..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Uygarlýk, gereksiz gereksinimlerin, sonsuz sayýda artmasýdýr -Mark Twain
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Hani Nerde O Baþýna Çiçeklerden Taç Yapmýþ Kýzlar
Ýsa Kantarcý
Bilimsel > Suçbilim

HANÝ NERDE O BAÞINA ÇÝÇEKLERDEN TAÇ YAPMIÞ KIZLAR Hani nerde o üçgen kýzlar O kýzlar en deðerli kýzlardýr Kafasýna göre takýlan kýzlardýr Sýnýr tanýmazlar Ýller yapacaðý dedikleri þeyleri yaparlar Zarar görseler bile Yanlýþ insanlara meyil ederler ve onlarla seviþirler Hiçbir þey olmamýþ gibi evlerine giderler Bazý kýzlar devlet kapýlarýnda iþ bulabilmek için kýlý kýrk yararlar, devlet sýnavlarýna girerler, biri olmadý baþkasýna mür

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
161 
 Boþluk Enerjisi 5  (Bayram Kaya)

Kolektif alan içindeki bir kiþi kendi üzerine düþen 1 birim iþ payý içinde artýk enerji deðeri de üretir. Artýk enerji nereden gelir. Sizin çalýþmanýzdan ve özdeðin potansiyel özellikleri içinde gelir.
162 
 Kuantum Felsefesi  (Cengiz Özder)

Bugünlerde kimse ne olduðunu pek bilmese de, insanlarýn dillerinde olan o çýlgýn Kuantum fiziði(Parçacýk Fiziði), onun teorisini kuran ünlü fizikçilerin bulgularýnýn sonucunda ortaya attýklarý felsefi sorulardan kaynaklanan bir felsefi akýma yol açtý. Ýþte aþaðýdaki makalede, bu felsefe hakkýnda kýsa bir giriþ bulacaksýnýz!
163 
 Ýnsan ve Diyalektik  (selim koç)

diyalektik kavramýna (sartre etkilenimli) salt insan boyutundan bir bakýþ.çok kopukluklar var bu yazýmda.çoðu yerini düzeltmeye çalýþtým.yalnýz yine de çok eksik.kusurlarýmla...
164 
 Üssel Devinmeli Köleci Açýlýmlar1  (Bayram Kaya)

Oysa üreten iþlerge kuvvet, zorunlu olarak dýþtan takas yapan, deðiþme yapan geçiþimleriyle bileþimli bir tamamlayýcýlýktý.
165 
 Monarþinin Dili Oligarþinin Dili 6  (Bayram Kaya)

Monarþi tekil ve ortak tanýmazdý. Tekil karardý. Oysa oligarþi tekil irade deðildi. Monarþi gibi tekil söylem karþýsýnda oligarþi biz söylemliydi. Yani oligarþi kendisine ortaklar tanýyan karþý söylemdi.
166 
 Ýnsan...  (Necat Dilaver)

Ýnsan... Ölçü... Sayý... Kurt... Dert... Kural... Güzel... Ýnsan...
167 
 Kurucu Ýnþanýn Temelindeki Kolektifi Oluþumlar 20  (Bayram Kaya)

Makro dünyayý tetikleyip ateþleyen de mikro dünyadýr. Ancak makro dünyada eser müyesser iliþkisi kurulursa da bu söylem de görecedir. Kolektif inþa kiþinin deðil kolektif gücün eseridir. Kolektif güç kiþide yoktur. Þu halde kiþi deðil kolektif güç inþacýdýr. Ýnþacýsý olmadýðýnýz ve sizin dýþýnýzda olan kuvvetten ötürü siz de inþanýn sahibi deðilsiniz.
168 
 El Felsefesi ve Tarihsel Yaratýlýþ 17  (Bayram Kaya)

Böylece yükseltgenmekle ayrýþan enerji paketleri iþ yaptýktan sonra indirgenip ilk durumun nötr haline geçerler (geri baðlaným yaparlar). Ayrýþan süreç oyuk ve yük hareketinin tekrar birbirini tamamlamasýyla sonuçlanýr.
169 
 Ýttifaklar Birer Referans Noktasýydýlar 74  (Bayram Kaya)

El mana anlayýþý ideolojik düþünceleriyle kolektif akýldan kopmuþtu. Mülk sahibi bazlý söylem ve fiili kolektif alanýn merkezine oturtmuþtu. Mülk sahibi gibi yanýlsamalarý nedenle inanýcý düþünce nereden kalkýp; nereye gelmiþti? Kolektif alandaki üreten kolektif düþüncelerden kalkýp, sonu gelmez hayallere yelen fikir çývlamasý çýkmazýn kýsýr döngüsü içine gelmiþlerdi.
170 
 Kariyerizm ve Kýskançlýk Kiþilik Bozukluðu Mudur?  (Cemal Zöngür)

Özellikle bazý burjuva kökenli ve özentili kiþiler, Kariyerizmi bir yetenek ve baþarý sayarak, sürekli belirli kiþi ve kesimler üzerinde maddi ve manevi bir üstünlük aracý olarak kullanmaktadýrlar. Bu da doðrudan kiþilik bozukluklarýnýn ana kaynaðý olan Kýskançlýðýn en açýk yansýmasý demektir.
171 
 Kapasite Yeti Yetenek Yaratýcýlýk 13  (Bayram Kaya)

