• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
501
|
|
|
|
Parça görece işlev durum yansımalı olan enerji parçalı kuantuma durumun biçimi olmakla, fiziğiydi. Parça tema olanın kendisi değil temaya aitle, temada alt bileşenleydi Dalga temaya aitlerin toplam bileşkesi ile parçalarda dalga olarak bulunan ikili enerji türünden parçanın özünü oluşan derişimle, aynı kuantumla olan enerjiden niceli durumsalından ötürü görece yansımaydılar.
|
|
502
|
|
|
|
İlk steril ortamda borcu veren de verdiği borcu kat kat geri alanda feodal efendilerin kendisiydi. Böyle olunca faizde neydi? Faizin haram olması da neydi?
Bu yola hikmetle olan Salihlerin yolu deniyordu. Salihlerin yolu köleci tecrübeyle şöyle belirleniyordu. "Aranızdaki borç ilişkisini (ne demekse) adaletle yazın, hiç bir şeyi eksik bırakmayın" diyen El buyruğu; hem borç alıp vermeye izin veriyordu.
|
|
503
|
|
|
|
..."Bütünüyle 'An'lık bir durumdur ömrümüz" Öncesini sorgular, sonrasını düşleriz. İçinde bulunduğumuz an'ı yalnızca yaşarız. Daha önceki biçimimiz yaşadığımız an üzerinde çok etkili olduğu için ilerisini anlamak zor olmayacaktır ancak bazı ayrıntılar vardır ki; Tesadüf ya da kader olsun, kimsenin anlamadığı bir biçimde hayatımıza yön verirler"...
|
|
504
|
|
|
|
Aslında El ismiyle tezat olmanın imgesiydi. Bilmez ama bilir. Gücü yetmez ama yeter. Adaletsizdir ama adalet timsalidir vs. İşte bizler şimdiki El ‘i o bilmediğimiz tüm zamanların da El 'i olarak konuştururuz.
|
|
505
|
|
|
|
nsan dediğimiz varlığın kendisi belli bir anatomiye sahipse de insan nitelemesi biyolojik değildi. Yalıtımlı totem alan içindekiler insan değildi. Sürü türü yaşam biçiminden ayrılan hemcinsleri belirten anlam ayrımıyla totem alandakiler de totemiydiler.
Üreten ilişki içinde olup ta ittifak yapanlar da totemi değil ilahtılar. İttifakı yapanlar ilahtı. Bir süre sonra kendi içinde üreyememe nedenle ilahların soyu tükendi. İlahların geriye melezleri kaldı. İttifak uygarlığını taşıyan bu melezlere de insan dendi.
|
|
506
|
|
|
|
Zaten kişilerdeki yalnızlık duygusu gibi açlık gibi savunma gibi vs. gibi eşzamanlı süreçler kendi kendini başlatan, savunmaya karşı beslenme gibi birbirine karşılık sekans hareketleri nedenle kolektif inşa vardı.
|
|
507
|
|
|
|
Yaşam; içinde olduğu, içinde olmak zorunda olduğu çevreye etki-tepki zıtlığını koymakla, çok basit bir biçimde sürecine başladı. Bu daha hayat değildi! Kendisini ve eylemini yineledi. Kendisini kopyaladı (çoğaldı). Bu hal ile kesikli sürekli oldu. Canlıydı, canlanmaydı ama daha hayat değildi!
|
|
508
|
|
|
|
Oysa evren hapis olduğu tekillikten kendi saçından kendisini çekip çıkaracaktı. Evren kendi olayının kendi başlatıcısı olmakla bütünün olmanın da, ilk olmanın da kendisidir. |
|
509
|
|
|
|
Yani kişi ile kişinin doğada sağlaması arasında zaten boş zaman veya gecikme zaman devinmesi vardı. Kişi şimdi bu gecikme veya boş zaman içine kolektif bir alan etkisi ile 50 kişiye bağlıdır. Kolektif süreç sizin dışınızda 50 kişilik bağıntı olan yeni bir boş zaman aralığını kendisine referans almıştı. |
|
510
|
|
|
|
Alan; yer, mekân, mevzi olmakla; saha da denen bir çevre olmanın tanımıdır. Çevre; aşağı-yukarı; büyük-küçük; kısa-uzun, az-çok; birbiri olan ve zıttı olmak gibi süredurumlarıyla bir gerilimler alanıdır. Çevre ve alan etkisi birbiri olan, aynı şeydirler. Alanın bir etkisi olgu, olay ve akış ise diğer tür yüzünün yansıması da engel, kesikli, sınırlı sonlu devim etki olmaktı. |
|
511
|
|
|
|
Yani uyum üslü değişken bağıntılar belirmesi ile var oluyor üslü değişken bağıntılar standartsızlığı nedenle ölüyordunuz.
