..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Hayýrdýr Ýnþallah
Hülya Kýrklaroðlu
Þiir > Lirik

Hayýrdýr inþAllah Herkes bir baþkasýnýn hayatýna meraklý Bir baþkasýnýn sevabýna Bir baþkasýnýn aþkýna, savunmasýna, günahýna Kendinden baþkasýnýn dünya, ahiret sýnavýna Kimsede bakmýyor aþaðýdan yukarýya aynaya Günaydýn caným kendim Günaydýn hayat Günaydýn yaþamak

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
341 
 Totemi Dil 16  (Bayram Kaya)

Ýnsanlar ittifak içinde iki isim kullanýlýyordu. Ýsimlerden birisi totem grup aitliði olan Ýlahi isimdi. Örneðin, buðday totemdi ilahi grup adýnýzdý. Veya yýlan totemdi ilahi grup adýnýzdý. Marul totemdi ilahi grupla sosyolojik totem grup adýnýzdý vs.
342 
 Özne: Nihilizm Sorunu  (Mustafa Günay)

felsefe ve edebiyatta nihilizm sorunu..
343 
 Boþluk Enerjisi 2  (Bayram Kaya)

Hayatýn kendi dýþýnda türümüz de kolektife organize ve amaçlý biçimde ilk depo enerji "sosyal alanýn" içinde biriktirilir. Ýlk toplumsal depo enerji de "toplumsal alan" içinde depolanýr. Biriktirilen enerji potansiyel enerji olarak depolanýr
344 
 Ýttifaklar Birer Referans Noktasýydýlar 77  (Bayram Kaya)

Groteskti dönem içinde, evrenin sahibi varmýþ yokmuþ türünden fikirler hiç kimseyi ilgilendiren bir anlama ve anlatým konusu deðildi. Groteskiler için önemli olan evrenin sahibini bilmek deðil, nerede nasýl yiyecek bulabileceðini bilmekti. Ya da groteskiler güven içinde ihtiyaçlarýný giderecek, motivasyonlarýný saðlama derdindeydiler.
345 
 Nasýl Yaþar ve Nasýl Ölürüz 19  (Bayram Kaya)

Eðer boþluk bir birim, dolulukta bir birime kýl payý kadar yakýn durumla 0,99988 deðerinde olsun. Yani bu durumda doluluk boþluktan 0,00012 sayýsý kadar eksik veya azdýr veya küçüktür ya da hafiftir. Sýcaklýktýr, soðukluktur. Daha yoðundur az yoðundur vs.
346 
 Dört Durumla Ancak Teoloji 6  (Bayram Kaya)

El mana anlayýþlý üreten groteski canlýcýlýk kolektif güvenceyi yok edip; kolektif güvenceyi groteski anlama içinde istetip, aratan; yalvarma, biat ve taat ibadetinin belirmesi olacaktý. Bu belirmeyle El MANA ANLAYÞLI TEOLOJÝ doðacaktý.
347 
 Yaratýcýlýk 4  (Bayram Kaya)

Kapasite baþka bir þeydir. Yeti baþka bir þeydir. Yetinin kapasiteyle eþ zamanlý bir ilgisi varsa da kapasite yeti demek deðildir. Her yeti bir kapasite içindedir. Ama bir kapasite her yeti ile deðildir. Ve kapasite yeti demek te deðildir. Kolektif kapasite ve kolektif yeti baþka, kiþisi kapasite ve kiþisi yeti baþka.
348 
 Aþk...  (Necat Dilaver)

Aþk: Kimya / Apriori duygularýn dökümünün saðlanmasý... Aþk, günümüzün ve bu dünyanýn en önemli icadýdýr. Tanrýsal bir emir olmamasý hiçbir kutsal kitapta yer almamasýndan kaynaklanmaz. Aþk, insanlarýn geliþtirdiði en insancýl buluþtur. Aþk, o kadar çok þeyi örter ki…
349 
 Yaratýcýlýk 3  (Bayram Kaya)

Doðuþta kuantum teorisini bilen bir "yaratýcýlýkla" da doðmuyordunuz? Doðuþtan kuantum teorisini öðrenemeyecek bir engel ile de doðmuyordunuz. Kapasite içi yetiler belli bir þeyle belirli deðildi. Yetiler belli bir þeye karþý nötrdü (yansýzdý). Einstein’a kendi öncesinin o alana dek (fiziðe dek) kolektif hafýzasýný vermeseniz, Einstein rölatife teorisini ortaya koyabilir miydi?
350 
 Varlýðýn Özündeki Yasallýklar 2  (Bayram Kaya)

Dalga parçacýktý. Ya da dalga tepenin çukuruyla çukurun tepesiyle birlikte vardý. Çukur kendi yaptýðý tepeyle fark (potansiyel) yapýyor, tamlaþýyor, doluyordu. Tepe de kendi oluþturduðu çukuruna kayýp düþmekle çukurunu dolduruyordu. Bir dalgayý tamlaþan tepe-çukur gibi parçalý durumlar boþluk, doluluk gibi en az bir ikili belirsizle üssü süredurumlardý.
351 
 Ýttifaklar Birer Referans Noktasýydýlar 72  (Bayram Kaya)