Kaçýncý kez hayat olarak kurulup hayat olarak yok olma eþiðinde yeniden yaþama tutunuþtuk. Dünya, kaçýncý manyetik alan deðiþmelerini yaþadý ve yaþayacaktý? Yine dünya hayat için uygun olmayan tektonik olaylarý kaçýncýsýný yaþadý ve daha kaçýncýsýný yaþayacaktý?
172 
 Anlamak Gerek 69  (Bayram Kaya)

Yýldýzlý göðün gözlem gerçeði olan groteski duygu ve izlenimler Enuma Eliþ anlatýmlarý olan zamanýn içinde, sözcük olarak taným dahi deðildi. Ýnsanlýk baþýnýn üzerinde bulunan göðün, kiþilerde uyandýrdýðý groteski imajlarý kiþilerde oluþmak dýþýnda kiþiler, göðü söylem olarak belirten bir yaklaþýmla deðildiler.
173 
 Ýttifaklar Bir Referans Noktasýydýlar 21  (Bayram Kaya)

Vicdan içinde hem kolektif öznenin buluncu, hem kiþisi öznenin buluncu (bilinci) vardý. Kolektif vicdanda kolektif bir deðer yargýsý vardý. Ýttifaký bir alan içindeki her bir grubun emek gücüne karþýlýk (sektör gücüne karþýlýk); diðer her bir grubun, farklý sektör el alanda farklý bir emek gücü vardýr.
174 
 Biraz Felsefe  (Dinçer Özbey)

Felsefe, filozof, düþünme her zaman pek kolay anlaþýlamayan bir iþ, etkinlik ve tarz olarak görülmüþtür. Bu durumun altýnda yatan asýl neden ne olabilir? Belki de yanýt insanýn kendi çeliþkileri ve tekinsizliðinde gizlidir.
175 
 Üssel Devinmeli Köleci Açýlýmlar 2  (Bayram Kaya)

Ýlk sel dönem içindeki sosyal etki, gelip geçici yol arkadaþlýklarý gibi bileþip daðýlan, saðanak süreçlerle beraberdi. Birçok eylem deneyimlerin ilk yaþandýðý yerler olmakla yalýtýmý az, unutmasý daha çok olan gelip geçici hafýza gibi davranmasý daha fazlaydý.
176 
 Ölüler Ülkesi  (Mustafa Yener)

Hepimiz et, kemik ve kan, hepimiz insanýz. Üstelik istisnasý yok, bir gün gelip hepimiz ölü insanda olacaðýz.
177 
 Devlet Mülk Demekti Ama Bu Mülk Nasýl Mülktü? 1  (Bayram Kaya)

El; "mülkün sahibi benim" derken bunu aslanlara, ineklere, ceylanlara, böceklere karþý söylemiyordu. El üreten sistemin içinde mülkün sahibi benim diyemediði için, idraki bir söylem ve anlatým olarak dýþtan kolektif sistemin içine konuþmakla EL, üreten insana karþý kendi sahipliðini deklare ediyordu. El bu söylemle üreten insana göre taným ve belirlilik kazanýyordu.
178 
 Kurucu Ýnþanýn Temelindeki Kolektifi Oluþumlar 16  (Bayram Kaya)

Suya girenin ýslanmasý gibi soðukta olanýn üþmesi gibi kolektif alan da kolektif alan içindeki kiþilere iþleyimle olan bir tahrik gücü yükler. Tahrik gücü neydi? Ýçinde olduðunuz bir duruma harcadýðýnýz iþgücü enerjinin; içinde olamadýðýnýz diðer durumla olan iþgücü enerjilere karþýlýk olmasýydý. Ýþte kolektif alanýn estirdiði bu manyetik aký, üreten kolektif alan içinde yokuþ yukarý olan enerjiyi kiþilere yükler. Kolektif enerji tahrik kuvvetinden doðan güç ile kiþilere depo enerji etkisi yapar. Tahrik kuvveti depo enerjiden karþýlanmasý olan bir kolektif alan etkisidir. Tahrik gücü ürettiðinize karþýlýk, üretmediklerinizle var. Tüketip kullanýmlarýnýza karþýlýk tüketip kullanmadýklarýnýzla vardýr.
179 
 Faiz 15  (Bayram Kaya)

Köleci sistem içinde kolektif güvence, üretim gücü ve üretim nesnesi; efendilere sömürü kaynaðý yapýlmakla, kolektif olan paylaþma süreci yok edilmiþti.
180 
 Devlet Mülk Demekti Ama Bu Mülk Nasýl Mülktü? 3  (Bayram Kaya)

Üretim koþullarýný ortaya koyan tarihsel geliþim içinde önce, mülkü takdir edip, sonra da takdir edilen mülk içinde üretim hareketi baþlatma diye bir olgu yoktur. Böyle bir giriþme yoktu. Bir mülk sahibinin etrafýnda bileþen bir gerçeklik ve bir hakikat yoktu. Bu algý ancak üretim hareketi üzerine oturan mülk sahibi olmakla, mülk sahipliði hayalini kurmakla kendi dimaðýný uyuþturan, zikir çeken berduþluklarla mümkündü.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.