..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Kimi Kime Şikâyet Edeceğiz?!
Cahit KILIÇ
Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler

Ne tarafa bakarsanız zulüm! Ne tarafa bakarsanız haksızlık! Ne tarafa bakarsanız adaletsizlik! Ne tarafa bakarsanız eşitsizlik! Ne taraf bakarsanız ahlâksızlık! Ne tarafa bakarsanız bencillik! Kime bakarsanız kibirlilik! (En büyük benim, her şeyi en iyi ben bilirim hastalığı!) (Kirli egodan ve ferasetten ve de basiretten uzak; çıplak enaniyetten kaynaklı yıkıcı cehalet!) Kime bakarsanız çapsızlık! (Sade suya tirit, bir nev’i seviyesizli

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
581 
 Nasıl Yaşar ve Neden Ölürüz 20  (Bayram Kaya)

Varlık yoklukla olasıdır. Düzen düzensizlikle olasıdır. Tümlük eksikle olasıdır. Gel olan git olanla olasıdır. Yokluğun yerine ölümü koyun. Düzensizliğin yerine ölümü koyun.
582 
 Nasıl Yaşar Nasıl Ölürüz 6  (Bayram Kaya)

Bir hücre en az dış dünya ilkesi ile sınırlı sonlu yeterli iken, en az dış dünya ilkesini birleşen hücre sentezleri içinde özelleşen hücrelerle biraz daha çok dış dünya ilkesi biçiminde yapılarla canlılığı hayat denen inşa içinde düzenli hale getiriyorlard
583 
 Vakur Hayat  (Celal POLAT)

Neden ironikleşmeye başlayan hayata dur demiyoruz..
584 
 Nasıl Yaşar Nasıl Ölürüz 3  (Bayram Kaya)

3-Hayat çevreden çok az bir kısmı yalıtmakla vardır (daha az dış çevre veya dış dünya ilişkisi olmakla vardır).
585 
 Mantığınıoluşma 12  (Bayram Kaya)

Bilinç bütüne göre; parça kadar olmakla eksik noksan olup gerilimledir. Durumladır (potansiyeldir). Gerilim, eylem kadarla potansiyel ve akış ile birleşme ya da ayrılmadır. Çekmedir, itmedir. Olumlu olumsuzdur. Ya da olum lama veya olumsuz lamadır.
586 
 Tarihi Olan İlahi Adalet 7  (Bayram Kaya)

İşte Mustafa Kemal Atatürk, inşada âtıl kalan enerjiyi kendi alanı içinde dönüt yapacağı bir alanlarla sınırladı. Yalıtıma etti. Fetih üzerine, ganimet üzerine, kapitülasyonlar üzerine olmayan; köleliği yücelten söylemle değil, emeği efendi yapan üreten bir bilimsel ilişkili enerji dönüşümlü enerji üreten enerji santrallerini (kurumları) geri beslenim ile inşa ve organize etmiştir.
587 
 Butlan 7  (Bayram Kaya)

5 farklı eylem de 5.2 =10 saat ile kişi üzerinde kalkacak olduğundan kişi, 10 saatlik kolektif boşalmalı bir boşluk alan kazanır.
588 
 Anlamak Gerek 9  (Bayram Kaya)

Yani kolektif birimli süre durum olduğu müddetçe fedakarlığın kolektif süreç içindeki geri bağlanım koşullarına, sürekli kılıcı bir etki yapıyor demektir. Fedakâr oluşun sadakatin vs. başlangıç koşullarını çevrime sokmakta bir geri etkimesi vardır.
589 
 Meşruiyetlik 1  (Bayram Kaya)

Meşruiyetliğin öznel oluştan önceki süreçlinliğini ele almanın gayreti olan bir çalışma düşündüm. bu çalışma bu tür bir çalışmadır.
590 
 Kuantum ve Tesadüf  (Calculator Poet)

Kuantum ve Tesadüf
591 
 Kolektif Alan 10  (Bayram Kaya)

Köleci sistem içinde efendinin iki kutuplu gerilimi devam ettirici tutumları nedenle veya köleci sistemde yoksulluğu en az enerji durum içinde tutacak olmanın sahipliği için efendinin bağış yapıcı cömertliği vardır. Mülk sahibi efendinin sadakası, zekâtı vardır. İyiliği, kötülüğü, merhameti, şefkati vs. vardır. Tüm bunlar köleci sistemi ayakta tutucu ve köleci sistemi sürdürücü günü birlik olan köleci payandalardır. Viral olmuş kolektif alan içindeki mülkün sahibi anlayışlı sistem; kötülük, merhamet gibi kendi ahlaki yansımalarını verecektir.
592 
 Ergenlikte Karakterin Savrularak Yön Bulması - 4 -  (Cemal Zöngür)