Örneklersek oksijensiz çevreye göre uyum tepkileriyle oluşan seçme ayıklamanın yalıtılan ben bilinci, oksijenli ortamda boğulur. Ölür. Eşleyişle oksijensiz çevreye uyum tam bir felakete dönüşür. |
|
512
|
|
|
|
Mülkün sahibi söylemli sistem kolektif sistem içinde kimi kişileri mülk sahibi yaparken, çoğunluğu mülkten yoksun kılmayı modüle eden tasavvurdur. Bu tür sistemi viral etme yansıması beraberinde El adamlığı gibi üretmeyen, bilgi teknolojilerinden uzak inandırma-kandırma üzerine oluşan asalak bir lümpen sınıf yansımasını da ortaya koyar. |
|
513
|
|
|
|
Kolektif süreç “kolektif güç nedenle” alan akışı içinde enerjiyi en az kayıpla ama depo enerjiyi yokuş yukarı tutumla biriktirip; yokuş aşağı olan kişisel tüketime doru kullanıyordu.
|
|
514
|
|
|
|
Bu kavramlar karşısında hazan yaprağı gibi titreyerek baktığınızda korku; korkuyu duyan kişi üzerinde imana, teslimiyete, sığınmaya dönüşmekle, inanç ortaya çıkardı.
|
|
515
|
|
|
|
Sanal oluş ta bir enerji düzenlenim türüydü. Sizin yer ve gök nasıl böyle duruyor demenizle soran zihinsel enerjili belirme biçimi olan ide enerji kişiye rahatsızlık veren, düzensizlik veren ide enerjidir. Cevap bulamamakla sizin akli kaoslarınıza dönüşür |
|
516
|
|
|
|
İnsanların zekâ yapıları eskiyi çok aşmış olup, sahip oldukları maddi ve manevi imkanların tamamen değişmesi neticesinde, din gibi büyük bir hayal (Soyut) gücüne dayanan ve insanları sürekli cehennem fobisiyle edilgenleştirip, hizaya getiren düşünceler çağı çoktan bitmiştir. Bu yüzden yeni bir din ve peygamberin ortaya çıkması için en ufak bir sosyal zemin bulunmamaktadır. |
|
517
|
|
|
|
Oyuk hareketine göre zıt eylemle zıt yükle olan yönelicin parçacığın devingenliğidir. Oyuk aktifliği ve parçacık aktifliğini veren devinme kendi özelinde bu tür girişme etkinliği kazanmadıkça süreç içinde bağıntı devimi ya da ilişkindik devimli boyutlanmalar, beliremez.
|
|
518
|
|
|
|
Bütünsel bağıntı içinde olan ana süreç, kişi sahipli bağıntı biçimine dönüşürken kopan kolektif polar bağlar nedeniyle; kişi sahipliği olan süreç kolektif sahiplik gibi dalgalanma veya salınım yapamaz olacağını da, göremiyorlardı. İşte kopan polar bağlı boşluk devinmesinin içi, kişi sahipli irade ile dolacaktı. Kolektif başlayıp kolektif süren süreçte kişi sahipliği yalancı bir enfeksiyondu. Sistem kolektif polarla davrandırmaya devam edecekti. Ürün de kolektif olan yerine kişi sahiplere akacaktı.
|
|
519
|
|
|
|
Bir zamanlar üreten gruplar çevresinde barbar ve yamyam gruplar vardı. Yamyamalar üreticileri ve üreticilerin mezardaki ölülerini çıkarıp yiyorlardı. Üreticiler hem kendileri yenmesin diye barınak dışına kurtulmalık yiyecek bırakıyorlardı.
|
|
520
|
|
|
|
Her El diğerine "onun yaptığı iş iyi değildi" diyordu. Bu nedenle kardeşler bile köleci öğreti içinde olmalarına rağmen, birbirinin şeriatı içinde değildiler. Bunları Yusuf hikâyesi gibi hikâyeler içinde süreç güçlü olana göre överek, yererek Mal sahibi olmanın Malik oluşunu anlatıyordu. Zaman zaman kardeş kavramı dahi değişikliğe uğramakla aynı iman içinde olanlara kardeş deniyordu. Nuh'un oğlu onun ailesinden sayılmıyordu. Çünkü o Nuh'un El şeriatına uymuyordu. Aynı iman içinde değildiler.
|
|