan devinmelerine göçme iþidir. Totem alan içi hollere eylemsellik verir. Holler bu alan içinde aktive (eylemsel) olurlar. Açýkçasý totem olamý, olgu ve olaylara dönüþtürme iþidir. Totem var etmeden yola çýkamazsýnýz. Bunun yola çýkýþ þekli teori, teorem, hipotez, postüla, postülat , varsayým, tutki vs gibi kullaným giyiniþleriyle insicamý deneyselliðe geri etkileþimli enformasyonlara dönüþen sistem mantýk baðýntýlarýna doðru, niceleyim ve niteleyim vermiþtir.
999 
 Felsefenin Doðuþu 2  (Bayram Kaya)

Devam eden yazý.
1000 
 Sahiplik 3  (Bayram Kaya)

Siz de gözünüzdeki gözbaðý olan illüzyon nedenle üretim hareketi içindeki kolektif ligi hiç göremezsiniz. Gördüðünüzü de açýklama söyleme bilincinde olamamakla hiçbir anlam veremezsiniz. Bu nedenle olup bitene sýrf cahilce öðreti ile "Allah razý olsun" demekten baþka amentü gücünüz yoktur. Bu da sizi sömürenleri kutsamaktýr.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.