Sosyolojik olarak her devlet sistemi toplumun beyni, aklı, düşüncesi, ahlakı ve vicdanı demektir. Nasıl ki bir insanı, insan yapan en büyük özelliği kafasının içerisindeki “Beyin Hücrelerinin” gelişim, hareket ve eğitilme şekline bağlıysa; birey ve toplumu ortak insani ölçülerde yaşatan sistem de, devletin idari ve siyasi yönetim organı, o toplumun ortak beyin hücreleri demektir.
593 
 Kolektif Alan 20  (Bayram Kaya)

Birbirini tamamlayan olgu ve olaylar; birbirini çağıran, birbirini çeken ve birbirine karşılık olan salınımlardı. Yani dış dünya ve içinizde birbirini tamlayan birbirini çağıran parçaların salınım uyartması vardı.
594 
 Anlamak Gerek 50  (Bayram Kaya)

El mantığı kolektif işleyiş üzerinde kişisi sahiplik iradesiydi. Bu irade ko-lektif iradeyi susturmuştu. El mantığı başta olmayandı. Ama başta ola-nın yerine kondu. Ne getireceği ne götüreceği hesaplanamayandı. Bi-linemeyendi. Gerçek olanın yerine kişi özneli anlayış ve anlatımları ko-yan tuzak söylemlerdi. Ancak vaatleri ile kişilere cazip gelen anlatım ahitleriydi.
595 
 Kolektif Alan 19  (Bayram Kaya)

Bir özne içinden dışına doğru savunma, beslenme gibi parçalı, yönelici eğim, eylem ve gerilimlerle vardı. Bu gerilimler dış bir etki alanı içinde girişirler. Dıştaki girişme salınımları özneye göre tehdit olan sağlama olan, hoşlanma olan, kaçınma olan türden duygularla parçalı durumlarla belirir. Öznenin dış ortam içinde giriştiği hava, su, aydınlık, karanlık, dağ, bayır, iniş, çıkış gibi salım alanlı girişicilerden birisi de dıştaki “diğer hemcins öznelerdir”. Hemcinsler kişi için dıştaki girişici alanlardan sadece birisidi
596 
 Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 1  (Bayram Kaya)

Kolektif süreç; sağlatan tekil süreçli mekânın içine, yeni bir kolektif eylem alanı açmıştı. İşte üreten ilişkilerle üretim hareketi, ön ittifaklar; bu kolektif zamanlı, kolektif donanımlı, kolektif birikimli, kolektif eylem alanının eseriydiler.
597 
 Alan, Alan Etkisi Alan Yönü 4  (Bayram Kaya)

El özel mülk sahipliğini meşru etmek için kolektifi oluşa (kolektif iliğe) karşıydı. Ama oligarşin içinde El, Eller arası bir yöneten irade ortaklığıydı. Oligarşi içinde El, Eller arasında bir yönetim ortaklığıydı. Günümüzde de bir ortaklık (kolektiflik) demek olan komanditi, limitet mal mülk ortaklıklarıydı (şirkettiler). İşte kölelerin El’e kaptırdıkları kolektif ligin kendisi olan kolektif emeği, kolektif mirası ve ortak emek güçlerini şimdiki bu süreç içinde gıdım gıdım ve söke söke El’den alma mücadeleleri, demokratik mücadele içinde algılanıyordu.
598 
 İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 64  (Bayram Kaya)

Köleci sistem içinde ana baba miraslı köleci anlayışa uygun EYLEM VE SÖYLEM ALANI ortaya konmasaydı; ne aldatan, ne aldanan söylemli “suç eylemleri” de olmayacaktı. Zina söylemi olmayacaktı. Olmayan zina suçuna recmetme cezası da verilmeyecekti.
599 
 Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 6  (Bayram Kaya)

Birileri çıkıyor sizi tarihsel akışlı kolektif bilince; kurucu inşaya; inşanın temeli üzerinde kaostan kaçınıcı sistem doğrultmasıyla düzensiz enerjiyi düzenli enerji akışına çevirmeğe çağırıyordu. Köleci tevekküle biate çağıranlara karşı birileri sizi: sömürü gibi soygun gibi cinayet, darp, hırsızlık, gasp gibi kaos durumlardan kaçınmağa çağırmakla; şeytan oluyordu!
600 
 Ortak Akıl ve Ön Kabul 3  (Bayram Kaya)

Hemcinsimiz gibi evrimsel bir biyolojik gelişmeye sahip organizmalar üzerindeki totemi sosyal etki bu ortak akılla totemi süreci kolektif birim zamanlı; kolektif totem etki ile totemi süre durumu üreten totem yapı içine geliştirmiştir. Atalarımız bu totem etkilerle sürü sosyal yaşamı içinde ayrılmışlardı.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.