• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
161
|
|
|
|
Kolektif alan içindeki bir kiþi kendi üzerine düþen 1 birim iþ payý içinde artýk enerji deðeri de üretir. Artýk enerji nereden gelir. Sizin çalýþmanýzdan ve özdeðin potansiyel özellikleri içinde gelir. |
|
162
|
|
|
|
Bugünlerde kimse ne olduðunu pek bilmese de, insanlarýn dillerinde olan o çýlgýn Kuantum fiziði(Parçacýk Fiziði), onun teorisini kuran ünlü fizikçilerin bulgularýnýn sonucunda ortaya attýklarý felsefi sorulardan kaynaklanan bir felsefi akýma yol açtý. Ýþte aþaðýdaki makalede, bu felsefe hakkýnda kýsa bir giriþ bulacaksýnýz! |
|
163
|
|
|
|
diyalektik kavramýna (sartre etkilenimli) salt insan boyutundan bir bakýþ.çok kopukluklar var bu yazýmda.çoðu yerini düzeltmeye çalýþtým.yalnýz yine de çok eksik.kusurlarýmla... |
|
164
|
|
|
|
Oysa üreten iþlerge kuvvet, zorunlu olarak dýþtan takas yapan, deðiþme yapan geçiþimleriyle bileþimli bir tamamlayýcýlýktý.
|
|
165
|
|
|
|
Monarþi tekil ve ortak tanýmazdý. Tekil karardý. Oysa oligarþi tekil irade deðildi. Monarþi gibi tekil söylem karþýsýnda oligarþi biz söylemliydi. Yani oligarþi kendisine ortaklar tanýyan karþý söylemdi. |
|
166
|
|
|
|
Ýnsan...
Ölçü...
Sayý...
Kurt...
Dert...
Kural...
Güzel...
Ýnsan... |
|
167
|
|
|
|
Makro dünyayý tetikleyip ateþleyen de mikro dünyadýr. Ancak makro dünyada eser müyesser iliþkisi kurulursa da bu söylem de görecedir. Kolektif inþa kiþinin deðil kolektif gücün eseridir. Kolektif güç kiþide yoktur. Þu halde kiþi deðil kolektif güç inþacýdýr. Ýnþacýsý olmadýðýnýz ve sizin dýþýnýzda olan kuvvetten ötürü siz de inþanýn sahibi deðilsiniz. |
|
168
|
|
|
|
Böylece yükseltgenmekle ayrýþan enerji paketleri iþ yaptýktan sonra indirgenip ilk durumun nötr haline geçerler (geri baðlaným yaparlar). Ayrýþan süreç oyuk ve yük hareketinin tekrar birbirini tamamlamasýyla sonuçlanýr.
|
|
169
|
|
|
|
El mana anlayýþý ideolojik düþünceleriyle kolektif akýldan kopmuþtu. Mülk sahibi bazlý söylem ve fiili kolektif alanýn merkezine oturtmuþtu. Mülk sahibi gibi yanýlsamalarý nedenle inanýcý düþünce nereden kalkýp; nereye gelmiþti? Kolektif alandaki üreten kolektif düþüncelerden kalkýp, sonu gelmez hayallere yelen fikir çývlamasý çýkmazýn kýsýr döngüsü içine gelmiþlerdi.
|
|
170
|
|
|
|
Özellikle bazý burjuva kökenli ve özentili kiþiler, Kariyerizmi bir yetenek ve baþarý sayarak, sürekli belirli kiþi ve kesimler üzerinde maddi ve manevi bir üstünlük aracý olarak kullanmaktadýrlar. Bu da doðrudan kiþilik bozukluklarýnýn ana kaynaðý olan Kýskançlýðýn en açýk yansýmasý demektir. |
|
171
|
|
|
|
Kaçýncý kez hayat olarak kurulup hayat olarak yok olma eþiðinde yeniden yaþama tutunuþtuk. Dünya, kaçýncý manyetik alan deðiþmelerini yaþadý ve yaþayacaktý? Yine dünya hayat için uygun olmayan tektonik olaylarý kaçýncýsýný yaþadý ve daha kaçýncýsýný yaþayacaktý?
