• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
601
|
|
|
|
Varlýk yoklukla olasýdýr. Düzen düzensizlikle olasýdýr. Tümlük eksikle olasýdýr. Gel olan git olanla olasýdýr. Yokluðun yerine ölümü koyun. Düzensizliðin yerine ölümü koyun. |
|
602
|
|
|
|
Yer ve gök kavramý eskinin depo hafýzasý içinde ilk ittifaký yapan aþaðý topraklardaki tarýmcý gruplarla yukarý topraklardaki tarýmcý gruplara söylenen ayýrt edici, tasnif edici bir söylemdi. Yer kavramý Sümer grubu ifade ediyordu. Gök kavramý yukarý topraklardaki Göklü çoban Akatlý grubu ya da kiþileri ifade ediyordu. Ýþte El bu kabilden “Yer ve gök topraklarýný size verdim” diyordu. |
|
603
|
|
|
|
Bir hücre en az dýþ dünya ilkesi ile sýnýrlý sonlu yeterli iken, en az dýþ dünya ilkesini birleþen hücre sentezleri içinde özelleþen hücrelerle biraz daha çok dýþ dünya ilkesi biçiminde yapýlarla canlýlýðý hayat denen inþa içinde düzenli hale getiriyorlard |
|
604
|
|
|
|
Sistem içinde olup ta sistem dýþýnda olmayan þeyler de var mýydý? |
|
605
|
|
|
|
Meþruiyetliðin öznel oluþtan önceki süreçlinliðini ele almanýn gayreti olan bir çalýþma düþündüm. bu çalýþma bu tür bir çalýþmadýr. |
|
606
|
|
|
|
Ýnsan dediðimiz zaman üç þey vardýr ortada, bunlar ; |
|
607
|
|
|
|
Ýþte Mustafa Kemal Atatürk, inþada âtýl kalan enerjiyi kendi alaný içinde dönüt yapacaðý bir alanlarla sýnýrladý. Yalýtýma etti. Fetih üzerine, ganimet üzerine, kapitülasyonlar üzerine olmayan; köleliði yücelten söylemle deðil, emeði efendi yapan üreten bir bilimsel iliþkili enerji dönüþümlü enerji üreten enerji santrallerini (kurumlarý) geri beslenim ile inþa ve organize etmiþtir. |
|
608
|
|
|
|
Yine toplum sal zaman içinde ve toplum sal zaman üzerinde biriken þarjlar, istisnasýz toplumun tüm kiþilerine paydaþlý olan bir yol üzerinde daðýlmaktadýr. Þar oluþ kiþiye göre deðil, topluma göreydi. |
|
609
|
|
|
|
Yapýnýn kiþiye otomobil vermesiyle kiþiye verilen otomobil kiþinin kendi kapasite, kendi yeti ve kendi çeþitlilik kapasitesi içinde yaptýðý otomobil deðildi. Kiþiye otomobil verilme nedeni bu deðildi. Kiþinin 24 saatle sýnýrlý olan emeðinin veya çalýþmasýnýn 24 saatle sýnýrlý olmayan bir üretim tüketim gücü ortaya koymasýnýn refah payýydý. |
|
610
|
|
|
|
Bu durumda ineðin ne doðurmasý kendindendi. Ne inek üreten iliþki içindeydi. Ne ineðin üreten iliþki üzerine olan inþasý vardý. Ne de ineðin yavruya bakýp, yavruyu gözeten bilgi sel yönelimi kendisindendi. Böyle olunca da hiçbir inek buzaðýsýna veya danasýna "iki elim yakanda” gibi böylesi vahþi ve manevi cebir ile bir baský ve basýnç uygulamaz.