Enerji birikebilir, toplanýr, çýkarýlýr olduðu içindir ki kolektif yasalar ve kolektif birim zamanýn deðiþe bilirliði vardý. Kolektif bilinç bu akýþlar üzerine bindiriþ edilen manaydý. Avcý toplayýcý emek zaman bu bindiriþler nedenle hem birbiri üzerine transfer deðiþimiyle; birikebilir, harcanýr (çýkarýlýr) ve toplanýr bir kolektif emek (enerji) oluyordu.
352 
 Kolektif Alan 21  (Bayram Kaya)

Pythagoras “evren bir sayý uyumudur” derken belki de Pythagoras’ýn sezgisel olan sayýsal mistisizmi; evrensel salýnýmýn parçalý salýnýmlar þeklinde kesikli (yalýtýmlý) sürekli baðýntý olmasýndan ileri geliyordu.
353 
 Ýnsan Dürüstlük ve Ýkiyüzlülük  (Cemal Zöngür)

Dürüstlük; gerçek insan olmayý gerektiren bilimsellik ve büyük bir erdemlilik ister. Bunun kriterleriyse hem bireysel hem de toplumsal açýdan çaba, sabýr, emek, kararlýlýk, akýl, zeka ve iyi bir eðitime sahip olmakla mümkün.
354 
 Yaratýcýlýk 2  (Bayram Kaya)

Felsefe yapmak tabii ki anlaþýlmaz olmak demek deðildir. Ama çýkarýmýnýz yazarýn da okurunda asgari bir felsefe bilgisi seviyesinde “olmamasý” anlamýnda da deðildi herhalde. “Çiftçi kült” demek izole bir grubun çiftçilik üzerine düþünüp "çevresini çiftçi gibi düþünmekle etkiler" olmasý demektir. Bu felsefenin ve epistemolojinin ortaklaþabileceðimiz en basit durumuyla bilinen kuralýdýr.
355 
 Evrim 2  (Bayram Kaya)

Yani hayat karada, yürüme ve týrmanmayý gereken ortamdý. Karadaki engelli alan içinde yüzme eylemi týkanma, yýðýlmaydý. Karada engellenmeye, baskýlanmaya uðrayan yüzme eylemi; bu ortama denk düþen yürümeyi, týrmanmayý belirli yapýp seçecekti.
356 
 Ýttifaklar Birer Referans Noktasýydýlar 81  (Bayram Kaya)

"Bu aþamada beþ parça zamana ait her bir parçaya dek sürenin azlýðý, çokluðu" hiç önemli deðildi. Bu aþamada her bir parça zamana baðlý niceli durumlar inþacýlarýn aklýna gelip itirazý olan bir durum deðildiler. Neden mi? Hem yeni sürecin aksaðý bilinmiyordu. Hem de inþa için önemli olan eþitleþtirme deðil kolektif bir karþýlýðý olmayý inþa edebilmekti. Nesnel oluþmanýn eþitlikçi bir mantýðý yoktu. Önemli olan ilk kes bir kolektif etkiyi ortaya koyacak olan ilk adýmýn atýlýyor olmasý ve organizasyonun kuruluyor olmasýdýr. Zaten böyle bir itiraz ortaya konsaydý eðer, süreç hiç baþlamadan daðýlýrdý. Toplumlarýn yerinde yeller eserdi.
357 
 Ýttifaklar Bir Referans Noktasýydýlar 11  (Bayram Kaya)

Kiþinin kendi dýþýndaki sosyal özne, yani totem bilinci; kardeþlik enformasyonu üzerinde sosyal zekânýn da içeriðini (muhtevasýný) oluþturuyordu. Dokunma, emme, doðma, beslenme, korunum gibi kimi sosyal, kimi hayati enformasyon olan bu tutumlar; kardeþlik tanýmlý totem alan içindeki edimsel süreçlerdi.
358 
 Ýttifaklar Birer Referans Noktasýydýlar 63  (Bayram Kaya)

Kamu zenginliðini daðýtacak olan köleci düþünsel, eylemsel olgular; zaten adým adým geliþtirilen süreç içinde kolektif kapasiteye sahip çýkmak isteyen kiþi ya da kiþilerin, kurguladýklarýydý.
359 
 Bileþim ve Bileþimin Kolektif Özelliði 3  (Bayram Kaya)

Þimdiki zamanýn geriye etkimesi içindeki paylaþým El ‘in takdirine yönelme ve El ‘in takdirini anlama oluyordu (iç sel duyuþ). Baþlangýcýn ileriye etkisi de El ‘in takdirine boyun eðen tevekküldü (imandý).
360 
 Dört Durumla Ancak Teoloji 2  (Bayram Kaya)

Çevrenin fantastik ve eðlenceli yanlarý, kiþiye göreydi. Kiþinin göreliliði de yaþama sevinci ve can korkusuydu. Bu neden ile kiþinin fantastik kurgularý, þimdilik kiþinin kendisinden baþlattýðý ikisinin arasý bir yol olan eylem alanýydý.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.