|
|
172
|
|
|
|
Yýldýzlý göðün gözlem gerçeði olan groteski duygu ve izlenimler Enuma Eliþ anlatýmlarý olan zamanýn içinde, sözcük olarak taným dahi deðildi. Ýnsanlýk baþýnýn üzerinde bulunan göðün, kiþilerde uyandýrdýðý groteski imajlarý kiþilerde oluþmak dýþýnda kiþiler, göðü söylem olarak belirten bir yaklaþýmla deðildiler. |
|
173
|
|
|
|
Vicdan içinde hem kolektif öznenin buluncu, hem kiþisi öznenin buluncu (bilinci) vardý. Kolektif vicdanda kolektif bir deðer yargýsý vardý. Ýttifaký bir alan içindeki her bir grubun emek gücüne karþýlýk (sektör gücüne karþýlýk); diðer her bir grubun, farklý sektör el alanda farklý bir emek gücü vardýr.
|
|
174
|
|
|
|
Felsefe, filozof, düþünme her zaman pek kolay anlaþýlamayan bir iþ, etkinlik ve tarz olarak görülmüþtür. Bu durumun altýnda yatan asýl neden ne olabilir? Belki de yanýt insanýn kendi çeliþkileri ve tekinsizliðinde gizlidir. |
|
175
|
|
|
|
Ýlk sel dönem içindeki sosyal etki, gelip geçici yol arkadaþlýklarý gibi bileþip daðýlan, saðanak süreçlerle beraberdi. Birçok eylem deneyimlerin ilk yaþandýðý yerler olmakla yalýtýmý az, unutmasý daha çok olan gelip geçici hafýza gibi davranmasý daha fazlaydý. |
|
176
|
|
|
|
Hepimiz et, kemik ve kan, hepimiz insanýz. Üstelik istisnasý yok, bir gün gelip hepimiz ölü insanda olacaðýz. |
|
177
|
|
|
|
El; "mülkün sahibi benim" derken bunu aslanlara, ineklere, ceylanlara, böceklere karþý söylemiyordu. El üreten sistemin içinde mülkün sahibi benim diyemediði için, idraki bir söylem ve anlatým olarak dýþtan kolektif sistemin içine konuþmakla EL, üreten insana karþý kendi sahipliðini deklare ediyordu. El bu söylemle üreten insana göre taným ve belirlilik kazanýyordu.
|
|
178
|
|
|
|
Suya girenin ýslanmasý gibi soðukta olanýn üþmesi gibi kolektif alan da kolektif alan içindeki kiþilere iþleyimle olan bir tahrik gücü yükler. Tahrik gücü neydi?
Ýçinde olduðunuz bir duruma harcadýðýnýz iþgücü enerjinin; içinde olamadýðýnýz diðer durumla olan iþgücü enerjilere karþýlýk olmasýydý. Ýþte kolektif alanýn estirdiði bu manyetik aký, üreten kolektif alan içinde yokuþ yukarý olan enerjiyi kiþilere yükler.
Kolektif enerji tahrik kuvvetinden doðan güç ile kiþilere depo enerji etkisi yapar. Tahrik kuvveti depo enerjiden karþýlanmasý olan bir kolektif alan etkisidir. Tahrik gücü ürettiðinize karþýlýk, üretmediklerinizle var. Tüketip kullanýmlarýnýza karþýlýk tüketip kullanmadýklarýnýzla vardýr.
|
|
179
|
|
|
|
Köleci sistem içinde kolektif güvence, üretim gücü ve üretim nesnesi; efendilere sömürü kaynaðý yapýlmakla, kolektif olan paylaþma süreci yok edilmiþti. |
|
180
|
|
|
|
Üretim koþullarýný ortaya koyan tarihsel geliþim içinde önce, mülkü takdir edip, sonra da takdir edilen mülk içinde üretim hareketi baþlatma diye bir olgu yoktur. Böyle bir giriþme yoktu. Bir mülk sahibinin etrafýnda bileþen bir gerçeklik ve bir hakikat yoktu. Bu algý ancak üretim hareketi üzerine oturan mülk sahibi olmakla, mülk sahipliði hayalini kurmakla kendi dimaðýný uyuþturan, zikir çeken berduþluklarla mümkündü. |
|