|
|
611
|
|
|
|
Bu yazýyý yazmamýn amacý; Gerçeklik ve mutlu olmak kavramlarýnýn insanýn var olduðunu düþündüðü veya hissettiði dünyaya olan baðlýlýðýna etkisini irdelemek. |
|
612
|
|
|
|
El özel mülk sahipliðini meþru etmek için kolektifi oluþa (kolektif iliðe) karþýydý. Ama oligarþin içinde El, Eller arasý bir yöneten irade ortaklýðýydý. Oligarþi içinde El, Eller arasýnda bir yönetim ortaklýðýydý. Günümüzde de bir ortaklýk (kolektiflik) demek olan komanditi, limitet mal mülk ortaklýklarýydý (þirkettiler). Ýþte kölelerin El’e kaptýrdýklarý kolektif ligin kendisi olan kolektif emeði, kolektif mirasý ve ortak emek güçlerini þimdiki bu süreç içinde gýdým gýdým ve söke söke El’den alma mücadeleleri, demokratik mücadele içinde algýlanýyordu. |
|
613
|
|
|
|
Kolektif süreç; saðlatan tekil süreçli mekânýn içine, yeni bir kolektif eylem alaný açmýþtý. Ýþte üreten iliþkilerle üretim hareketi, ön ittifaklar; bu kolektif zamanlý, kolektif donanýmlý, kolektif birikimli, kolektif eylem alanýnýn eseriydiler. |
|
614
|
|
|
|
Ýnsaný dünyadaki diðer canlýlardan farklý kýlan tek özellik, beyin hacim yapýsýnýn büyüklüðü ve hücre (Nöron) saysýnýn 14 milyarý aþmasýdýr. Tanrýnýn bu özelliliði insana verdiði kabul edilse bile, insanýn dört dörtlük olduðu anlamýna asla gelmiyor. |
|
615
|
|
|
|
El mantýðý kolektif iþleyiþ üzerinde kiþisi sahiplik iradesiydi. Bu irade ko-lektif iradeyi susturmuþtu. El mantýðý baþta olmayandý. Ama baþta ola-nýn yerine kondu. Ne getireceði ne götüreceði hesaplanamayandý. Bi-linemeyendi. Gerçek olanýn yerine kiþi özneli anlayýþ ve anlatýmlarý ko-yan tuzak söylemlerdi. Ancak vaatleri ile kiþilere cazip gelen anlatým ahitleriydi.
|
|
616
|
|
|
|
Ýttifaký giriþmeyi baþlatacak olan gruplarý birbirine yaklaþtýrýcýsý olan her bir süre durumlar, birbiri ile alakasýz olan alakalýlardý. Üreten iliþkileri, yaklaþtýran bir hareketti. Ama üreten bir iliþki, kendisini yaklaþtýran iliþki için ortaya konmamýþtý. Yamyamlýk ta hem yaklaþtýran bir iliþki hem kaçýndýran, kaçýnýlan bir iliþkiydi.
Bir tilkinin açlýðý tilkiye vereceðiniz yiyecek tekrarlarý ile giderek tilki ile sizin dostluðunuza dönüþür. Açlýk, açlýða yönelim hareketi, tilkinin kürkünü size teslim edeceði hem zaafý hem sizinle dostluðuydu. Açlýk nedendi. Ve açlýk bir yansýma baðýntýsý oluþla; zaaftý, dostluktu. |
|
617
|
|
|
|
Bir durum deðiþmesi, karþý deðiþmeyi ortaya koyar. Ortaya konan bileþik ya da çözünen süreçlerden birisi olmakla ya çevresinden enerji alýr. Ya da deðiþen kýsmýyla bir miktar enerjisini çevreye verir.
|
|
618
|
|
|
|
Hemcinsimiz gibi evrimsel bir biyolojik geliþmeye sahip organizmalar üzerindeki totemi sosyal etki bu ortak akýlla totemi süreci kolektif birim zamanlý; kolektif totem etki ile totemi süre durumu üreten totem yapý içine geliþtirmiþtir. Atalarýmýz bu totem etkilerle sürü sosyal yaþamý içinde ayrýlmýþlardý. |
|
619
|
|
|
|
Neden ironikleþmeye baþlayan hayata dur demiyoruz.. |
|
620
|
|
|
|
Elinizi birbirine sürttüðünüzde hareket enerjisi ýsý enerjisine dönüþürken avcunuz canýnýz yanacak denli ýsýnýr. Hareket enerjisi avuçlarýn sürtünmesi yani firen etkisi nedenle ters yönde ýsý enerjisine dönüþmekle hareket enerjisinde enerji kayýplarý ve enerji azalmalarý yaþanýr. |
|